Citat:
Ursprungligen postat av
43dz
Anyways tycker jag man ska göra distinktionen transrörelsen och transpersoner. De representerar verkligen inte alla men fråga er såhär:
Alla normala transor som funkar och smälter in rätt bra, tror ni de vill dra uppmärksamheten till den delen av sin identitet?
Kanske inte va? Och på så sätt får de absolut vansinnigaste fritt spelrum.
Jag skulle tro det är normalfallet med bögar och flator och bi med.
En bög/bi/flata går inte runt och tänker hela sin vakna tid på att jag är HBT om personen är normalfungerande. De har vanliga liv, och har man ett helt vanligt liv, säg förortsmorsa i en liten idyll, så blir den delen mer en pinsamhet därför den är högst privat. Ingen normal människa håller på så.
Heteros vid fikabordet bah "jag gick runt och kände mig så heterosexuell i morse det kändes progressivt", det är ingen som har sin bas i sig själv som resonerar så.
HBTQ+ snackar om sitt underliv hela tiden. Jag ser dem aldrig ligga. Jag ser dem på smutsiga kontaktsidor på nätet vissa dagar då jag får noja och letar efter gamla bekanta från förr och de är alla ofelbart där. Smutsiga möten i runkbås. År efter år.
Det finns HBT som lever vanliga liv. Som har exakt samma värderingar som alla andra. Det enda vi ville ha var juridiska rättigheter som alla andra. Nu har vi det i Sverige så nu finns alla rättigheter de jure. Förra skolministern var ett de facto statement, det skulle inte förvåna mig om någon transa en dag blev astronaut eftersom det är mycket ofta frågan om fd killar som helt saknar övre gräns beträffande stresstålighet, Beck, Manning, Jenner. De har alla någon form av mycket manliga grejer bakom sig typ militär idrott. Det är det manliga tänket, man försöker döda den där rösten inuti som säger att man är tjej på alla möjliga sätt innan man ger upp.
Det är så. Första frontlinjen för psyk som får in en snubbe som säger han är tjej är att ta reda på att han inte bara är en förvirrad bög. Det sjuka som händer då är "att bög är det värsta man kan vara så bättre att vara tjej om man gillar penis, det är OK" tänker den förvirrade bögen och vidhåller att han är tjej, ber psyk dra åt helvete och går och sätter sig framför datorn och bygger en fantasivärld där han är tjej.
Gärna en lite autistisk kille som har svårt för tjejer och gillar att kolla konstiga avarter av porr medan han tar på sig. På det viset självradikaliserar han in i det ni kallar transrörelsen.
Transsexualism är en del av livet i de folkrika länderna i asien. De gudar man ber till har ofta oklar könsidentitet. Så har det varit i tusentals år det är inget konstig. Det finns problem med juridiska rättigheter för lagarna rör sig mycket långsamt då det är just folkrika stammar. Men rädslan och tabu för homo är något som kom med vita, engelska och franska koloniallagar runt om i världen. Men det är ändå något som hålls i garderoben/red light precis som all sexualitet eftersom det inte är så bra för barn att exponeras för i tidig ålder. Det distraherar dem från att studera osv.
Vad som är konstigt är folk som inte vet hut och ställer till disharmoni utan att ha anledning till det. På det sättet är transrörelsen absolut ett problem.