2025-08-20, 12:53
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Skaanseth
Men kjære venn, veldig mye av det som har kommet fram har jo blitt bekreftet i media i ettertid.
F.eks. var det jeg som skreiv her i tråden at jakka var av merket Missing Link og modell Yukon.
Hvor tror du jeg har dette i fra? Tror du det er jeg blant 5 millioner mennesker som fant jakka i en eller annen katalog, og så meldte jeg fra til politiet? Eller har jeg kontakter? Husker du ble sint og lagde oppstyr her og mente at jeg måtte ha hatt VG som abonnement siden jeg kunne komme med denne informasjonen et til to døgn før det kom ut på VG sin nettside.
Og så skreiv jeg at ektepakten som ble funnet på kjøkkenet var datert 2012, noe som etter en stund ble bekreftet i media. Hvor tror du jeg har denne opplysningen i fra? Holden sa at ektepakten var 10 år gammel, så hvordan kan jeg overgå han og si at den var fra 2012? Ville det ikke blitt dumt for meg hvis det plutselig kom i media at den var fra 2010, og ikke 2012?
Og så sa jeg at eldste datter var hjemme med sykt barn den dagen.
Den gang sa du at jeg måtte ha fått opplysninger fra troverdige kilder.
Jeg har sagt at de patronene som ble funnet passer til en Remington, hvordan kan jeg vite dette?
Blir det ikke dumt hvis det plutselig dukker opp i media at det var en Colt 44 magnum og ikke en Remington?
Jeg vet mye, men det er ikke alt jeg kan gå ut med. Bl.a. visste jeg at TH skulle arresteres, i mange dager før han ble arrestert.

