2025-08-15, 22:35
Medlem
Azov tillkännager att man har rensat 7 st byar och det bögryzzka anfallet mot Dobropillya är slaget i spillror.
Bögarna försökte också sända in motoriserade förband i liten utsträckning men det har misslyckats.

Denna nyhet kommer från "Freud Greyskull" på X.

Ukraina växer sig starkare hela tiden.
Citera
2025-08-15, 22:43
Medlem
Vodkasomsnuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Africagonzo
Du missuppfattar mig, jag är otydlig som vanligt förståss, ursäkta mig.

Det handlar om ev beslutet av Kristersson när Ukraina behöver hjälp med "boots on the ground" befria t.ex Mariupol. Antalet frivilliga stridande just nu kunde kanske ge en indikation av stridsviljan hos svenska folket, jag har väl fel där också som med allt annat tydligen.
Vet du ett sätt att döda ryssar på annat sätt än med vapen i hand och befria städer på distans så är det ju jättebra. Då har du helt rätt i att mitt inlägg är infantilt.

Uppenbarligen läser du inte mitt inlägg.
Vad tror du händer om väst sätter hårt mot hårt och helt stänger Ryssland ute?
Sanktionerna fungerar. Fortsätt så.
Men, du har ju själv ifrågasatt att vi köper olja och gas. Stoppa detta.
Förklara Östersjön som miljzon och förbjud fartyg äldre än 5 år.
Straffa länder som handlar med Ryssland.

Vad tror du det innebär för Ryssland?
Citera
2025-08-15, 22:48
Medlem
Africagonzos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vodkasomsnus
Uppenbarligen läser du inte mitt inlägg.
Vad tror du händer om väst sätter hårt mot hårt och helt stänger Ryssland ute?
Sanktionerna fungerar. Fortsätt så.
Men, du har ju själv ifrågasatt att vi köper olja och gas. Stoppa detta.
Förklara Östersjön som miljzon och förbjud fartyg äldre än 5 år.
Straffa länder som handlar med Ryssland.

Vad tror du det innebär för Ryssland?

Jag trodde allt detta var genomfört redan. Varför köper vi olja och gas från samma land vi bekämpar och är livrädda för ska invadera oss? Det låter inte logiskt.
Citera
2025-08-15, 22:51
Medlem
GustavAnders avatar
Citat:
Du missuppfattar mig, jag är otydlig som vanligt förståss, ursäkta mig.

Det handlar om ev beslutet av Kristersson när Ukraina behöver hjälp med "boots on the ground" befria t.ex Mariupol. Antalet frivilliga stridande just nu kunde kanske ge en indikation av stridsviljan hos svenska folket, jag har väl fel där också som med allt annat tydligen.
Vet du ett sätt att döda ryssar på annat sätt än med vapen i hand och befria städer på distans så är det ju jättebra. Då har du helt rätt i att mitt inlägg är infantilt.
Ursäkta mig... är det nog vi som ska säga??
Vad f-n menar du med " stridsviljan hos svenska folket.."??
Tror du vi ska skicka stridande soldater till fronten i Ukraina?, är du fullständigt knäpp i huvet?
Citera
2025-08-15, 22:56
Medlem
Vodkasomsnuss avatar
Så vi kan totalt blockera Ryssland, vilket de inte skulle må så bra av.
D v s ännu sämre än idag.
Om du går in i ekonomitråden, kan du läsa in dig på, hur det som varit i sanktionsväg hitintills, drabbat Ryssland.

Citat:
Jag trodde allt detta var genomfört redan. Varför köper vi olja och gas från samma land vi bekämpar och är livrädda för ska invadera oss? Det låter inte logiskt.
Citera
2025-08-15, 23:07
Medlem
skalman1973s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vodkasomsnus
Så vi kan totalt blockera Ryssland, vilket de inte skulle må så bra av.
D v s ännu sämre än idag.
Om du går in i ekonomitråden, kan du läsa in dig på, hur det som varit i sanktionsväg hitintills, drabbat Ryssland.

Jag är lite fundersam över det . Att totalt blockera Ryssland skulle dessvärre leda till en smärre katastrof. Låt oss uttrycka det som så att sådden var missgynnsam i år . Samtidigt har djurhållning och äggproduktion påverkats ( i äggproduktionen har de för övrigt länge hållt på och blanda ut hönsfoder med bifpngst från fisket )

Det stora problemet med det här är att Ryssland har under de år sådden varit gynnsam använt bla spannmål som diplomati till lite fattigare länder ( just nu riskerar de att bli en oskyldig tredje part )

Jag tror helt enkelt inte att det går att stänga dom helt ute och jag tror inte det är önskvärt heller ?
Citera
2025-08-15, 23:18
Medlem
Offensiven i Donetsk. RuZZia Stronk!!

The 93rd Kholodny Yar Brigade cleared & took control of the villages of Gruzke & Vesele near Dobropillya, where the Russians recently made a breakthrough.
🤖Robotic complexes participated in the operation
A reconnaissance company of the Kholodny Yar troops,various types of ➡️⬇️

https://x.com/Vijesti11111/status/1956464395346919504?s=19
Citera
2025-08-15, 23:22
Medlem
Erik.Blodyxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
Azov tillkännager att man har rensat 7 st byar och det bögryzzka anfallet mot Dobropillya är slaget i spillror.
Bögarna försökte också sända in motoriserade förband i liten utsträckning men det har misslyckats.

Denna nyhet kommer från "Freud Greyskull" på X.

Ukraina växer sig starkare hela tiden.

Ukraina har snart tagit tillbaka Krim och besegrat ryssen!
Citera
2025-08-15, 23:25
Medlem
De ryska och amerikanska presidenterna, Vladimir Vladimirovich Putin och Donald John Trump, inledde sitt möte med ett handslag.

https://youtube.com/shorts/4L_ajiOUXGg?si=PSFzYdT7GJff0oWu

Zelensky får förlåta.
Men det är fred vi vill ha.

TASS låter berätta att...

"The US leader welcomed his guest right on the runway at the Joint Base Elmendorf-Richardson. He clapped hands greeting Putin walking along the red carpet and then patted him on the back. The two shook hands."

https://tass.com/world/2003069
Citera
2025-08-15, 23:38
Medlem
Snapcounts avatar
Man får ju se vad det blir av det hela..

President Donald Trump vurderer å bruke sanksjoner mot russisk oljeindustri som pressemiddel for å få Russland med på en fredsløsning i Ukraina, opplyser anonyme kilder med kjennskap til saken til Bloomberg.

Slike sanksjoner vil redusere Kremls sårt tiltrengte inntekter, men USA håper samtidig at de blir kortvarige og at Putin gir etter, sier kildene.

https://www.nettavisen.no/nyhetsvarsel/usa/russland/bloomberg-usa-vurderer-sanksjoner-mot-russiske-oljeselskap/s/5-95-2570200
Citera
2025-08-16, 00:17
Medlem
Snapcounts avatar
Mötet är över.
Citera
2025-08-16, 00:21
Medlem
Norrbagg79s avatar
Det var snabbt, tydligen inte så mycket att prata om.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in