2025-09-04, 10:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AskMeAboutJesus
En svensk är en svensk medborgare som vill vara svensk. Många som invandrat fortsätter att känna sig som det de föddes som. Förstås!
Försök förklara för en Kurd att de minsann är Turkar för de har ett turkiskt medborgarskap. Försök förklara för en nordirländare att de är etniska britter för att det står UK i passet.
Citera
2025-09-04, 10:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AskMeAboutJesus
En svensk är en svensk medborgare som vill vara svensk. Många som invandrat fortsätter att känna sig som det de föddes som. Förstås!

En svensk är en som har minst en svensk dom förälder
Zlatan är inte svensk
Tove Liljedahl på SVD är adopterad , icke svensk
Uffes två adopterade flickor är inte svenskar
OSV
Allt detta enligt SD
PUNKT SLUT
Citera
2025-09-04, 10:37
Avstängd
coolabananer123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arkeofuturisten
Försök förklara för en Kurd att de minsann är Turkar för de har ett turkiskt medborgarskap. Försök förklara för en nordirländare att de är etniska britter för att det står UK i passet.
Länder är som en egendom. Den kan öka och minska beroende på krig eller andra orsaker.

Men som människa är man aldrig någons egendom.
så generellt är man inte det land man har gener ifrån eller är född utan oftast den kultur uppväxt i.
Citera
2025-09-04, 10:37
Avstängd
AutDisceAutDiscedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av coolabananer123
En sak är att fråga sig med så mycket invandrare vi har främst i storstäderna, ska dom bara hålla käften?
Ska dom inte vara en del av Sverige?
Det är ju ett klantigt uttalande det förstår ju vem som helst.

Inte alls! Om en utlänning brett ut sig och talat om det så kanske det hade varit okey, men här satt två utländska våp och uttalade sig om SVENSK kultur - det är helt sinnesslött!
Citera
2025-09-04, 10:38
Avstängd
coolabananer123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AutDisceAutDiscede
Inte alls! Om en utlänning brett ut sig och talat om det så kanske det hade varit okey, men här satt två utländska våp och uttalade sig om SVENSK kultur - det är helt sinnesslött!
Ena är ju svenskfödd så du går på utseeendet.

Hade båda haft problem med språket och vart utlandsfödda hade jag brytt mig nämnvärt.
Citera
2025-09-04, 10:41
Medlem
Citat:
Jessica har helt rätt om dessa kurder som uttalat sig om den svenska kanonen. Det ÄR typiskt att det i Sverige skall vara utlänningar som sitter och orerar om svensk kultur - behöver inte innebära personlig kritik mot kärringarna.

Eller hur. Men tokvänstern vill missförstå. De borde istället fråga dessa "kurdsvenskar" varför deras barn som går ur gymnasiet viftar med kurdiska flaggor.
Citera
2025-09-04, 10:49
Avstängd
coolabananer123s avatar
Duplantis är inte svensk för mig.
Han är Amerikan.
Så är du född här uppväxt här, pratar bra svenska men dina föräldrar är födda utomlands gör dig ändå till svensk.
Citera
2025-09-04, 10:53
Avstängd
AskMeAboutJesuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arkeofuturisten
Det finns kurder som vill vara turkar och nordirländare som vill vara britter. Det är viljan och medborgarskapet som avgör.
Citera
Avslutad
Jag gillar henne mer och mer för var dag. Synd att hennes parti inte fått ett skit uträttat trots tidö men jag gillar henne likväl.
Citera
Avstängd
AutDisceAutDiscedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av coolabananer123

Hade båda haft problem med språket och vart utlandsfödda hade jag brytt mig nämnvärt.

Nej, jag går på etnicitet...
Citera
2025-09-04, 10:58
Avstängd
coolabananer123s avatar
Citat:
Nej, jag går på etnicitet...
Okej.
Citera
2025-09-04, 10:58
Medlem
Bavaros avatar
[quote=coolabananer123|92864631]

[/QUOTProblemet är att de har ursprung där värderingar fr sina rötter är starkare och bryr sig inte om den svenska nämnvärt. Så därför har Stegerud rätt att det var så typiskt att SVT har dessa i debatten om Svensk kultur istället för etniska svenska kulturpersonligheter.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in