2025-09-02, 11:18
Medlem
proconsuls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StoreSvarte
Hasch är råttgift för själen men det är slöseri med tid att argumentera med Flashbacks haschtomtar. Dessa små ovårdade råttor tror att cannabis botar allt och att en legalisering löser alla världens problem. Deras små hjärnor har inte utvecklats sen tonåren på grund av deras Cannabismissbruk.
Så långt skulle jag nog inte vilja gå. Cannabis kan vara en positiv drog om den används på rätt sätt, precis som alkohol. Att supa sig stupfull varje dag är förödande, men ett par glas i glada vänners lag kan vara roligt. Allt har en tid och en plats.
Citera
2025-09-02, 11:34
Medlem
proconsuls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -charliesheen
Förödande? Hade du alltså trott att det var på liv och död om du upptäckte att säg din 16 årige son rökte?
Ordet "förödande" betyder inte dödligt utan mycket skadligt.
Citera
2025-09-02, 11:47
Medlem
-charliesheens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av proconsul
Ordet "förödande" betyder inte dödligt utan mycket skadligt.

Synonymer till förödande är: ödeläggande, förstörande; katastrofal, förkrossande

Ett överdrivet ordval som vanställer effekterna av cannabis, antagligen. Förhoppningsvis hade du inte agerat överdrivet också.
Citera
2025-09-02, 11:57
Medlem
goseigens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Iwasbanned2
Jag hoppas att du förstår att det inte är haschet som gör honom sådär, då skulle ju alla bli så. Att han beter sig som han gör har väl ingenting med haschet att göra fattar du väl? Tror du att han blir som en ny person om han slutar röka?

Du är helt ute och cyklar. Tänk bara på alla länder i EU som har gjort det lagligt med cannabis. Tror du verkligen att dom skulle gjort det om hasch var farligt?

Det är 100% Tramadolen i så fall, där kan jag mycket väl förstå. Opiater ska man inte hålla på med. Troligen dricker han på tramadol vilket dom flesta gör. Dricker alkohol och tar tram, men det är pga hasch han lever som han gör?

Han är mussla förstås och dricker inte vad jag har sett.

Men visst, jag har många barndomskamrater och studiekamrater som har rökt och även testat diverse annat.

Man får göra vad fan man vill för mig, men man måste kunna sköta sig och fixa jobb och skola.

Ska kolla om vi hittar fler kartor med piller. Denna tramadol tror jag inte fanns när en annan var ung och studerade.
Citera
2025-09-02, 12:00
Medlem
goseigens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av psykoshippien
Bara mata honom med psykedeliska, finns inget annat att göra...

Hegge bra weed för 7500, säljer för 15000, du röker upp iaf 30% om du håller på själv. Så kanske 2000 i profit om du inte langar hekton.

Är det per hekto, för grampriset verkar ju ligga på en bit över 100 kr?

Hur mycket röker man per dag då?
Citera
2025-09-02, 12:03
Medlem
goseigens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av proconsul
Haschet är naturligtvis en del av problemet. Tror du man blir pigg och alert av hasch? Och om han börjat röka regelbundet i låg ålder kan hjärnan ha tagit stryk. Att börja röka innan hjärnan är färdigutvecklad kan ge permanenta problem.
Hasch är inte lika skadligt som opiater naturligtvis men en hög konsumtion i låg ålder kan vara förödande. De länder som avkriminaliserat cannabis har 18-årsgräns av en anledning.

Han var förmodligen 12.

Han, växte upp hos fosterföräldrar som nog mest såg honom som en inkomstkälla.
Citera
2025-09-02, 12:11
Medlem
goseigens avatar
Citat:
Försök att uttrycka din oro på ett empatiskt och inte allt för dömande sätt.

"Jag är orolig för dig. Det känns som att du är på en farlig väg i livet med all knark och så."

Fängelse kan faktiskt vara bra för snubben. Han blir ren och får tid att fundera på livet.

