Citat:
Ursprungligen postat av
Pripps0.0
Handlarna är inte svenskar, de är de som suger ut Sverige för egna intressen. Våra politiker, oavsett parti ser detta som en personlig chans till framgång ur ett rent egoistiskt perspektiv. Ser du inte detta?
Min granne sätter massor av människor i arbete. De vill inte att han ska bli frisk, för då blir de arbetslösa.
I en fungerande demokrati vill vi alla att alla ska må bra. Vi har en kristen värdegrund i själen. Ingen destruktiv hbtq grej, som göra alla sjuka och låter pedofiler löpa fritt.
Låter inte som du är så intresserad att göra dig själv förstådd här. Nej, jag ser nog inte hur 'människor utanför Sverige suger ut sverige för egna intressen? och svenskar vill kliva på det tåget för att suga ut sverige för egna intressen när chansen infinner sig?'
Håller inte med om att den kristna värdegrunden i själen är något faktum för svenskar längre. Darwinism är mycket mer förekommande. Den kristna värdegrunden är dock inte rädda för naturens ordning som HBTQI, gör inte alla sjuka, och är inte negligerande gentemot sexualbrott. Tvärtom. Och demokrati är inte likvärdigt med vare sig kristna värderingar eller empati.
Att göra pengar på andras olycka, det låter som du antyder att t.ex. läkare eller hantverkare skulle vara de mest korkade yrkesgrupper som finns, som avlägsnar de problem som gör dom själva behövda? Om läkare dom gjorde patienterna mer sjuka istället, skulle dom kunna tjäna mer pengar? Och således har vi inte längre någon riktigt demokrati i Sverige, och människor utanför sverige suger ut Sverige för egen vinning?
Jag ser inte hur du menar.