2025-08-25, 08:28
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av trekantshatt
Tycker du det var bättre förr? Med straffarbete, isoleringscell i flera år och tortyr? Det tycker inte jag. V har bra approach här.

Då har V inte nån vidare kunskap om kriminella 😃
Citera
2025-08-25, 10:05
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Gyros
De följer väl med på köpet när laddade värdeord används. Blir ju inte riktigt trovärdigt ifall man slår ner på de som inte är så well off i ett globalt perspektiv. Det finns ju även vissa moderater som upplever att försämringar för de svaga pensionärer som lider - ibland. Beroende på perspektiv så kan politiska partier se helt annorlunda ut. En moderat skulle som privatperson aldrig sälja ut sina innehav med motivering att han inte har något att göra i ett specifikt företag. Bort med allt till varje pris oavsett om man förlorar avkastning etc. Men när man styr företaget Sverige så handlar man just så.

Försöker förstå
Citera
2025-08-25, 10:06
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av ShijieMeng69
Trycket på hur många som vill bo i innerstan är för högt.

Det behövs kanske fler lägenheter där?

Det vore inte bra om innerstan vart överbefolkad
Citera
2025-08-25, 11:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Olivoljetorsk
Det vore inte bra om innerstan vart överbefolkad

Det finns fortfarande gott om plats innan innerstan är överbefolkad

Väldigt gott om plats...
Citera
2025-08-25, 15:51
Medlem
IceEyess avatar
Kritiken mot avregleringarna av centrala samhällsverksamheter har väl i flera fall varit befogad.
Citera
2025-08-25, 16:17
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av IceEyes
Kritiken mot avregleringarna av centrala samhällsverksamheter har väl i flera fall varit befogad.

Som vilka?
Citera
2025-08-25, 17:20
Avslutad
Önskar nån vänsterfan kunde förklara varför de tycker det är så svårt att låsa in kriminella under 15
Citera
2025-08-25, 17:24
Medlem
anomaligns avatar
Citat:
Önskar nån vänsterfan kunde förklara varför de tycker det är så svårt att låsa in kriminella under 15

Jag kan förklara det när någon högerperson förklarar varför de envisas med att skapa fler kriminella att straffa till att börja med. Du kanske kan berätta det, varför samhället enligt dig måste ha kriminella.
Citera
2025-08-25, 17:38
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av anomalign
Jag kan förklara det när någon högerperson förklarar varför de envisas med att skapa fler kriminella att straffa till att börja med. Du kanske kan berätta det, varför samhället enligt dig måste ha kriminella.

Jag har inte bett eller uppmanat någon vara kriminell.
Måste man vara våldsam i Sverige?
Är det så hårda förhållanden här att man måste slå, sparka, knäa, armbåga, strypa, slå med batong, knogjärn, knivhugga och skjuta för att överleva?
Är Sverige som Soweto eller?

Vad jag vet så svälter ingen i Sverige, om den inte då knarkat upp precis hela socbidraget då.

Det som dessa kriminella ungdomar gör är oförlåtligt och de förtjänar El Salvador-straff för det de gör.
De behöver inte vara så våldsamma, de kan överleva ändå i Sverige, men ändå väljer de att vara våldsamma sadister som misshandlar, rånar, förnedrar och dödar folk.

Jag begriper inte hur det kan finnas människor som tycker dessa ska förlåtas och släppas fria inom kort eller till och med direkt.
Att vara på dessa kriminella tonåringars sida är för mig ren jävla ondska mot brottsoffren.
Citera
2025-08-25, 17:44
Medlem
Citat:
Idiot, läste du inte? Jag medger att jag inte förstår ämnet så bra.
Och just därför förklarar jag mer i detalj.

Är mer förklaring något negativt?

Citat:
Fan kallar du mig vänster för?
Att jag öht citerade dig är för att du uttryckte dig positivt om vänsterpolitik.

Därför pekade jag på konsekvenserna av den politiken.

