2022-10-09, 19:18
Avslutad
Det är när man kommer upp i ålder man ser skillnaden på att gå på testosteron och östrogen i bentäthetsmätningar osv. Det är klart att det påverkar både massa och muskelstruktur, att dessutom ha den skillnaden inbyggd i cellerna ger ett övertag för människor som är män.

Vaddå? Det går inte att komma ifrån. Män har sin främsta roll i att stå mellan världen och familjen i sina gener. Det är klart de är bättre byggda för våld.

En av de vanligaste ansiktsoperationerna för transsexuella är just att ta bort den ögonbrynskam av ben som utvecklas i kraniet hos biologiska män. Det finns massa förstärkningar och olikheter redan i hur skelettet är utformat från rot. Kolla bäckenet på en biologisk kvinna och fatta varför transkvinnor aldrig kommer vinna i gymnastik mot biologiska kvinnor.

Det är helt fucked up att släppa in transkvinnor som regel i kvinnotävlingar på grund av politik enligt mig. Skapa mixedklasser.

Det åsido så är det en ganska harmlös rörelse som mest finns på nätet. Folk är rädda för den därför att en del transor hotar med självmord och blir extremt pinsamma och bla bla.

Anyways tycker jag man ska göra distinktionen transrörelsen och transpersoner. De representerar verkligen inte alla men fråga er såhär:

Alla normala transor som funkar och smälter in rätt bra, tror ni de vill dra uppmärksamheten till den delen av sin identitet?

Kanske inte va? Och på så sätt får de absolut vansinnigaste fritt spelrum.
Citera
2022-10-09, 20:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sam.Spade
Osäker på om du trollar eller har svårt med läsförståelsen, eller kanske inte ens bryr dig om att läsa vad jag har skrivit.

Även om forskningen skulle visa, efter att ha replikerat flertalet studier som entydigt visar att alla "transsexuella" har en icke könstypisk hjärna så säger sådan forskning inte mer än det. Om jag har tolkat dig rätt argumenterar du för att det skulle finnas en specifik del i hjärnan som enskilt styr människans könsidentitet; vilket kön vi uppfattar oss som. Men du kanske egentligen syftar på maskulint respektive feminint beteende snarare an könsidentitet? Och då har vi missuppfattat varandra.

Vem har påstått det? Transsexuella gynnas inte det minsta av cancelkultur, snarare leder det till mer stigmatisering och diskriminering, då vissa skuldbelägger dem för att åsiktskorridoren krymper. Inte heller har jag avvisat att vissa vänsterteoritiker har en dogmatisk syn på socialkontruktivismen, du däremot påstår det, helt utan belägg, då jag inte skrivit det i mina tidigare inlägg.

Det jag tycker att du gör fel är att anta att två institutioner; universiteten och biblioteken skulle vara ideologiskt oberoende, eller immuna för intern som extern påverkan. Att påstå att Ekis och Bard inte blivit utsatta för cancelkultur - efter att Mittuniversitetet och ett bibliotek drog tillbaka sina inbjudningar efter yttre (och möjligen inre) påverkan - bara för att de fortfarande har möjlighet att torgföra sina åsikter på vissa mediala plattformar (Bard ofta på högerorienterade sådana) är felaktigt. När en ideologisk grupp använder sin makt för att i viss mån tvinga en institution att ta avstånd från gruppens åsiktsmotståndare, kan man inte säga att det är institutionens val, speciellt inte när samma institution faktiskt själv valde att bjuda in föreläsaren.

Fast det är inte enbart testosteron som avgör mäns överlägsenhet i sport, utan också längdskillnad, bentäthet, kroppskillnad. Personer med högre testosteronnivåer tycks ju också ha högre antal satellitceller vilket är särskilt gynsamt för muskelutvecklingen.

Det är detta jag har tidigare nämnt. Du flyttar målposten, skriver på ett sätt som får det att framstå att jag är oseriös och därmed underminerar du. Mitt svar var förnuftigt och sunt. Jag förstod precis vad du menade och häpnar över din oförmåga att bearbeta logiska slutsatser. Det är nog du som trollar.