Jeg tror egentlig ikke at du ikke tror på opplysningene, men at du er rasende for at det kommer ut offentlig i dette forumet slik det gjør spesielt det med nattbordskuffen. Det dukker opp på Google, det slettes aldri, og brukeren kan ikke trues til taushet, slik Sverre og TH skulle ønsket. Det er litt poenget med dette forumet. Hadde det vært offentlig med navn som på Facebook, så hadde jeg nok hatt folk på døren min for lenge siden.
Citat:
Men kjære venn, veldig mye av det som har kommet fram har jo blitt bekreftet i media i ettertid.
F.eks. var det jeg som skreiv her i tråden at jakka var av merket Missing Link og modell Yukon.
Hvor tror du jeg har dette i fra? Tror du det er jeg blant 5 millioner mennesker som fant jakka i en eller annen katalog, og så meldte jeg fra til politiet? Eller har jeg kontakter?
Det er selvfølgelig ikke opplysninger om Hettemannens jakke jeg refererer til. Vi var mange som så videoene av Hettemannen og forsøkte å finne ut hvilken jakke han var kledd i.
Citat:
Husker du ble sint og lagde oppstyr her og mente at jeg måtte ha hatt VG som abonnement siden jeg kunne komme med denne informasjonen et til to døgn før det kom ut på VG sin nettside.
Det er mye rart du tror at jeg blir sint for, men det stemmer altså ikke. Derimot kan jeg huske jeg lo av selvskrytet ditt, da det viste seg at ditt forslag var korrekt, og kommenterte at jeg syntes du var latterlig.
Citat:
Og så skreiv jeg at ektepakten som ble funnet på kjøkkenet var datert 2012, noe som etter en stund ble bekreftet i media. Hvor tror du jeg har denne opplysningen i fra? Holden sa at ektepakten var 10 år gammel, så hvordan kan jeg overgå han og si at den var fra 2012? Ville det ikke blitt dumt for meg hvis det plutselig kom i media at den var fra 2010, og ikke 2012?
Disse opplysningene har lenge vært kjent. Det var ikke du som skrev dette først.
Citat:
Og så sa jeg at eldste datter var hjemme med sykt barn den dagen.
Det er ikke opplyst at eldste datteren var hjemme med et sykt barn. Så det er fremdeles en ubekreftet opplysning.
Jeg har selvfølgelug aldri skrevet at du må ha fått opplysninger fra troverdige kilder. Jeg har jo avslørt at du er en løgner. Du vrenger og vrir på alt, slik at det får en annen betydning. Villeding kalles det.
Lørenskog-saken er proppfull av villedinger, så vi kan vel trygt si at det er en del av GMs modus. Det er så intenst at det mest sannsynlig er knyttet til en diagnose, og det er muligens en fordel som politiet kan dra nytte av. Jeg synes det til tider går litt inflasjon (manisk) i løgnaktigheten og villedingen til tider. Jeg er ikke sikker, men til tider virker det som GM bare MÅ bryte en eller annen lov, om det dreier seg om gramatiske lover og regler, som f.eks. om doble konsonanter, eller alvorlig kriminalitet, spiller visst ingen rolle, virker det som. Det kan virke som at lover og regler er GMs hovedproblem, at GM ikke klarer å tilpasse seg samfunnet.
Citat:
Jeg har sagt at de patronene som ble funnet passer til en Remington, hvordan kan jeg vite dette?
Blir det ikke dumt hvis det plutselig dukker opp i media at det var en Colt 44 magnum og ikke en Remington?
Jeg vet mye, men det er ikke alt jeg kan gå ut med. Bl.a. visste jeg at TH skulle arresteres, i mange dager før han ble arrestert.
Alle kan gjette. Norsk Tipping har trekninger hver uke. Noen ganger blir det rett, andre ganger blir det feil.
Du har dummet deg ut mange ganger, så det er ikke et argument. Løgner kan spres via sannheter - a la renvaskede penger - blande sammen svarte og hvite penger - så ser ingen forskjell lenger.
Citat:
Jeg tror egentlig ikke at du ikke tror på opplysningene, men at du er rasende for at det kommer ut offentlig i dette forumet slik det gjør spesielt det med nattbordskuffen. Det dukker opp på Google, det slettes aldri, og brukeren kan ikke trues til taushet, slik Sverre og TH skulle ønsket.
Du tar feil. Det handler om at jeg ikke kan tro på opplysningene, altså at opplysningene kan være direkte løgner, og at du er en anonym skribent og kan dermed ikke undersøkes, hverken av politiet eller andre. Og derfor er slik aktivitet i sosiale medier en trussel mot demokratiet og rettssikkerheten vår. Og selvfølgelig skal vi ikke trakassere kidnappingsofferets familie, når vi vet at familien er grundig undersøkt og sjekket ut av saken. Det råder ingen tvil om det siste.
Jeg kan heller ikke uten videre, tro på alle opplysninger som blir offentliggjort om saken (eller om andre saker) i media, fordi jeg vet at media ikke har fasit, så lenge etterforskningen fremdeles pågår og undersøkelsene ikke er ferdig.
Citat:
Det er litt poenget med dette forumet. Hadde det vært offentlig med navn som på Facebook, så hadde jeg nok hatt folk på døren min for lenge siden.
Nei, det finnes ikke noe positivt å si om at noen bruker anonymiteten sin til å trakassere familiene til all verdens offer for alvorlig kriminalitet. Det er ekstremt svakt.
Citera
2025-08-20, 13:09
Medlem
Skaanseths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av norrrrrmannn1
Nå er vel det meste du har skrevet feil nå som vi vet at TH er renvasket og uskyldig!

Renvasket betyr ikke at han er uskyldig, men skal anses som uskyldig.
Vassbakk f.eks. er renvasket. Men mange tror fremdeles at han er skyldig. Bl.a. hadde han en grønn Opel Ascona, som ble sprayet hvit dagen etter at Birgitte Tengs forsvant. Det var dna fra han på hennes strømpebukse. Nå krever han 20 millioner for å ha sittet i varetekt i over to år, samt blitt hengt ut i media. Kanskje han vil få noen millioner, og kanskje vil han ikke få noe som helst. Kravene til bevis er lavere når det gjelder om staten trenger å betale erstatning. Eksempelvis fikk ikke de Dung- og Vålnes-siktede en krone i erstatning. De satt i varetekt i lange tider.
Og så har vi mannen som drap Kristin Juel Johannesen. Han ble først frikjent og renvasket, og fikk 500.000 i erstatning. Men så kom det nye metoder ved tyske laboratorier for å få fram DNA, og dermed røk han inn igjen, og sitter der den dag i dag. Det ble funnet hans DNA under neglene hennes.
Så denne såkalte renvaskelsen kan man ta med en bøtte salt, tatt i betraktning alle indisiene som har kommet fram.
Citera
2025-08-20, 13:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Havhest
Jeg har jo avslørt at du er en løgner. Du vrenger og vrir på alt, slik at det får en annen betydning. Villeding kalles det.

