2025-09-10, 23:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grimgerino
Det är flashback, och dessutom hyllar man ju tusentals människors död varje dag indirekt och direkt här

Jag ser väl en liten skillnad på att någon från grupp A ger tillbaka på någon i grupp B i ett krig, som pågått ett tag.

Även om man inte håller med högern eller vänstern, så har man ju gått för långt om man tar till våld eller ännu värre börjar mörda folk som inte håller med om ens åsikter.

Med tanke på att de redan försökt skjuta Trump så blir jag inte förvånad över detta, men det är så jävla sorgligt att se att någon kan bli glad när en meningsmotståndare dör.

Det går liksom inte in i mitt huvud.
Senast redigerad av Cooltrayne 2025-09-10 kl. 23:09.
Citera
2025-09-10, 23:07
Medlem
reffis avatar
Förvånansvärt många som verkar tycka det är okej att mörda meningsmotståndare. Undra när det gamla goda Sverige dog ut.

Nu lever man bland djur på alla nivåer nästan.
Citera
2025-09-10, 23:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DasNone
Död nu. Provocerar man som en jävla cretin så får man skylla sig själv.
Den som ger sig in i leken får leken tåla. Så enkelt är det

Ja, herregud. Det är väl en helt normal respons från en normalt funtad människa att skjuta ihjäl någon som provocerar. *facepalm*
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DaEzz
Ökad repression mot det som du anser vara "extrema vänstern" kommer bara att leda till en enda sak och det är att var enda s.k "konservativ" profil i USA inklusive Trump själv kommer att bli måltavlor som inte kommer att kunna visa sig utomhus utan att riskera samma öde som Charlie Kirk.

Haha.. du vill alltså att regeringen ska backa för att en företrädare av politiken mördas på öppen plats?

Nej, det kommer inte bara leda till att konservativa profiler mördas, det legitimerar däremot repressiva åtgärder mot dom som faktiskt sitter och hurrar över mordet.
Var inte orolig, är inget stort fan av Trump och Maga men är inte så dum så jag tror att detta kommer hjälpa extrem-vänstern i USA som är välkänt våldsam.

Nu är en familjefader mördad och du får nog äta konsekvenserna av det?
Citera
Medlem
SupaStrats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brigade
Ja vad ska man säga. Ingen ska behöva bli skjuten men sprider man så mycket hat så får man också vara redo. Plus han sa någon gång att det är värt att någon stryker med för bevara vapenlagarna..
Vad är det för hat han spridit? Det lilla jag sett av när han debatterat har han mest börjat personliga friheter garanterade av amerikanska konstitutionen.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Veronika2005
De kan försöka, än så länge är det Trump facisterna som fått smaka bly.

De små facistiska propaganda trollen får akta sig. Finns många beväpnade amerikaner som är beredda att försvara konstitutionen.

2n amendment finns av en anledning. Att döda sådana som Kirk.
Osmakligt trollande, men du är konsekvent iallafall. Nu hoppas jag att du trillar i trappen på väg till källaren i din mammas hus!
Citera
Medlem
Vem0ths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PK-befriad
Charlie Kirk var emot att skicka vapen till Ukraina så skytten kan ha varit en NATO/Ukraina-dåre:

"The Facts About the Ukraine War That the Warmongers Don't Want You to Know"
"Zelensky is getting in the way of a potential peace proposal" - Charlie Kirk
https://www.facebook.com/realCharlieKirk/videos/the-facts-about-the-ukraine-war-that-the-warmongers-dont-want-you-to-know/1418233822550192/

"I don't love the idea of sending arms to Ukraine" - Charlie Kirk
https://www.mediamatters.org/russias-invasion-ukraine/charlie-kirk-i-dont-love-idea-sending-arms-ukraine

Förmodligen ett ingrott fan av Hasan Piker som förespråkar sina följare att ta "ställning" indirekt menar med våld. Gubbjäveln har väl spenderat sina sista 3 år bara kollat på Hasan Piker och blivit inspirerad att mörda en politisk motståndare.
Citera
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av scrafty
Vänstern har förvisso inget med detta att göra. Vänstern vill ha striktare vapenlagar och han som sköt Trump var Trump-supporter.

Charlie Kirk tyckte att några dödsskjutningar titt som sätt är en nödvändig uppoffring, nu var det han själv som offrades.
Det är färre mord i amerikanska delstater med liberala vapenlagar än i stater med strikta vapenlagar.
Citera
2025-09-10, 23:09
Medlem
scoremaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av triptyken
FAFO när du önskar livet ur en massa folk, driver på attacker, kan du inte bli chockad när det biter en i arslet.

...

Ge ett exempel.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GusFring
Nej, det är mer nyanserat än att hävda att chansen vara nere på under 5%. I efterhand leker dock besserwissrar smarta eftersom då är chansen 0% när personen redan är död.
Mannen såg du ens videon? Han var obestridbart stendöd direkt.
Citera
Medlem
CaptainInsane-os avatar
Hahaha. Man ser ju att han är stendöd sekunden då skottet träffade. Förmodligen klippte kulan ryggmärgen och han förvandlades till det han alltid hade velat vara. En ryggradslös nickedocka. Adios Chuck, ya fuck.
Citera
Medlem
Fy fan, 31 år bara.

Mörda folk för man inte tål andras åsikter eller kan debattera, patetiska vidriga as.

Nu följde jag inte han direkt, men såg ju hans klipp som dök upp då och då. Han var väl som jag förstod det en av dom större på det han gjorde.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in