2025-09-01, 20:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Haddoque2
Nu är jag själv läkare och vet att det du skriver är lögn. Vad är din agenda?

Svenska läkare är själva enormt skadade genom sin utbildning.
Citera
2025-09-01, 20:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Haddoque2
Nu är jag själv läkare och vet att det du skriver är lögn. Vad är din agenda?
Kom med statistik då.
Citera
2025-09-01, 20:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jessicaa92
Fundera på det.

Tror inte ett skit på att du är det. Detta handlade om dig och ingen annan, så jag vet inte varför du skriver så.

Jag får väl skriva om jag vill, det bestämmer inte du.

Han är även revisor och har tre heltidsjobb samtidigt.
Vidare jobbar han hemifrån med alla sina tre jobb.
Info från hans tidigare mytomaninlägg.
Citera
2025-09-01, 21:07
Medlem
Företag finns för att skapa en tjänst eller produkt som efterfrågas. Inte för att leka med personlighetstester, genomföra onödigt långdragna rekryteringsprocesser, löjliga policies om inkludering, eller att jobba aktivt med att sänka lönerna. HR fyller givetvis en liten funktion, men är samtidigt en rejäl jävla kostnad. HR ökar inte värdet på företaget. Det är arbetarna som jobbar med produkten eller tjänsterna som ökar värdet. Att hitta bra kandidater motiverar inte varför HR har blivit så stort. Det har vuxit alldeles för mycket, säkert pga deras egna framtagna policies om att företag måste vara inkluderande och rekrytera ännu fler HR-tjejer eller beteendevetare.

Nej, det är jävligt sunt att företag nu fokuserar på kärnverksamheten och inte trams. Trump/Musk har verkligen gjort skillnad här. Vi kan inte konkurrera med kineser genom att ha stora avdelningar som sitter och flummar om mångfald och inkludering.
Citera
2025-09-01, 21:08
Medlem
Förstår inte HR.

Ska de inte stötta dom anställda.
Företagskultur osv.

De är de mest otrevliga kärringarna du kan stöta på.
De unga kvinnorna är bättre i yrkena dock.
Citera
2025-09-01, 21:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jorban
Förstår inte HR.

Ska de inte stötta dom anställda.
Företagskultur osv.

De är de mest otrevliga kärringarna du kan stöta på.
De unga kvinnorna är bättre i yrkena dock.
Hur menar du att de unga kvinnorna är bättre i yrkena? De må vara trevligare men har de kompetensen?
Vi kanske är i olika bransch men jag håller på med teknik och jag har tyvärr inte hittat en enda tjej som varit bättre än en gammal gubbe som kan sin bransch.
Citera
2025-09-01, 21:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fjodor1000
Hur menar du att de unga kvinnorna är bättre i yrkena? De må vara trevligare men har de kompetensen?
Vi kanske är i olika bransch men jag håller på med teknik och jag har tyvärr inte hittat en enda tjej som varit bättre än en gammal gubbe som kan sin bransch.

Ja jag menade trevligare. Jag var inte tydlig.

Gubbe har jag aldrig sett på en HR avdelning.
Teknik var väldigt brett av dig.

Jag jobbar inte i en bransch jag är ingenjör.
Alla mina jobb har varit i olika branscher. Jag är inte yrkesutbildad.

Dom jobben jag söker är inga jobb man kan utbilda sig till utan de kräver en rad färdigheter som man får bygga efter avlagd ingenjörsexamen som är en bra start.

Till exempel är jag både säljare och projektledare idag samt jobbar med mjukvara och hårdvara och compliance.
Citera
2025-09-01, 21:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jorban
Ja jag menade trevligare. Jag var inte tydlig.

Gubbe har jag aldrig sett på en HR avdelning.
Teknik var väldigt brett av dig.

Jag jobbar inte i en bransch jag är ingenjör.
Alla mina jobb har varit i olika branscher. Jag är inte yrkesutbildad.

Dom jobben jag söker är inga jobb man kan utbilda sig till utan de kräver en rad färdigheter som man får bygga efter avlagd ingenjörsexamen som är en bra start.

Till exempel är jag både säljare och projektledare idag samt jobbar med mjukvara och hårdvara och compliance.

Vi är nog ganska lika då förutom att jag är äldre än dig och mina kunskaper på mjukvara och hårdvara torde vara sämre än dina. Men jag är en tekniskt civilingenjör även om jag hållit mig inom stort sett samma kategori.
Men jag fick jobb på den tiden då de som var "HR" kunde något inom yrket" Och det var både kvinnor och män.
Citera
2025-09-01, 21:35
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av xelol
Alla är vi olika men personligen är jag ändå rätt så nöjd över att få lön varje månad som administreras av HR.

Du kanske gillar tanken av att jobba gratis?
Ekonomi avdelningen sköter min lön, inte HR.
Som sagt, hittepå jobb för en lat arbetsgivare, det är ju AG uppgift.
Citera
2025-09-01, 22:03
Medlem
C.B.G.s avatar
Inte tror jag att det handlar om att fjäska för Trump och USA. Europa går inte så vidare bra ekonomiskt så det bottnar nog mer i en insikt om att dödköttet måste skäras bort om vi ska kunna konkurrera med omvärlden.

Sen beror säkert nedskärningarna av just HR på ett framåtblickande tänkesätt. Mycket av HR:s arbetsuppgifter kommer snart att kunna göras av AI.

HR-kulturens framväxande var intimt förknippat med uppkomsten och utvecklingen av ett petimeter-samhälle där allting skulle regleras in i minsta detalj. Säkert välmenande i grunden men på längre sikt har det ofta lett till att verksamheterna blivit nästan helt paralyserade. Chefer har inte hunnit med att vara chef.

Formliga horder av unga kvinnor har utbildat sig på universiteten gentemot handläggartjänster som ofta landat i anställningar på HR-avdelningar där de sen har utvidgat verksamheten. Det ska bli intressant att se vad som händer med detta dödkött i framtiden.
Citera
2025-09-01, 22:07
Medlem
Germanofils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xelol
Alla är vi olika men personligen är jag ändå rätt så nöjd över att få lön varje månad som administreras av HR.

Du kanske gillar tanken av att jobba gratis?

Citat:
Ursprungligen postat av Nigarn
Ekonomi avdelningen sköter min lön, inte HR.
Som sagt, hittepå jobb för en lat arbetsgivare, det är ju AG uppgift.
Det kanske är olika men på alla företag jag jobbat på var administration av löner, tidsrapportering och semestrar det som HR huvudsakligen sysslade med. Även att skriva anställningsavtal och liknande var en uppgift för HR. Samt att hantera allt kring förmåner för de anställda som firmabil/förmånsbil friskvård, etc.

De som sysslade med "mjuka HR-frågor" som personalutveckling och liknande var beytdligt färre.
Citera
2025-09-01, 22:16
Medlem
Vi har för många ensamma, oönskade och överviktiga kvinnor för att göra oss av med kvinnodagiset HR.

Samhället behöver någonstans att dumpa kvinnor som ingen står ut med.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in