Det tror jag också, och sedan att han inte borde bo i en förort i en storstad, men det finns förstås droger överallt.

Killen är 20 år och har inte ens en gymnasieexamen, och han kommer inte att få en som det är nu, för han fixar inte att ta sig till skola eller praktik, för då är det sömn och bakrus som gäller istället.

Inte för att jag vet hur det funkar, då jag aldrig rökt eller knaprat piller själv, men han sover bort förmiddagen.

Jag ska försöka att snacka med honom.
Citera
2025-09-02, 12:12
Medlem
proconsuls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -charliesheen
Synonymer till förödande är: ödeläggande, förstörande; katastrofal, förkrossande

Ett överdrivet ordval som vanställer effekterna av cannabis, antagligen. Förhoppningsvis hade du inte agerat överdrivet också.
Inte dödligt då eller hur. De överdrivna ordvalet får stå för dig. Men att börja röka cannabis vid 16 kan definitivt vara förstörande. Cannabisens effekt på outvecklade hjärnor är väldokumenterad. Att röka någon enstaka gång är knappast skadligt, men de som gillar effekten stannar ju inte där eller hur. Dagligt rökande innan hjärnan är färdig är, just det, ödeläggande. Att röka i vuxen ålder är en helt annan sak.
Citera
2025-09-02, 12:17
Medlem
proconsuls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av goseigen
Han var förmodligen 12.

Han, växte upp hos fosterföräldrar som nog mest såg honom som en inkomstkälla.
Då skulle jag säga att han kan ha skadat sin utveckling. Jag kan inte ge dig några råd gör att få honom att sluta. De flesta som slutar med droger gör det för att de tröttnar.
Citera
2025-09-02, 13:22
Medlem
Citat:
Jag hoppas att du förstår att det inte är haschet som gör honom sådär, då skulle ju alla bli så. Att han beter sig som han gör har väl ingenting med haschet att göra fattar du väl? Tror du att han blir som en ny person om han slutar röka?

Du är helt ute och cyklar. Tänk bara på alla länder i EU som har gjort det lagligt med cannabis. Tror du verkligen att dom skulle gjort det om hasch var farligt?

Det är 100% Tramadolen i så fall, där kan jag mycket väl förstå. Opiater ska man inte hålla på med. Troligen dricker han på tramadol vilket dom flesta gör. Dricker alkohol och tar tram, men det är pga hasch han lever som han gör?
Dummaste jag läst på länge, har erfarenhet av detta å cannabis förändrar folk, prova själv å va utan det en månad,, drogen styr dig helt.
Citera
2025-09-02, 13:23
Medlem
BackToHegels avatar
Citat:
Hasch är råttgift för själen men det är slöseri med tid att argumentera med Flashbacks haschtomtar. Dessa små ovårdade råttor tror att cannabis botar allt och att en legalisering löser alla världens problem. Deras små hjärnor har inte utvecklats sen tonåren på grund av deras Cannabismissbruk.
En grej jag tänkte på när jag läste trådstarten är att jag inte skulle våga vara i närheten av killen. Jag skulle inte våga hjälpa honom för att det skulle innebära för mycket risk. Detta för att jag själv använder cannabis. Mitt livsstil är kriminaliserad och därför måste jag hålla mig under radarn. Solidariteten dämpas av lagstiftningen. Har jag rökt på vågar jag inte öppna när grannen knackar på och behöver hjälp.

En legalisering skulle inte lösa alla världens problem, men det skulle vara ett steg i rätt riktning.

Cannabis är killens minsta problem och man ska inte lägga fokus där utan på hela hans situation. Har han inget eget driv är det inte mycket man kan göra. Kan väl tycka att han borde fatta att en fot inne och en fot utanför är bättre än båda fötterna i skiten. Han behöver ett kneg, om inte annat så för en fasad för sitt becknarliv.
Citera
2025-09-02, 13:41
Medlem
Citat:

Haschet = Det tunga. #Stoppahaschtomtarna
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in