2025-09-04, 21:12
Medlem
Världens smartaste man framstår ju inte direkt som smart när han säger att bibeln är sann. Det är väl tvärt om?
Citera
2025-09-04, 23:50
Medlem
Oj, en IQ på 276 och han landar i kristendomen? Det är ju nästan mer förvånande än själva påståendet om helvetet. Jag undrar om han har räknat ut att det är den mest logiska slutsatsen, eller om han bara har hittat en bekväm förklaring till existensen.
Citera
2025-09-05, 00:06
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Paulusbrevet
YoungHoon Kim, världens smartaste man när det kommer till IQ (IQ276), har ju som många vet gått ut och sagt att Jesus Kristus är Gud och att Bibeln är sann.
Då kan han ju INTE vara världens smartaste man,, eftersom jag på redan som 6-7åring att det INTE kan vara som kyrkan hävdar
och jag är INTE världens smartaste man - men bland de 2-3 % smartaste
Citera
2025-09-05, 13:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stigfromkumla
Var inte Chris Langan världens smartaste?
Tror han också blev kristen på gamla dar men har för mig att han hade högre IQ än 276
Ja hade inte han 789?
Citera
2025-09-05, 17:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kalkryggar
Varför skulle jag fråga "chat gdp" om Jesus funnits? Låter korkat.

Det mest troliga som vetenskapen visat är att Jesus inte har funnits över huvud taget. Men det är väl inte det tråden handlar om?

Svart på trådfrågan är att även någon med hög uppmätt IQ kan vara skadad av indoktrinering och tro på rent nonsens.

Är det en vetenskap att en person funnits eller ej?

Så brukar chat gdp ljuga?

Låter som om du skulle säga samma sak om en person med lågt IQ påstod samma sak. Att Jesus funnits etc.
Citera
2025-09-05, 18:11
Avstängd
engammalfisks avatar
Vad säger han då? man får inte bara länka utanför flashback utan att utveckla plus att flashback är inte ett forum, det är ett diskussions forum. (tyvärr)
Citera
2025-09-05, 22:37
Medlem
kalkryggars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sprutsenap
Är det en vetenskap att en person funnits eller ej?

Ja självklart.

Resten av det du skriver låter snurrigt och konstigt. Eftersom det är obegripligt tar jag bort det.
Citera
2025-09-06, 09:56
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av calle64
Ja hade inte han 789?

Inte säker på siffran men det var högre än den andras.
Citera
2025-09-06, 14:38
Medlem
Detta är inget annat än ett auktoritetsargument.
Evidensen är det enda relevanta.

Citat:
Många ateister brukade använda Steven Hawking och hans teorier som någon slags auktoritet (pga hans höga IQ) om att det inte skulle finnas något mer efter döden

Jaså? Det vore ytterst märkligt med tanke på att det inte är ateismen som påstår något. Det räcker med att konstatera att det saknas rationella skäl till att tro på några gudar. Det krävs inga auktoritetsargument för detta.
Citera
2025-09-06, 15:47
Medlem
Stå på er bröder och systrar i Jesus Kristus!

De rationella har en förklaringsmodell som inte tillåter vare sig fri vilja eller medvetande. Frågan är vad de högintelligenta och moderna rationella ger för värde åt sitt medvetande? Är det mer eller mindre värt än toppen av deras vänstra lilltånagel?

Oavsett tycker de att fri vilja och medvetande är så små bagateller i livet att det inte hindrar dem från att se ner på och hånskratta åt oss naiva och indoktrinerade kristna från deras högstående materialistiska determinism.
Citera
2025-09-06, 19:14
Medlem
Kernelpanics avatar
Citat:
Vad är era tankar kring att världsrekordhållaren med överlägset högst IQ är Kristen och pekar er mot Jesus?

Det finns tydligen inget samband mellan enormt högt IQ och religion. Religionerna inkl. Jesus är skapade av vanliga människor som du säkert redan vet.
Citera
2025-09-06, 19:20
Medlem
Kernelpanics avatar
Citat:
Det är inte Gud som är skyldig dig eller mig någonting. Det här livet är som en häktescell och du är en dömd förbrytare påväg mot ett rättvist straff i Helvetet (precis som alla andra människor). Du erbjuds dock nåd genom Jesus Kristus då han gick i god för dig och tog ditt straff trots att han själv var fri från synd.

Det är vi som behöver ödmjuka oss inför Gud och tacksamt ta emot nåden. Inte tvärtom.
Att säga till barn och vuxna att de är förbrytare och ska straffas i helvetet verkar ju inte riktigt klokt
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in