2025-09-09, 15:47
Medlem
Hej!

Funderar på att köpa bostadsrätt i Malmö och önskar höra vad andra tycker om följande områden: Östra sorgenfri, Ellstorp och Segevång. Segevång lockar på grund av priserna, har inte heller något direkt behov av att bo i centrum. Har sett en lista här på FB där man listat hur många invandrare som bor i varje område, den hjälper litegrann men jag vill ta del av folks tankar/upplevelser. Jag är inte från Malmö och behöver lite perspektiv från folk som känner till staden. Tänker att det är värt att nämna att jag är kvinna i 20-årsåldern.
Citera
2025-09-09, 16:24
Medlem
anomaligns avatar
Vet inte så mycket om Segevång, men åtminstone de andra två är vanliga områden som det inte är några särskilda problem med vad jag vet. (edit: Segevång är säkert helt ok också. Beijer park som ligger där i krokarna är trevlig och Kirseberg känns som en kufig småstad i stan.) En stor del av Ellstorp (den tidigare hundgården) kommer vara en byggarbetsplats de kommande åren för att det ska upp nya hus där, och området ligger bredvid en järnväg. Så det är något att tänka på om du är bullerkänslig.
Senast redigerad av anomalign 2025-09-09 kl. 16:32.
Citera
2025-09-09, 16:54
Medlem
rosalinjenhotwaryas avatar
malmö är toppen, skit i limhamn och västra hamnen, det är inte "farligt" eller så det bara känns så jävla långt bort från allt som är gött i malmö.

media och muppar på flashback älskar att måla upp malmö/specifika områden i malmö som helvetet på jorden men verkligheten är att det är generellt sett ganska lugnt vart man än befinner sig.

det enda man verkligen måste tänka på när man väljer vart man ska bo är om man själv kommer tycka om det eller ej, hur viktigt är det att bussen går ofta, hur långt pallar du cykla i motvind, är du redo att pantsätta en njure för att ha råd med parkeringaplats osv osv
Citera
2025-09-09, 16:57
Medlem
rosalinjenhotwaryas avatar
skit i arlöv också om du inte vill bli trackasserad av scientologer, finns en sån kyrka där och dom är het urflippade
Citera
2025-09-09, 17:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BastaBarbombara
Hej!

Funderar på att köpa bostadsrätt i Malmö och önskar höra vad andra tycker om följande områden: Östra sorgenfri, Ellstorp och Segevång. Segevång lockar på grund av priserna, har inte heller något direkt behov av att bo i centrum. Har sett en lista här på FB där man listat hur många invandrare som bor i varje område, den hjälper litegrann men jag vill ta del av folks tankar/upplevelser. Jag är inte från Malmö och behöver lite perspektiv från folk som känner till staden. Tänker att det är värt att nämna att jag är kvinna i 20-årsåldern.
Inget
Stan är infekterad överallt
Citera
2025-09-09, 17:19
Medlem
Fågelbacken nära ribban är bästa området i Malmö
Citera
2025-09-09, 17:28
Medlem
Citat:
Hej!

Ellstorp har blivit för hypat i det senaste med en för hög prisuppgång.
Kirseberg, Segevång har sin charm beroende på vart du skaffar boendet och priserna är betydligt bättre. Där är hyfsat lugnt, men beror lite på var någonstans.
Östra Sorgenfri är för centralt och för mycket trafik i mitt tycke, men passar för yngre.
Kolla även Dammfri, det kan nog också passa. Lugnt och charmigt, samt hyfsat centralt.
Citera
2025-09-09, 18:25
Medlem
CooolaFlickan2014s avatar
Hört att området runt kronprinsen ska vara rätt bra.
Citera
2025-09-09, 18:31
Medlem
Balonzos avatar
Segevång är ett jävla pisseområde, undvik! Det är inte annat än en massa fula hus som inhyser varenda sociala problem som någonsin funnits under solen.
Citera
2025-09-09, 21:08
Medlem
DraconianTimess avatar
Citat:
Hej!

Segevång är rätt OK. Det är dock en ganska trist miljö som ligger i norra utkanten av stan. Du kommer att ha långt till allt, då det i princip inte finns några faciliteter i och omkring Segevång.
Tänk också på att skaffa garage om du vill ha bil. Segevång tror jag bara har parkeringar ute på gatan vilket är skit.
Citera
2025-09-09, 21:24
Medlem
swebarbs avatar
Man ska helst bo innanför tullarna i malmö då har man nära till allt och slipper det värsta packet.
Citera
2025-09-09, 21:47
Avstängd
Staffearas avatar
Kirseberg är ganska underrated. Får mycket skit men är inte alls speciellt dåligt får säkert lite billigare osså
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in