Citat:
Ursprungligen postat av
sound69
Äsch, varför jämföra med Moskva och andra ställen? Jag hävdar fortfarande att Iryna förmodligen hade levt idag om hon varit mer observant och valt en annan sittplats. Reagerade direkt på det när jag såg videon. Att sätta sig med ryggen emot precis framför en stor påtänd neger är nog det sista jag skulle göra.
Om hon hade valt en bättre sittplats där hon kunde överblicka hela vagnen, samt skippat mobilen och hörlurarna, så hade hon sett vad som var på väg att hända och lyckats parera och fly undan.
Naturligtvis förjävligt att man inte ska få sitta där man vill på väg hem från jobbet, men nu ser ju samhället ut som det gör. Gäller att vara ”street smart”, vilket hon tyvärr inte var.
Hörde folk säga att han varit skitzo, men det är en bortförklaring. Det är ett hatbrott helt klart. Ingen empati för vita.
Han tänkte säkert:
What is this small white motherfucker out doing here. I'm gonna kill here
Detta med bakgrund av att han säkert dödat många ggr förut, för man bara hugger någon, kanske också förstärkt självförtroende av att ha blivit utsläppt förut för att man skyllde på schizophreni och tror att man kan döda obehindrat.
Säkert också avtrubbad av att vara hemlös, orättvisor, och förmodligen grov rasism mot vita som han anser är orsaken till hans hemlöshet och alla orättvisor.
I hans neighborhood har de odlat total hat och ingen empati för vita, därav det snabba beslutet