Jag menar att det finns olika biologiska faktorer som kan bidra till en könsinkongruens. Vilket jag har påpekat i flera inlägg. Hur pass mycket eller lite ’vanliga’ män och kvinnor följer könsstereotyper hör inte saken till egentligen.

Transsexuella gynnas inte heller av trådar där man hävdar att rörelsen ’dödar yttrandefriheten’ (inte riktat mot dig utan menar tråden i allmänhet). Man drar alltså en direkt korrelation. Inte heller av att man för många argument egentligen emot, under täckmanteln att dels finns det inget som talar för en sorts biologisk legitimitet, dels att de har dragit nytta av ’cancel kulturen’.

Nu sätter du ord i min mun eftersom jag aldrig har sagt att någon institution är oberoende av påtryckningar. De har valt att reagera efter att ha lyssnat till kritiken. Hade de visat fingret och tagit med Bard t.ex. så är det deras rätt också. Jag står fortfarande fast vid att varken Bard eller någon annan är ’cancelade’. Att de har hamnat i hetluften ett par gånger innebär ingenting egentligen. Bard lever livet på twitter och Ekis (eller vad hon nu heter) har haft böcker på topplistan i både bokus och adlibris. Hela Sveriges befolkning har alltså tillgång till deras idéer och tankar. Sen så tycker jag generellt att man ska vara aktsam med att stämpla något som ’cancel kultur’ bara för att man inte håller med vare sig kritiken eller ställningstagandet.

Transkvinnor har i vissa fall (möjligtvis de flesta men jag behöver läsa fler källor) lägre testosteronnivå än vanliga kvinnor. Och det är just därför jag menar att det i många fall inte räcker med en könskategori. Att man borde ha grupper beroende på andra fysiska ’drag’ eller hur man nu ska uttrycka det.

Jag misstänker att du tänker fortsätta med att vrida och vända på dialogen/argumentet. Bara en sån sak som att du erkänner i ett inlägg ovan att det finns strukturella skillnader i hjärnan, att transpersoner har likheter med det könet de identifierar sig. Men du annullerar det helt och menar att man inte har tagit hänsyn till ’biopsykosociala’ aspekt. Vad det nu kan vara. Låter lite flummigt som en social konstruktion.

Minst sagt, vi har tydliga meningsskiljaktigheter. Jag väljer att sätta punkt här och önskar dig (och övriga läsare) en god kväll.
Citera
2022-10-09, 22:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KnightClover
Nej idiot, jag ljuger inte. Och jag har verkligen inte styrkt min tes genom att presentera ett enda enskilt exempel. Anekdotisk bevisföring hade varit om jag hade skrivit ’alla italienare stjäl, jag vet för att en italienare stal från mig’.

Detta här är ett exempelfall jag tar upp. David Reimer var en pojke vars omskärelse gick fel. Läkarna bestämde tillsammans med föräldrarna att göra om honom till en flicka. Under hans uppväxt kände han att något var fel och insisterade på att han var en pojke. Vilket han naturligtvis var. Låter det bekant? Det finns FLERA fall med individer som konstaterar liknande vilket påvisar (och som är bekräftat av vetenskapliga undersökningar) att det finns en inneboende könsidentitet hos människan. Det här är bara ett EXEMPEL som är uppbackat av vetenskap. Förstår du?

Jag har presenterat studier och även diskuterat i generella termer. Ändå så fastnar du vid att jag tar upp David Reimer fallet.

Forskning pågår fortfarande om transsexualism. De artiklar jag nämnde påpekar på att det finns en underliggande biologisk komponent till fenomenet. Att de har en liknande hjärnstruktur till homosexuella innebär inte att fler homosexuella skulle vara trans också. Det finns flera andra biologiska faktorer som spelar en roll, vilket är en självklarhet eftersom irl finns det både homo och transpersoner.

Du kan inte säga att skillnaden i volym hos SDN inte spelar någon roll egentligen. Det finns transsexualism och eftersom flera faktorer ligger bakom, varav en är SDN:et, så måste den spela någon roll eller hur?

