2025-09-11, 05:44
Medlem
Pedris avatar
https://x.com/grok/status/1965960572622790806?t=vnOB3NORjRLDrZoG4MSoBQ&s=19

Sjuk tajming på mordet. Samma dag som det sändes så blir han mördad. Jag visste inte ens att han var kritisk till judisk makt.

Citat:
Charlie Kirk Dared Name the Beast

"This is a beast created by secular Jews...

Jewish donors have been the number one funding mechanism of radical open border neoliberal quasi-Marxist policies.."

Edit: Grok hade fel. Det är från 2023. Jag trodde dock att han var helt på den judiska sidan. Tydligen inte.
Senast redigerad av Pedri 2025-09-11 kl. 05:55.
Citera
2025-09-11, 05:44
Medlem
Ördögs avatar
Lite tänkvärda ord från en Facebookgrupp.
Charlie Kirk had a profoundly negative effect on curbing gun violence. He consistently touted the fact that guns were necessary and that we had to accept that deaths would occur, but they were worth it to protect the second amendment and freedom from tyranny. I vehemently disagreed with him. Violence only begets violence, and it appears an individual felt the same way as Charlie. Only they saw Charlie as the tyrannical threat. That’s the problem. Disagreements will happen. They should be decided in debate and through the courts utilizing due process, not by guns and violence. Charlie disagreed. He never felt he would be seen as the threat. Unfortunately any of us could be seen as a threat by another. That’s why violence can’t be the answer. I pray for Charlie and his family. I pray that people who had agreed with Charlie will pause and rethink their position on guns and violence. Though, sadly, I doubt it. Instead of reflection we usually get retribution. And the cycle goes on…
Citera
2025-09-11, 05:46
Medlem
ErlingBrautHaalands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HassanVonEssen
Läskigt hur bombsäkra folk är på motivet här. Skytten är inte ens gripen men härinne vet man att det var en meningsmotståndare och vänstersympatisör som sköt. Vi vet inte ens om Olof Palme sköts av en meningsmotståndare. Tycker man kan sätta sig ner i båten tills man har fakta.
er.
E egentligen skitsamma massmedia hetsar fram detta och inom vänstern accepteras inte andras åsikter det är det som är problemet
Citera
2025-09-11, 05:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HassanVonEssen
Läskigt hur bombsäkra folk är på motivet här. Skytten är inte ens gripen men härinne vet man att det var en meningsmotståndare och vänstersympatisör som sköt. Vi vet inte ens om Olof Palme sköts av en meningsmotståndare. Tycker man kan sätta sig ner i båten tills man har fakta.

Om någon blir skjuten så är det vanligaste motivet att skytten faktiskt skjuter för att han ogillar personen och då tillhör motståndarsidan.

Vänstern är såna satans jävla vidriga och äckliga hycklare. Sociala medier som TikTok kryllar av videor där Trumphatare uppmanar till mord på Trump och alla som står på hans sida. Vänstern var redan svårt mentalsjuk men tappade förståndet ännu mer när Trump vann igen.

Gång på gång ser vi att konservativa röster, oavsett om det är Trump själv, Supreme Court-domare eller nu Charlie Kirk, blir utsatta för hat och attacker. Vänstern har odlat ett klimat där det är okej att demonisera oss, kalla oss fascister och hot mot demokratin. Det är inte konstigt att det till slut får konsekvenser. Ingen här säger att vi VET exakt vem gärningsmannen är ännu men att låtsas som om det här inte passar in i en större bild av politiskt våld riktat mot högern är också naivt.

Detta hat som sprids av alla Trumphatare bland annat fake news media är precis varför vi är där vi är. Konservativa ledare blir demoniserade, censurerade och nu till och med attackerade fysiskt. Vänstern har skapat ett klimat där det är okej att hata alla som är på Trumps sida. Ingen av er hade någonsin sagt "sitt ner i båten" om det var AOC eller Bernie som blivit skjutna. Då hade det varit en nationell kris i USA. När en konservativ blir skjuten? Då ska vi hålla käften och vänta på "fakta". Ni är såna satans jävla hycklare.

För övrigt är det väl ingen skräll att Palme sköts av en Palme-hatare.
Citera
2025-09-11, 05:52
Medlem
semizones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Takeseven
Jag har inte läst om någon som blivit förvånad att det kan hända. Länka gärna.

Detta var ju väldigt mycket enklare att utföra. Dådet mot Trump var ju exceptionellt i att det fanns så hög säkerhet runt honom.

Dådet var en ren kopia, och de borde ha haft större säkerhet här också. Kirk var inte vem som helst. Och länka? Tja har du tillgång till Fox News och CNN live? Eller ni kanske är lite för lat bara. Eller hur.
Citera
2025-09-11, 05:56
Medlem
Bavaros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Takeseven
Varför skriver du så konstigt? Eftersom de inte tagit skytten har man ingen aning vem det är.

Du har väl ingen agenda???
Är ni på vänsterkanten oroliga?
Citera
2025-09-11, 06:00
Medlem
ErlingBrautHaalands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Noseone
Kan du ge något exempel på hans nazism?
Vänstern har blivit helt galna totalitära åsikter och flera av deras odemokratiska organisationer borde förbjudas
Citera
2025-09-11, 06:01
Medlem
floraflaps avatar
Om folk kunde gå in utan kontroller, handlar det inte längre om slump eller timing, det är rena säkerhetsluckor som gjorde attacken möjlig. Stora folksamlingar utan screening är alltid en riskfaktor. Och det fanns inga såna enligt experterna, jag såg nyss detta på amerikanska nyheterna. Även i BBC.
Citera
2025-09-11, 06:03
Avslutad
Gm är fortfarande inte hittad? Civilkurage första gången av snuten?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bavaro
Är ni på vänsterkanten oroliga?

Jag bryr mig inte vem det är eftersom det självfallet är en sjuk jävel oavsett politisk hemvist.

Att det skulle vara ett dåd utfört från någon på vänsterkanten tror jag inte, men kan vara.

Bara konstigt att skriva att det är det när skytten inte är tagen.
Citera
Medlem
scoremaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leland1979
Ja Charlie boy verkar ju ha varit en galen sektmedlem som ironiskt nog förespråkade vapeninnehav (visste själv inte vem karln var före han skjöts). Antar att alla rysstroll och nazister i tråden sörjer honom djupt.

Du vet helt plötsligt väldigt mycket om vilka som är sörjande, och hur galen han var, för att inte vetat något igår.

Hade jag varit dig hade jag funderat ett varv till innan jag skrev inlägg.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nousernameneeded
Tycker synd om hans familj och framför allt hans barn!

Tycker lika synd om ledaren från ww2?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in