Citat:
Ursprungligen postat av
Elgsadel
bra med den källan.
Fast ju fler fler kontaktytor där en Helena-GM kan befunnit sig desto mer svårfångat kan det bli.
Några svåra frågor riktade ut i luften:
- Har Helena-GM begått fler våldsbrott? (försvinnanden, mord, våldtäkt, våldtäktsförsök?)
Och som klarat sig undan eller utretts eller dömts?
- Finns det nån form av samband mellan försvinnandet och att hon skulle börja nytt arbete dagen efter?
- 22-åriga Helena tycks alltså inte haft nån kärleksrelation då. Inte tidigare heller?
Intressanta frågor. Särskilt om andra våldsbrott. Anders Eklund har väl nämnts som teori, men finns väl inget direkt som tyder på att det var han. Men ändå ett långskott, som ju ibland sitter. Men givetvis finns det ju andra, både kända och okända, och känns ju osannolikt att någon har ett brott som detta som sitt enda. Att kroppen snabbt flyttades så att den aldrig hittas, eller åtminstone inte på minst 33 år, det tyder på en mycket kallhamrad person.
Samband med att hon skulle börja ett arbete dagen efter har jag mycket svårt att se, vad skulle det ge för motiv? Hade ju varit en annan sak om hon väldigt nyligen slutat ett arbete, då hade det ju kunnat finnas någon konflikt och/eller kärlekstrubbel därifrån.
Tråden har vad jag vet inte nämnt något om en pojkvän, varken vid försvinnandet eller tidigare. Har ingen aning egentligen, men hade det funnits en långvarig relation tänker jag att det borde varit en del av tråden.