Ditt påstående om den neomarxistiska rörelsen har begränsat yttrandefriheten för kritiker är direkt oärligt. Det finns väldigt mycket kritik vilket alla som läser internationella tidningar vet. Eller tycker du att bombhot mot t.ex. sjukhus som utför behandling för transpersoner är en petitess? Det finns för övrigt ingen vänsterliberal syn på transsexualitet. Vänstermänniskor anser generellt att kön är en sociologisk konstruktion. Hur kan de då stötta transsexualism som menar att kön existerar och är biologiskt? Du vet väl att de som är störst motståndare mot transpersoner (förutom sådana ytliga konspirationsteoretiker som dig) är TERFs, dvs. extrema feminister?

Du känner kanske till så kallade ångrare? Eller de-transitioner.
Transaktivister vill inte att de ska finnas. De vill tysta dem. De vill inte att det ska forskas på dem. Men det finns många, jag såg en intervju med en i förra veckan på Lauren Southerns youtube kanal.

Om man ångrar sig visar det ju att man faktiskt inte föddes i fel kropp.
Citera
2022-10-10, 06:12
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av 43dz
Anyways tycker jag man ska göra distinktionen transrörelsen och transpersoner. De representerar verkligen inte alla men fråga er såhär:

Alla normala transor som funkar och smälter in rätt bra, tror ni de vill dra uppmärksamheten till den delen av sin identitet?

Kanske inte va? Och på så sätt får de absolut vansinnigaste fritt spelrum.

Jag skulle tro det är normalfallet med bögar och flator och bi med.

En bög/bi/flata går inte runt och tänker hela sin vakna tid på att jag är HBT om personen är normalfungerande. De har vanliga liv, och har man ett helt vanligt liv, säg förortsmorsa i en liten idyll, så blir den delen mer en pinsamhet därför den är högst privat. Ingen normal människa håller på så.

Heteros vid fikabordet bah "jag gick runt och kände mig så heterosexuell i morse det kändes progressivt", det är ingen som har sin bas i sig själv som resonerar så.

HBTQ+ snackar om sitt underliv hela tiden. Jag ser dem aldrig ligga. Jag ser dem på smutsiga kontaktsidor på nätet vissa dagar då jag får noja och letar efter gamla bekanta från förr och de är alla ofelbart där. Smutsiga möten i runkbås. År efter år.

Det finns HBT som lever vanliga liv. Som har exakt samma värderingar som alla andra. Det enda vi ville ha var juridiska rättigheter som alla andra. Nu har vi det i Sverige så nu finns alla rättigheter de jure. Förra skolministern var ett de facto statement, det skulle inte förvåna mig om någon transa en dag blev astronaut eftersom det är mycket ofta frågan om fd killar som helt saknar övre gräns beträffande stresstålighet, Beck, Manning, Jenner. De har alla någon form av mycket manliga grejer bakom sig typ militär idrott. Det är det manliga tänket, man försöker döda den där rösten inuti som säger att man är tjej på alla möjliga sätt innan man ger upp.

Det är så. Första frontlinjen för psyk som får in en snubbe som säger han är tjej är att ta reda på att han inte bara är en förvirrad bög. Det sjuka som händer då är "att bög är det värsta man kan vara så bättre att vara tjej om man gillar penis, det är OK" tänker den förvirrade bögen och vidhåller att han är tjej, ber psyk dra åt helvete och går och sätter sig framför datorn och bygger en fantasivärld där han är tjej.

Gärna en lite autistisk kille som har svårt för tjejer och gillar att kolla konstiga avarter av porr medan han tar på sig. På det viset självradikaliserar han in i det ni kallar transrörelsen.

Transsexualism är en del av livet i de folkrika länderna i asien. De gudar man ber till har ofta oklar könsidentitet. Så har det varit i tusentals år det är inget konstig. Det finns problem med juridiska rättigheter för lagarna rör sig mycket långsamt då det är just folkrika stammar. Men rädslan och tabu för homo är något som kom med vita, engelska och franska koloniallagar runt om i världen. Men det är ändå något som hålls i garderoben/red light precis som all sexualitet eftersom det inte är så bra för barn att exponeras för i tidig ålder. Det distraherar dem från att studera osv.

