Citat:
Ursprungligen postat av
Bertil87
1. Nu är mina uttalanden baserad på den lilla informationen jag har tagit till mig och jag utifrån de svar ja hört från de intervjuer jag tagit del utav så finns det folk som går vidare i livet
Dom flesta som hamnar på dumpen dyker inte upp på dumpen igen
Visst kan man spekulera om ifall dom blivit mer diskreta i sitt sökande men då blir det enbart spekulationer
2. Jag sa aldrig att dom jobbar med sig själva, jag sa att chanserna för att dom ska må bättre och få ett bättre liv ökar om dom då söker hjälp för sitt beteende och går vidare
3. Jag har aldrig själv gett mig på något företag eller anhöriga och ingen av mina vänner har gjort det heller så där ljuger du rakt ut
4. Sen skriver du lite nu o då här på forumet saker som inte stämmer öht, jag kan bara utgå från den informationen jag själv har fått till mig, om det är då att jag får till mig ny information så kan det hända att jag ändrar åsikt men jag har aldrig någonsin påstått att jag har fullständig inblick i vare sig dumpen eller de uthängdas liv
5. Sen pratar du om ärlighet? Hur vore det om du själv kunde hålla dig till sanningen istället för att häva ur dig vilka som är mina vänner, vad jag gjort eller inte har gjort och vad jag påstått när det inte stämmer någonstans
Börja med att va ärlig själv istället för att anklaga andra för att ljuga
1.
Citat:
hört från de intervjuer jag tagit del utav så finns det folk som går vidare i livet
"Det finns några få som gått vidare så då kan jag lägga detta scenario på alla" - Bertil
https://www.expressen.se/nyheter/sverige/han-hangdes-ut-av-dumpen-berattar/
Han har jobbat med sig själv, precis de som du säger man skall göra men får inte en chans tillbaks in i samhället. Raka motsatsen till vad du påstår.
2. Du är psykolog och expert i ämnet då du vet exakt vad folk skall göra för att må bättre?
För det låter mer som du än en gång säger saker på ett sätt så de skall låta som absoluta sanningen men i själva verket är något DU vill de skall göra.
3. Gräv är dina vänner per definition, ni har liknande intressen och spenderar åtskilda timmar tillsammans. Förutsätter att du deltar i deras video samtal med.
Tykarpsgrottan, alla butiker så som coop, ica och liknande som det skickades domar till för att de skulle ta bort bohlins glass (Grovt Förtal för övrigt), Bohlins glass över lag, den campingen som review bombats för att de inte lyder eller lyssnar på gräv, Alla småföretag som haft kopplingar till uthängda, alla arbetskompisar och chefer som blivit kontaktade för att få folk avskedade, eller när de ger sig på bostadsrättsföreningar eller folk som hyr utav uthängda.
Anser att dina kompisar är rätt aktiva på den biten när det gäller att ge sig på företag, högst troligt går det att ta fram fler.
När det gäller anhöriga tog jag redan upp ett exempel som är otroligt bra med Whit vars fru blivit attakerad, men även ägarinnan av Tykarpsgrottan har fått stå ut en hel del utav gräv.
Du anser inte att de är dina vänner men du är rätt aktiv där ändå, senast igår postade du en bild ifrån dumpens facebook. "deleted account frågade om ni skulle gå till godishuset" Du postade en skärmdump ifrån "gymgäddan" som skulle få reaktioner.
4. Nej, jag skriver och diskuterar. Du framför dina argument som rena sanningar.
När du nämner "intervjuer" du lyssnat på med mera. Även Lessler har varit förvirrad utav det och rakt av frågat dig om just den biten. Vill minnas att det var något i stil med att du hade inblick i Dumpens verksamhet och får det att framstå att du är del utav den.
5. Ni är vänner, samt är det något som retar dig mer än att bli kallad vän med dem.
Du får det att låta som att du har en extrem avsky emot dem, vilket inte stämmer alls.
Du har använt alla dina kontakter i olika ställen för att gräva fram information om folk, ex Tomelilla, där du via facebook försökt spåra upp personer. Person som de nu försöker få utvisad via Migrationsverket.
Citat:
"Friends by proxy" refers to having friends or social interactions that are mediated or experienced through someone else, rather than being direct or authentic.
Passar in något, då det finns viss oärlighet i att vara anonym och låtsas vara någon annan. Möjligen är det en viss ärlighet att vara sitt riktiga jag där och att många låtsas utanför.
Men även vanliga vänner, eller du påstår att du hatar eller ogillar dessa människor och ändå arbetar med dem?