Jag håller med dig.
En bra polisen är skillad nog att förstå sig på sociala koder. En aggressiv person som stiger ur bilen vs dig är nog väldigt enkelt att skilja på.
Maktmissbruk, visst får dom skrika på oss och inte vi på dom.
Sen finns det massor med änglar inom polisen, känner några själv och dom brinner för mänsklig och kollektiv rättvisa.
Citat:
Ursprungligen postat av
Zaedrews
Nu jävla otrevlig upplevelse. Blev stoppad av polis. Jag allt ok. Tills det tog lite tid och man undrade. Man gick ur bilen och polisen ifråga skrek. Gå in i bilen igen! Jävla snorunge till polis. 20 minst år yngre än en. Hade denna polis rätt till det? Orda mig runt? Ge mig order om gå inte ur din bil. Kan man liksom klaga och hur på poliser som gör detta?
Jag liksom tar detta. Men just det här. Hur den idioten skrek. Har inget emot att klaga där. Så den idioten inte fortsatt får vara polis. Jag såg ju hur andra poliser runtom. Sa till men du är lärling ta det lilla lugnt.
För min del. Har skulder. Men är ingen kriminell. Jag körde en bil och handlade åt min mor. Men den jävla polisen. Det var bara någon som sa till honom. Annars hade hade han tagit min mors bil. Poliser är jävla kronisar numera.