Vad som är konstigt är folk som inte vet hut och ställer till disharmoni utan att ha anledning till det. På det sättet är transrörelsen absolut ett problem.
Senast redigerad av 43dz 2022-10-10 kl. 06:35.
Citera
2022-11-10, 20:47
Medlem
Från idag. En grekisk fotbollsspelare döms till 10 månader villkorligt och 5000 euro i böter för att ha skrivit på Facebook (2017)

"i wish that the first gender changes will be made by the children of those who voted for this disgrace. Let's see with what pride they will have. PS Legalise the paedophiles and complete the crimes."
https://ussanews.com/2022/11/04/greek-football-player-receives-10-month-suspended-jail-sentence-for-transphobic-facebook-posts/

Detta ansågs innebära hat mot könsidentitet i enlighet med EU-lag som förbjuder sådant.

Ändå anser folk fortfarande inte att transrörelsen dödar yttrandefriheten...
Undrar när de kommer att anse det?

Folk sätts alltså i fängelse för att de kritiserar att man stympar friska barn...
Citera
2022-11-10, 21:56
Medlem
brianmolkos avatar
Kanske vore bättre vi delade in på annat sätt då en del kvinnor är grövre än man, samt en del andra som bara ser dumma ut.
Citera
2022-11-18, 08:41
Medlem
Burken89s avatar
Transor är fan sjuka i huvudet.

Alla som säger annat är själva transor eller tycker om någon som är.

Alla andra med 0 kontakt i den slemmiga världen ser det för vad det är. Sjukt jävla beteende som borde ha stannat bakom ridåen för alltid.
Citera
2022-11-18, 08:44
Medlem
Burken89s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 43dz
Jag skulle tro det är normalfallet med bögar och flator och bi med.

En bög/bi/flata går inte runt och tänker hela sin vakna tid på att jag är HBT om personen är normalfungerande. De har vanliga liv, och har man ett helt vanligt liv, säg förortsmorsa i en liten idyll, så blir den delen mer en pinsamhet därför den är högst privat. Ingen normal människa håller på så.

Heteros vid fikabordet bah "jag gick runt och kände mig så heterosexuell i morse det kändes progressivt", det är ingen som har sin bas i sig själv som resonerar så.

HBTQ+ snackar om sitt underliv hela tiden. Jag ser dem aldrig ligga. Jag ser dem på smutsiga kontaktsidor på nätet vissa dagar då jag får noja och letar efter gamla bekanta från förr och de är alla ofelbart där. Smutsiga möten i runkbås. År efter år.

Det finns HBT som lever vanliga liv. Som har exakt samma värderingar som alla andra. Det enda vi ville ha var juridiska rättigheter som alla andra. Nu har vi det i Sverige så nu finns alla rättigheter de jure. Förra skolministern var ett de facto statement, det skulle inte förvåna mig om någon transa en dag blev astronaut eftersom det är mycket ofta frågan om fd killar som helt saknar övre gräns beträffande stresstålighet, Beck, Manning, Jenner. De har alla någon form av mycket manliga grejer bakom sig typ militär idrott. Det är det manliga tänket, man försöker döda den där rösten inuti som säger att man är tjej på alla möjliga sätt innan man ger upp.

Det är så. Första frontlinjen för psyk som får in en snubbe som säger han är tjej är att ta reda på att han inte bara är en förvirrad bög. Det sjuka som händer då är "att bög är det värsta man kan vara så bättre att vara tjej om man gillar penis, det är OK" tänker den förvirrade bögen och vidhåller att han är tjej, ber psyk dra åt helvete och går och sätter sig framför datorn och bygger en fantasivärld där han är tjej.

Gärna en lite autistisk kille som har svårt för tjejer och gillar att kolla konstiga avarter av porr medan han tar på sig. På det viset självradikaliserar han in i det ni kallar transrörelsen.

Transsexualism är en del av livet i de folkrika länderna i asien. De gudar man ber till har ofta oklar könsidentitet. Så har det varit i tusentals år det är inget konstig. Det finns problem med juridiska rättigheter för lagarna rör sig mycket långsamt då det är just folkrika stammar. Men rädslan och tabu för homo är något som kom med vita, engelska och franska koloniallagar runt om i världen. Men det är ändå något som hålls i garderoben/red light precis som all sexualitet eftersom det inte är så bra för barn att exponeras för i tidig ålder. Det distraherar dem från att studera osv.

