2025-09-10, 22:03
Medlem
GusFrings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Keus
Hans tillstånd är kritiskt, uppger en källa till AP.

Så lite hopp trots allt

Han får akutvård mycket fortare än typisk person som blir skjuten i halsen, vilket förbättrar chanserna avsevärt. Att blod rinner ser dramatiskt ut, men överlevnad beror mycket på om kulan träffade t.ex. halspulsådern eller mjukare delar, samt, som sagt, hur fort han får vård. Vi vet inte heller vilket vapen/ammunition som användes.

Jag ger det ~5-15% risk att han är död.
Citera
2025-09-10, 22:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BlessedPower
Mycket klok. Vidrig äcklig värld full av onda människor som mördar alla som säger sanningen

Mördare har tyvärr funnits lika länge som mänskligheten och det lär knappast upphöra att komma nya.
Citera
2025-09-10, 22:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GusFring
Han får akutvård mycket fortare än typisk person som blir skjuten i halsen, vilket förbättrar chanserna avsevärt. Att blod rinner ser dramatiskt ut, men överlevnad beror mycket på om kulan träffade t.ex. halspulsådern eller mjukare delar, samt, som sagt, hur fort han får vård. Vi vet inte heller vilket vapen/ammunition som användes.

Efter att ha sett en närbildsfilm så ser det riktigt illa ut.
Jag ger det 5-15% chans att han överlever. Och då lutar det mer åt 5%.
Citera
2025-09-10, 22:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GusFring

Jag har ingen lust att se filmen men det är glädjande att du är så hoppfull om hans tillstånd.
Citera
Medlem
Han måste fan överleva. Charlie Kirk får liksom inte bli nån jäkla martyr. Överlev och dra dig tillbaka med familjen, jobba behöver du ju aldrig göra igen.
Citera
Medlem
anomaligns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DaddyCool64
Kan omöjligt ha med det att göra.

Charlie Kirk har varit rätt öppen med att han ville att Trump släpper Epstein-filerna. Han har snackat mycket om det. När det sedan blev som det blev så sa han helt enkelt att han inte längre orkade pratade om det längre och sedan var det inte mer om det.

Om han lagt sig platt och bara släppt sin tidigare stridsfråga, hur kan det då vara omöjligt som motiv? Jag förstår inte riktigt. Epsteinfallet är liksom ingen liten grej utan något som verkligen engagerar från både höger och vänster. Om han tidigare varit drivande för release men nu bara "äh orkar inte" då kan många tidigare fans se det som ett svek.
Citera
2025-09-10, 22:07
Medlem
hockexxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fiskmos14
Han har även 2st små barn
Det är ju det som är det värsta. Att han var en idiot är en sak. Men han var en far.
Citera
2025-09-10, 22:07
Medlem
Videon såg verkligen inte rolig ut, eller lovande. Blöder kolossalt direkt efter träffen i halsen. Kan vara lights out för honom. Less man blir.

Är det politiskt - och det känns som det just nu för mig - så lär det nog vara någon enstörig meningsmotståndare som vanligt.

Vad fasen ska alla politiskt involverade personer trissa upp tonläget och bete sig som om politik handlar om 'allt eller inget', 'överlevnad eller död'? T.o.m. Sveriges partiledare låter som om dom vore dödsfiender numera; istället för det normala, att vara företrädare för olika tänk som alla kompletterar varandra.

Det är då det blir såhär. Socialt udda "Lasermän" eller "förtvivlade enstöringar" som tar till sig av hetsiga stämningen och bestämmer sig för att agera - antingen enskilt, som vänstersnubbar ibland gör, eller i stora militärliknande samfund, som högersnubbar ibland gör.
Sluta hetsa så förbaskad, och visa meningsmotståndare tillbörlig respekt, lugna ner läget.
Citera
2025-09-10, 22:08
Medlem
Om vi ska prata procent så är det 99.99999% säkert att han dog samma sekund som kulan träffade.
Citera
2025-09-10, 22:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BlessedPower
Jo tack, det såg man idag när amerikanen dödade den unga ukrainska tjejen, folk slaktas på löpande band. Människor är djur

Ja, men de flesta människor är bra djur. Man ska inte låta sjuka missfoster få oss att tro något annat.
Citera
2025-09-10, 22:09
Medlem
whogivesafucks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anomalign
Ni som kan något om mannen, vad var Kirks inställning till Trumps Epstein-coverup?
Den här typen av brott begås typ alltid av högergalningar tänker jag, och det finns en spricka inom MAGA nu iom att Trump försöker sopa Epsteinfallet under mattan, vilket många av hans stans inte diggar

Han slickade tydligen sexualförbrytarens röv när han ansåg man skall lägga ner om Epstein och gå vidare.
Då tyckte Charlie att man skulle följa rådet.
Citera
2025-09-10, 22:10
Medlem
BlessedPowers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Keus
Ja, men de flesta människor är bra djur. Man ska inte låta sjuka missfoster få oss att tro något annat.

Mår illa av tanken av att vi bor i en värld där folk vill mörda dig för dina åsikter.
Jag håller tex inte med greta eller vänstern och tycker dom är sjuka i huvudet men jag skulle inte vilja se dom bli mördade.
Det är skillnad mellan en sund människa och en farlig människa. Vänstern på sociala medier skrattar när de som säger sanning blir mördade
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in