Här skulle du då kunna säga att konsekvenserna av vänsterpolitik är förfärliga och att du nu kommer rösta nyliberalt. Men jag ser ju inte riktigt det.

Citat:
Jag har alltid trott att Sveriges skatter är till bl a sjukhusen och hade ingen aning om att det behövs utländska affärsmän för att Sveriges sjukhus ska fungera.
Det är ju helt riktigt att landstingsskatten går till sjukvård. På så vis har du trott rätt.

Men hur skall landstingen komma över utrustning och läkemedel?
Det enda Landstingen kan betala mer är just skattepengar.

Och de enda som kan leverera det är just profitjägare där så gott som alla håller till i utlandet.

Säger man nej till att det skall gå skattepengar till bankkonton i utlandet så säger man nej till sjukvård i Sverige.

Så de som säger nej till skattepengar till utländska bankkonton arbetar för att ingen i Sverige skall få sjukvård.
Citera
2025-08-25, 17:56
Medlem
anomaligns avatar
Citat:
Jag har inte bett eller uppmanat någon vara kriminell.
Måste man vara våldsam i Sverige?
Är det så hårda förhållanden här att man måste slå, sparka, knäa, armbåga, strypa, slå med batong, knogjärn, knivhugga och skjuta för att överleva?
Är Sverige som Soweto eller?

Vad jag vet så svälter ingen i Sverige, om den inte då knarkat upp precis hela socbidraget då.

Det som dessa kriminella ungdomar gör är oförlåtligt och de förtjänar El Salvador-straff för det de gör.
De behöver inte vara så våldsamma, de kan överleva ändå i Sverige, men ändå väljer de att vara våldsamma sadister som misshandlar, rånar, förnedrar och dödar folk.

Jag begriper inte hur det kan finnas människor som tycker dessa ska förlåtas och släppas fria inom kort eller till och med direkt.
Att vara på dessa kriminella tonåringars sida är för mig ren jävla ondska mot brottsoffren.

Högerpolitik handlar om att öka ekonomisk ojämlikhet och öka mängden fattigdom i samhället, i frihetens tecken förstås. Vi (jag, du, högern, vänstern, fan och hans moster) vet att detta leder till både mer och grövre brottslighet.
Citera
2025-08-25, 17:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cooltrayne
Jag fattar att brottslingarna tillhör väljarskaran, och att de väljer att inte stöta sig med den gruppen (jag ser helt enkelt ingen annan anledning till att låta brottslingar springa lösa på gatan).
Förklaringen är en helt annan.

Vänstern köpte iden med att man kan prata kriminella tillrätta.
Och så utbildade man horder av socionomer, som skulle ta hand om alla som behövde tas om hand. Och som alla anställdes i offentlig sektor.

När det sedan visade sig att de kriminella inte gick att prata tillrätta, och att (de kvinnliga) socionomerna gärna hade sex med de kriminella männen (ty de var ju riktiga karlar och inte sådana där mespottor som ropade efter mer polis och mer fängelse), då gick det inte att backa för (S) för då skulle alla socionomerna börja rösta på (V). Bara titta på hur det gick när Gudrun Schyman blev partiledare för V och GP försökte köra lite mindre kommunism. V växte till 12%.

Så varken V eller S har något intresse att backa på vansinnet.

Citat:
Ursprungligen postat av Cooltrayne
Men V,C,S och MP måste väl ändå se att deras familj och vänner råkar illa ut när man inte spärrar in folk? Man kan inte låta 1-2miljoner invandrare få diktera villkoren för resten av samhället.
Då gör dom som alltid att dom hittar någon oskyldig att skylla på.

Jfr när fotbollsfans i Belgien tar ihjäl fotbollsfans från motståndarlaget. Då skyllde vänstertomtarna genast på Margaret Thatcher.

Jfr vad vänstern säger om att Venezuela, som har enorma oljetillgångar, inte lyckats ordna något tillväxt på 65 år. Det är att det är USA's fel. Det är absolut inte vansinnet med vänsterpolitiken.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in