2025-08-25, 02:53
Medlem
Zaedrewss avatar
Nu jävla otrevlig upplevelse. Blev stoppad av polis. Jag allt ok. Tills det tog lite tid och man undrade. Man gick ur bilen och polisen ifråga skrek. Gå in i bilen igen! Jävla snorunge till polis. 20 minst år yngre än en. Hade denna polis rätt till det? Orda mig runt? Ge mig order om gå inte ur din bil. Kan man liksom klaga och hur på poliser som gör detta?

Jag liksom tar detta. Men just det här. Hur den idioten skrek. Har inget emot att klaga där. Så den idioten inte fortsatt får vara polis. Jag såg ju hur andra poliser runtom. Sa till men du är lärling ta det lilla lugnt.

För min del. Har skulder. Men är ingen kriminell. Jag körde en bil och handlade åt min mor. Men den jävla polisen. Det var bara någon som sa till honom. Annars hade hade han tagit min mors bil. Poliser är jävla kronisar numera.
Senast redigerad av Zaedrews 2025-08-25 kl. 03:09.
Citera
2025-08-25, 03:19
Medlem
online_alwayss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Nu jävla otrevlig upplevelse. Blev stoppad av polis. Jag allt ok. Tills det tog lite tid och man undrade. Man gick ur bilen och polisen ifråga skrek. Gå in i bilen igen! Jävla snorunge till polis. 20 minst år yngre än en. Hade denna polis rätt till det? Orda mig runt? Ge mig order om gå inte ur din bil. Kan man liksom klaga och hur på poliser som gör detta?

Jag liksom tar detta. Men just det här. Hur den idioten skrek. Har inget emot att klaga där. Så den idioten inte fortsatt får vara polis. Jag såg ju hur andra poliser runtom. Sa till men du är lärling ta det lilla lugnt.

För min del. Har skulder. Men är ingen kriminell. Jag körde en bil och handlade åt min mor. Men den jävla polisen. Det var bara någon som sa till honom. Annars hade hade han tagit min mors bil. Poliser är jävla kronisar numera.

Gå vidare bara. Dom har makt. Du kom undan. Det är det här samhället vi har idag i Sverige.
Citera
2025-08-25, 03:26
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av online_always
Gå vidare bara. Dom har makt. Du kom undan. Det är det här samhället vi har idag i Sverige.

Sant. Men det var bara så sjukt bara. Jag aldrig kriminell för fem öre var så nära att bli utmädd. Det var som den ska ska vi ta. Tills någon sa nix. Här tillbaka med ditt körkört du är fri att köra. En sak japp det visar vilken noll till makt man har. Sedan skit till lagar också. Det var inte meningen att sådana som jag som lånade morsans bil skulle få props. Det var yrkeskriminella som lagen var till för. Men de vågar poliser inte röra.
Senast redigerad av Zaedrews 2025-08-25 kl. 03:28.
Citera
2025-08-25, 03:40
Medlem
online_alwayss avatar
Citat:
Sant. Men det var bara så sjukt bara. Jag aldrig kriminell för fem öre var så nära att bli utmädd. Det var som den ska ska vi ta. Tills någon sa nix. Här tillbaka med ditt körkört du är fri att köra. En sak japp det visar vilken noll till makt man har. Sedan skit till lagar också. Det var inte meningen att sådana som jag som lånade morsans bil skulle få props. Det var yrkeskriminella som lagen var till för. Men de vågar poliser inte röra.