Her beskriver du bare deg selv. I Lørenskog-saken er det vel du som står i fremste rekke for alt dette.
Citera
2025-08-20, 13:16
Medlem
Citat:
Renvasket betyr ikke at han er uskyldig, men skal anses som uskyldig.
Vassbakk f.eks. er renvasket. Men mange tror fremdeles at han er skyldig. Bl.a. hadde han en grønn Opel Ascona, som ble sprayet hvit dagen etter at Birgitte Tengs forsvant. Det var dna fra han på hennes strømpebukse. Nå krever han 20 millioner for å ha sittet i varetekt i over to år, samt blitt hengt ut i media. Kanskje han vil få noen millioner, og kanskje vil han ikke få noe som helst. Kravene til bevis er lavere når det gjelder om staten trenger å betale erstatning. Eksempelvis fikk ikke de Dung- og Vålnes-siktede en krone i erstatning. De satt i varetekt i lange tider.
Og så har vi mannen som drap Kristin Juel Johannesen. Han ble først frikjent og renvasket, og fikk 500.000 i erstatning. Men så kom det nye metoder ved tyske laboratorier for å få fram DNA, og dermed røk han inn igjen, og sitter der den dag i dag. Det ble funnet hans DNA under neglene hennes.
Så denne såkalte renvaskelsen kan man ta med en bøtte salt, tatt i betraktning alle indisiene som har kommet fram.
Nå er eksemplene dine gamle saker, men jeg kan ikke huske at politiet har omtalt MGM som renvasket i noen av de sakene.

Jeg tror også at de er skyldige i de sakene - men ikke TH i denne.
Citera
2025-08-20, 13:20
Medlem
Skaanseths avatar
Citat:
Det er selvfølgelig ikke opplysninger om Hettemannens jakke jeg refererer til. Vi var mange som så videoene av Hettemannen og forsøkte å finne ut hvilken jakke han var kledd i.

Det er mye rart du tror at jeg blir sint for, men det stemmer altså ikke. Derimot kan jeg huske jeg lo av selvskrytet ditt, da det viste seg at ditt forslag var korrekt, og kommenterte at jeg syntes du var latterlig.

Disse opplysningene har lenge vært kjent. Det var ikke du som skrev dette først.

Det er ikke opplyst at eldste datteren var hjemme med et sykt barn. Så det er fremdeles en ubekreftet opplysning.
Jeg har selvfølgelug aldri skrevet at du må ha fått opplysninger fra troverdige kilder. Jeg har jo avslørt at du er en løgner. Du vrenger og vrir på alt, slik at det får en annen betydning. Villeding kalles det.
Lørenskog-saken er proppfull av villedinger, så vi kan vel trygt si at det er en del av GMs modus. Det er så intenst at det mest sannsynlig er knyttet til en diagnose, og det er muligens en fordel som politiet kan dra nytte av. Jeg synes det til tider går litt inflasjon (manisk) i løgnaktigheten og villedingen til tider. Jeg er ikke sikker, men til tider virker det som GM bare MÅ bryte en eller annen lov, om det dreier seg om gramatiske lover og regler, som f.eks. om doble konsonanter, eller alvorlig kriminalitet, spiller visst ingen rolle, virker det som. Det kan virke som at lover og regler er GMs hovedproblem, at GM ikke klarer å tilpasse seg samfunnet.

