2025-09-02, 21:40
Avslutad
Namn på offren?
Citera
2025-09-02, 21:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av guldgronabuskar08
Namn på offren?
Vet inte namn men båda var somalier.
Citera
2025-09-02, 21:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zizo224
Patryk sitter inne för utpressningen mot Oscar chase. Jag tror att du syftar på hans kusin som också har finger i spelet

Ah det var han jag tänkte på.

Lite kuriosa. Patryk var måltavla när polismannen sköts i huvudet i gbg.

https://www.youtube.com/watch?v=3kgS2FclMfY&ab_channel=PrimeCrime
Citera
Medlem
Lilja4nevers avatar
Citat:
Fan vad södra börja sopa bort norra. Kommer de ens våga gå ut längre? 4 döda hittills i år. 7 st på 3 år. Lite galet om man tänker på att södra är för tillfället en ganska liten gruppering.

Verkar ju som gängen lägger ut nästan allt på unga utförare utan gängkoppling. Men det måste ju kosta? Har södra bättre ekonomi än norra?

Att förstå hur konflikten kan fortgå är väldigt svårt. Ingen av sidorna kan väl göra några större pengar när det krigas. Så hur finansierar dom morden?
Citera
Medlem
Citat:
Fan vad södra börja sopa bort norra. Kommer de ens våga gå ut längre? 4 döda hittills i år. 7 st på 3 år. Lite galet om man tänker på att södra är för tillfället en ganska liten gruppering.

Fel ingen från norra som har dött i år de 2 som dog några månader sen var helt oskyldiga de har inget med kriget o göra de va på fel plats bara de som dog idag är inte från norra men hört de har vänner där
Citera
2025-09-02, 21:44
Medlem
Lilja4nevers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av R1D2
Ah det var han jag tänkte på.

Lite kuriosa. Patryk var måltavla när polismannen sköts i huvudet i gbg.

https://www.youtube.com/watch?v=3kgS2FclMfY&ab_channel=PrimeCrime

Ännu mer kuriosa, det var hans kusin som blev skjuten i huvudet inne på pressbyrån och klarade sig mirakulöst.
Citera
2025-09-02, 21:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lilja4never
Ännu mer kuriosa, det var hans kusin som blev skjuten i huvudet inne på pressbyrån och klarade sig mirakulöst.

haha dessa polacker har 9 liv som sagt men deras tid kommer. Somalierna måste sluta käka tramadol när de ska skjuta.
Citera
2025-09-02, 21:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hss777777
Fel ingen från norra som har dött i år de 2 som dog några månader sen var helt oskyldiga de har inget med kriget o göra de va på fel plats bara de som dog idag är inte från norra men hört de har vänner där

Det är en fråga med två svar, beror på från vems synvinkel du tittar på. Polisen har själv bekräftat att offren har haft koppling till norra nätverket, men att de varit lågt ner i hierarkin .
Citera
2025-09-02, 21:46
Medlem
Citat:
Patryk sitter inne för utpressningen mot Oscar chase. Jag tror att du syftar på hans kusin som också har finger i spelet

Fanns till och med på prime
https://www.youtube.com/watch?v=LvzRt_no50Q&ab_channel=SvenskaR%C3%A4tteg% C3%A5ngar
Citera
2025-09-02, 21:47
Medlem
Dubbelmord verkar blivit lite av en trend. Hade tidigare känslan att men siktade in sig på ett offer som skulle dödas. Numera är det inte helt riskfritt att befinna sig tillsammans med målet. Funderar därför på om person två verkligen också varit ett mål eller om det bara handlar om att eliminera vittnen.
Citera
2025-09-02, 21:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lilja4never
Verkar ju som gängen lägger ut nästan allt på unga utförare utan gängkoppling. Men det måste ju kosta? Har södra bättre ekonomi än norra?

Att förstå hur konflikten kan fortgå är väldigt svårt. Ingen av sidorna kan väl göra några större pengar när det krigas. Så hur finansierar dom morden?

Nja jag tror att södra lägger 95% av all deras inkomst på vapen och utförare.
Citera
2025-09-02, 21:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hss777777

De sköt deras rappare mitt på ljusa dagen och spelade in det och ingen har hämtats. De borde sluta tugga Khat och göra något åt saken istället.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in