Vad som är konstigt är folk som inte vet hut och ställer till disharmoni utan att ha anledning till det. På det sättet är transrörelsen absolut ett problem.

Jo dessvärre gör dem det. Hela deras liv cirkulerar runt sex. Varje aspekt av deras liv måste innehålla någon form av sex, helst oralsex, avvikande personer fullkomligt älskar oralsex. Det ska slickas och sugas konstant.
Citera
2022-11-18, 08:52
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Burken89
Jo dessvärre gör dem det. Hela deras liv cirkulerar runt sex. Varje aspekt av deras liv måste innehålla någon form av sex, helst oralsex, avvikande personer fullkomligt älskar oralsex. Det ska slickas och sugas konstant.

Det är normalt bland heterosexuella med kan jag berätta. Men de flesta brukar få ur sig det i hemmet.
Citera
2025-09-09, 18:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av grelin1999
Det finns väldigt många som är kritiska till transrörelsen men vet att de inte kan uttrycka denna åsikt.

Ja, de kan rent juridiskt få lov skriva en bok, som Kajsa Ekis. Men som jag ser yttrandefrihet så handlar det inte bara om juridiska rättigheter utan även rent praktiskt vad man kan och får säga fritt utan rädsla för repressalier.

Ja jag kan sitta och skriva anonymt på ett slaskforum på Flashback. Men man vill ju kunna uttrycka sig där det spelar roll. Det finns många som måste censurera sig i sociala medier och i det de säger. Forskning som inte kan utföras. Personer som förlorar uppdrag och anställdningar för att de utmålas som "transfober".

Eftersom könsidentitet numer är en skyddad grupp i svensk lag har de samma rätt till skydd som exempelvis en mörkhyad. Detta trots att förvirring i könsidentitet (könsdysfori) lika gärna kan bero på psykos, autism eller en ovilja för flickor att bli kvinnor. Eller bara att en man tänder på att vilja bli kvinna. Det är inget man nödvändigtvis är född som och måste bli bekräftad som. Om jag sätter på mig en peruk och kjol blir jag ju inte kvinna!

Det är en farlig utveckling. Tidningen Filter gjorde ett reportage om en ung man med autism och aktiv psykos som ändå tilläts gå genom ett könsbyte. Sen ångrade han sig. Sen tog han livet av sig. Det är konsekvensen av att man "måste" bekräfta dessa människors påståenden.

Jag tror det är olagligt att kalla en man med kjol för man, eller? Anses åtminstone kränkande om en lärare inte använder en persons föredragna pronomen. Är inte det också yttrandefrihet? Om du ser ut som en man, varför kan jag inte kalla dig "han"? Är inte det yttrandefrihet?

Nu har en domstol i Danmark beslutat att en transkvinna, som juridiskt sett är kvinna, kan kallas man:

https://avisendanmark.dk/danmark/transkvinde-faar-ikke-erstatning-for-fejlkoenning

https://www.bt.dk/politik/historisk-koenskrig-i-retten-psykoterapeut-sagsoegt-for-at-bruge-forkerte-ord-om
Citera
2025-09-10, 12:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moentos
Nu har en domstol i Danmark beslutat att en transkvinna, som juridiskt sett är kvinna, kan kallas man:

https://avisendanmark.dk/danmark/transkvinde-faar-ikke-erstatning-for-fejlkoenning

https://www.bt.dk/politik/historisk-koenskrig-i-retten-psykoterapeut-sagsoegt-for-at-bruge-forkerte-ord-om

Harry Potter-författaren hyllar dansk könsbytesdom: "Bravo"
Hon har 14 miljoner följare:

https://www.dr.dk/nyheder/indland/harry-potter-forfatter-hylder-dansk-dom-om-fejlkoenning-bravo
Citera
2025-09-10, 14:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moentos
Harry Potter-författaren hyllar dansk könsbytesdom: "Bravo"
Hon har 14 miljoner följare:

https://www.dr.dk/nyheder/indland/harry-potter-forfatter-hylder-dansk-dom-om-fejlkoenning-bravo

JK Rowlings bravo är väl ironiskt?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in