Alle kan gjette. Norsk Tipping har trekninger hver uke. Noen ganger blir det rett, andre ganger blir det feil.
Du har dummet deg ut mange ganger, så det er ikke et argument. Løgner kan spres via sannheter - a la renvaskede penger - blande sammen svarte og hvite penger - så ser ingen forskjell lenger.

Du tar feil. Det handler om at jeg ikke kan tro på opplysningene, altså at opplysningene kan være direkte løgner, og at du er en anonym skribent og kan dermed ikke undersøkes, hverken av politiet eller andre. Og derfor er slik aktivitet i sosiale medier en trussel mot demokratiet og rettssikkerheten vår. Og selvfølgelig skal vi ikke trakassere kidnappingsofferets familie, når vi vet at familien er grundig undersøkt og sjekket ut av saken. Det råder ingen tvil om det siste.
Jeg kan heller ikke uten videre, tro på alle opplysninger som blir offentliggjort om saken (eller om andre saker) i media, fordi jeg vet at media ikke har fasit, så lenge etterforskningen fremdeles pågår og undersøkelsene ikke er ferdig.

Nei, det finnes ikke noe positivt å si om at noen bruker anonymiteten sin til å trakassere familiene til all verdens offer for alvorlig kriminalitet. Det er ekstremt svakt.

Det var jeg som skreiv det først ja, at ektepakten var datert 2012. Og så ble det bekreftet en stund etterpå. Poenget her er at opplysningene stemmer, og man ikke nødvendigvis kan legge til side opplysninger som kommer fram her. Du nekter for at jeg har sagt sånn og sånn, og du nekter for å ha sagt sånn og sånn, men nå er det nå en gang slik i dette forumet at bordet fanger. Man kan ikke slette det. Det er det kun admin som kan.
Du nekter bl.a. på dette med at du sa at du hadde en samboer som var narsissist. Blånektet.
Men så ble det gravd fram da, og da dummet du deg ut igjen, og forsvant fra forumet lavrygget, med flakkende blikk, og med halen mellom bena.
Dette med en ektemann som er narsissist er noe jeg tror har preget deg sterkt og har formet deg til den du er i dag. Bitter, og full av hat. Du skreiv noe slikt som at du oppdaget at han var narsissist, når du en dag hadde nevroser, eller var det nevropati, og noe andre sykdommer.
Og så når man blander denne mishandlingen sammen med traumene fra den brannen du nevnte, så kan det jo få uheldige utfall, slik man ser her i forumet.
Er du sammen med han den dag i dag?
Citera
2025-08-20, 13:22
Medlem
Skaanseths avatar
Citat:
Nå er eksemplene dine gamle saker, men jeg kan ikke huske at politiet har omtalt MGM som renvasket i noen av de sakene.

Jeg tror også at de er skyldige i de sakene - men ikke TH i denne.

Renvasket/frikjent, det går ut på det samme.
Citera
2025-08-20, 13:44
Medlem
Solviuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Solvius
Syntes det er trist når man legger vekt på at andre skal følge spilleregler man setter og så unlater man å utdype dette på forespørsel og jeg mener at det jeg skriver over her er både saklig og ikke minst en hyggelig tone.

Jeg ser stadig gjentatte forsøk på klare og vage antydninger om at både jeg og andre har mistforstått "informational chain of command" og blir tatt litt i skole med både hvilke avgrensninger tråden har, dva man må snakke om "KIDNAPPINGEN AV AEH" og ikke bestride denne eller ha alternativer til hva som skjedde med AEH.

Man må heller ikke legge frem informasjon man ikke har fått via media eller politiet.

Man skal heller ikke ha meninger på trykk her som strider imot det politiet sier, det Riksadvokaten sier og kansje har jeg glemt eller oversett flere "rettningsgivende etater".

Når jeg leser alt dette om den påståtte kidnapping og at politiet jobber svært hardt og står nær et voldsomt gjennombrudd, tenker jeg at jeg kansje tar feil. At jeg bør gå i mere taktfull marsj og rette meg etter de rettningslinjer og føringer som blir lagt rundt hva som skal sies og menes om denne saken, men man kan altså se at svaret jeg fikk var neglisjering.

