2025-08-16, 19:50
Medlem
Byter fråga på 2000-kronorsfrågan
Citera
2025-08-16, 19:51
Medlem
Han som tävlar nu valde fyra livlinor. Valde byt fråga på nivån 2000 kr.
Citera
2025-08-16, 20:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Azdz
Vilket han gjorde helt rätt i.
Citera
2025-08-16, 20:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Norkam
Vilket han gjorde helt rätt i.
Var dock lite märkligt att han aldrig verkade hört talats om kremla
Citera
2025-08-16, 20:09
Medlem
Grattis till gubben som fick en bil värd 607 000 kr.
Citera
2025-08-16, 20:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Azdz

Hur löd frågan?
Citera
2025-08-16, 20:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av brasnyggman
Hur löd frågan?
Vad är en kremla?
A. Ett klädesplagg
B. En rysk politiker
C. En svamp
D. En sjukdom

Han gissade A men rätt svar var C.
Citera
2025-08-17, 08:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Norkam
Vad är en kremla?
A. Ett klädesplagg
B. En rysk politiker
C. En svamp
D. En sjukdom

Han gissade A men rätt svar var C.

Tack! Det var en lätt fråga men ändå förbannat svår jänfört med andra frågor på samma nivå!
Citera
2025-08-17, 12:06
Medlem
Ganonitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av coden-reborn
Det var nästan det roligaste för mig som gillar att veta hur saker fungerar, att vara med och se hur inspelningen går till även när kamerorna inte är på.

När jag var med så var rutinen att dom kallade dit fem tävlande som sedan slumpmässigt får ett "startnummer".
Dom räknar realistiskt med att hinna med 4 tävlande per inspelningsdag om ingen bommar totalt och bränner ut sig på en extremt låg nivå så den som får nummer 5 kommer oftast bara sitta backstage hela dagen och titta på och blir sedan kallad tillbaka för en ny inspelningsdag där man garanteras att INTE vara nummer 5. (Jag fick nummer 5 första gången jag åkte dit)

Sedan har produktionen koll på var i själva TV programmet dom befinner sig. Han som tävlade först under min första dag kom i TV sändningen in som nummer två den dagen.

Rickard får också instruktioner om NÄR programmet beräknas sändas och anpassar sitt småprat efter det. Jág var där mitt i vintern och Rickard satt och påade saker som "nu i påsk har vi extra erbjudanden i postkodlotteriet..."

Precis som du misstänker så "bryter" dom när ett programs tid är slut men finns det inspelningstid kvar på dagen så får den tävlande gå och byta kläder och sen fortsätter dom inspelningen (Vi blev instruerade att ha med två ombyten av den anledningen)

Otroligt kul upplevelse hur som helst.

Vad är grejen med det egentligen? Är det för att lura tittarna till att tro att de måste vänta på att få komma tillbaka?
Citera
2025-08-18, 09:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ganonito
Vad är grejen med det egentligen? Är det för att lura tittarna till att tro att de måste vänta på att få komma tillbaka?

Jag gissar att det är av immersion skäl.

Sitter du och kollar en lördag och dom bryter mitt i Kalles tävlan och nästa vecka så säger Rickard "och så välkomnar vi Kalle tillbaka i heta stolen" så ska det väl ge intrycket av att Kalle har varit där förut och nu är han just tillbaka och han är inte en slusk som har på sig samma skjorta som förra veckan.
Citera
2025-08-18, 09:17
Medlem
Ganonitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av coden-reborn
Jag gissar att det är av immersion skäl.

Sitter du och kollar en lördag och dom bryter mitt i Kalles tävlan och nästa vecka så säger Rickard "och så välkomnar vi Kalle tillbaka i heta stolen" så ska det väl ge intrycket av att Kalle har varit där förut och nu är han just tillbaka och han är inte en slusk som har på sig samma skjorta som förra veckan.

Men varför inte vara öppna med att båda programmen är inspelade samma dag?
Citera
2025-08-18, 11:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ganonito
Men varför inte vara öppna med att båda programmen är inspelade samma dag?

Dom njuter av lura gamla dementa på lotter, så varför inte fortsätta på den inslagna vägen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in