Mejla polisen och ligg på som fan om du vill vara en nagel i ögat på dom. Har dom gjort något fel så kan du få svar direkt. En inofficell pudel. I USA tar folk "badgenumbers" men vet inte hur det funkar i Sverige. Man borde dock få ut namn på konstapeln här med enkelt i vårat öppna samhälle tänker jag.
Vad du sen kan göra med det har jag ingen aning om. Poliser idag är tyvärr inte våra smartaste medborgare... Kraven är sänkta.
Citera
2025-08-25, 03:47
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av online_always
Mejla polisen och ligg på som fan om du vill vara en nagel i ögat på dom. Har dom gjort något fel så kan du få svar direkt. En inofficell pudel. I USA tar folk "badgenumbers" men vet inte hur det funkar i Sverige. Man borde dock få ut namn på konstapeln här med enkelt i vårat öppna samhälle tänker jag.
Vad du sen kan göra med det har jag ingen aning om. Poliser idag är tyvärr inte våra smartaste medborgare... Kraven är sänkta.

Tack. Jo tänker det också. Jag dör en dag, men jag är inte en som ger mig. Jag tog till väldigt illa till mig av just denna polisen. Blev chockat rent av. Har aldrig varit med om någon sagt detta till mig. Jag gjorde inget större heller bara ville fråga. Det kunde varit ok men denna polis ville ha krig.
Citera
2025-08-25, 04:00
Medlem
Onanikrems avatar
Tråkigt att höra Zaedrews, räknar dig som en stabil kille enligt vad jag vet här.

Polisen vill hålla dig inne i bilen tills de vet du inte är Jackie Arklöv eller någon..
Men ohyfsat beteende av polisskolan kan jag tycka, betänk att de är nykläckta eller kanske inte ens kläckta än. Försök att inte ta det personligt. Hade inte med dig att göra, samma hade hänt Herr Dittling eller mig om vi klivit ur bilen ouppmanad vid ett stopp.(kanske en äldre snut inte skulle skrikit?)
Citera
2025-08-25, 04:03
Medlem
Jag håller med dig.

En bra polisen är skillad nog att förstå sig på sociala koder. En aggressiv person som stiger ur bilen vs dig är nog väldigt enkelt att skilja på.

Maktmissbruk, visst får dom skrika på oss och inte vi på dom.

Sen finns det massor med änglar inom polisen, känner några själv och dom brinner för mänsklig och kollektiv rättvisa.

Citat:

Citera
2025-08-25, 07:14
Medlem
Tidvinds avatar
Citat:
Man gick ur bilen och polisen ifråga skrek. Gå in i bilen igen! Jävla snorunge till polis. 20 minst år yngre än en. Hade denna polis rätt till det? Orda mig runt? Ge mig order om gå inte ur din bil. Kan man liksom klaga och hur på poliser som gör detta?
Du gjorde fel. Blir du stannad så ska du sitta kvar i förarsitsen, ta ner rutan, och ha händerna på ratten.

Går du ut ur bilen så blir du en risk för polisen. Du kan vara våldsam och/eller beväpnad.
Citera
2025-08-25, 08:40
Medlem
Polisen känner inte dig och det handlade nog bara om deras säkerhet, kanske också din
Citera
2025-08-25, 10:24
Medlem
Libertarismuss avatar
Citat:

Varför gick du ur bilen?
Citera
2025-08-25, 13:32
Medlem
Fiffiniffis avatar
Citat:
Hade denna polis rätt till det?

Ja.

Citat:
För min del. Har skulder. Men är ingen kriminell. Jag körde en bil och handlade åt min mor.

Då är du en idiot. Det du skriver är dock sannolikt inte sant. Du använder GARANTERAT den där bilen för andra saker än att hjälpa din mor.
Citera
2025-08-25, 13:35
Medlem
Fiffiniffis avatar
Citat:
Jag aldrig kriminell för fem öre var så nära att bli utmädd. Det var som den ska ska vi ta.

Nej. Även losers med skulder som kör runt med bil omfattas.

Citat:
Tills någon sa nix. Här tillbaka med ditt körkört du är fri att köra. En sak japp det visar vilken noll till makt man har.

För det första så släppte de dig. För det andra har du möjlighet att ta det till en rättegång som det allmänna betalar för dig. Vad begär du egentligen? En fucking veto-möjlighet?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in