Man vil altså bli hørt, men ikke legge til grunne noe som helst for hva man fremmer.

Jeg er åpen for logiske forklaringer på det nye fenomenet her, nemlig avgrensning av tema man snakker om og ikke minst mere i tråd med hva politi og riksadvokten kansje ville anbefalt, men så må det være en klar og ryddig redegjørelse for hva man egentlig mener og hvordan disse rettningslinjene er i praksis for hver enkelt deltaker.

Altså utdype dette og ikke bare gjemme seg straks man blir kalt ut på dansegulvet.

Ser ut til at vedkommende som adresseres helst ikke vil besvare disse spørsmål og på sett og det er jo kansje ikke så rart i og med at man ikke forstår dette med at bordet fanger her og man kan lese sort på hvit forsøk på å få andre brakt til taushet med mindre man snakker om kidnappingen folk flest vet ikke skjedde eller man har opplysninger som ikke kommer via politiet eller pressen.

Det er vel det man godt kan kalle flere friske forsøk på KOMMUNIKASJONS- KONTROLL.

Men hva er det som er sagt nylig i tråden som gjør at de får helt panikk og går bananas med forsøk på trådsensur og alskens innskrenkelser av andres frihet?

For min del gjetter jeg at TAMPEN BRENNER med tanke på at AEH ble tatt av dage den 30 oktober 2018 og ikke 31 som er et villspor like som "kidnappingen".

Noen som har forslag om hva som diskuteres den siste uke eller presenteres som får TEAM TH til å freake helt ut?
Citera
2025-08-20, 13:59
Medlem
Citat:
Renvasket/frikjent, det går ut på det samme.
Frikjent betyr at vedkommende har vært for retten og at politiet en gang anså hen for å være skyldig.
Renvasket betyr at politiet anser vedkommende for uskyldig og derfor ikke fremstilt for retten.
Citera
2025-08-20, 14:07
Medlem
Skaanseths avatar
Citat:

Trakasserer jeg familien? Jeg vet mye om mange i familien, og det er ikke alt som er like heldig at kommer ut, f.eks. om søstrene Andresen.
Ellers har jeg skrevet om Sverre, men det er jo i tilknytning til saken, og at han har truet flere.
Citera
2025-08-20, 14:13
Medlem
Solviuss avatar
Citat:
Trakasserer jeg familien? Jeg vet mye om mange i familien, og det er ikke alt som er like heldig at kommer ut, f.eks. om søstrene Andresen.
Ellers har jeg skrevet om Sverre, men det er jo i tilknytning til saken, og at han har truet flere.

Familien har selv valgt de sko de står i og hvordan sengen er redet.

De kunne valgt å utlove en stor dusør for LØST SAK og vunnet Norges hjerter, men det kunne de altså av forskjellige grunner altså ikke og da må man regne med at dette hefter livet ut, uansett hvor mye politi og øvre påtalemyndighet vasker og polerer.

Man har med andre ord fint lite å gjemme seg bak, utover forholdsvis mange og tomme ord, forsøk på manipulering, sensurering og "dirty tricks" som man vel kan si ligger i bunnen på AEH sin skjebne.

Altså VILLIGHETEN til å kjøre den dirty vei.
Citera
2025-08-20, 14:14
Medlem
Skaanseths avatar
Citat:
Frikjent betyr at vedkommende har vært for retten og at politiet en gang anså hen for å være skyldig.
Renvasket betyr at politiet anser vedkommende for uskyldig og derfor ikke fremstilt for retten.

Det går ut på det samme uansett.

Tror du har misforstått litt. Riksadvokaten er riktignok en del av det man kaller påtalemyndigheten, men man kan ikke kalle riksadvokaten for politi, da har du misforstått veldig.
Citera
2025-08-20, 14:15
Medlem
Citat:
Det går ut på det samme uansett.

Tror du har misforstått litt. Riksadvokaten er riktignok en del av det man kaller påtalemyndigheten, men man kan ikke kalle riksadvokaten for politi, da har du misforstått veldig.
ok
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in