Citat:
Ursprungligen postat av
Dumdryg
Ja det är roligt att se hur många verkligen kämpar för att nedvärdera Bianca. Tror att mycket av hennes framgång och popularitet ligger just i att hon inte var intresserad av att blogga om sig själv och lägga upp bilder. Hon var helt enkelt inte så självcentrerad och intresserad av att stå i rampljuset som många andra tonårstjejer som bloggade vid samma tidpunkt. Det är det personlighetdraget som gjort henne populär, att hon faktiskt är rätt sympatisk.
Precis! Och hon var väldigt tidig med att tala om sitt dåliga självförtroende, och sina olika problem, vilket gjorde att många unga tjejer kände igen sig i henne.
Kändisar brukar ju inte visa upp sina svagheter så öppet och prestigelöst som Bianca gör. Hon bjuder på det för att hon tycker det är viktigt att visa att ingen är perfekt alla har sina issues. Därför tror jag att många UNGA tjejer tycker hon är så sympatisk och ärlig.
Sen tycker jag själv att det är problematiskt med dessa influencers som är förebilder för många att de lägger ut bilder som så tydligt visar upp ett utseende som få av följarna kan leva upp till. Särskilt när deras utseende bygger på skönhetsoperationer, smalhetshets där revben, thigh gap, ryggrad och nyckelben ska belysas i kameravinklar och sticka ut.
På Instagram kan man anmäla inlägg och speca varför, tex glorifiering av Ätstörning.
Det gör jag alltid på extrema bilder, jag tycker det är viktigt så att det inte normaliseras.
Jag har själv en dotter i övre tonåren, hon är ganska ointresserad av just Bianca.
Men jag har själv anmält Instagrambilder på både Bianca och Lovisa Worge många gånger, när jag tycker de passerar gränsen.
Men utseende betyder allt för unga tjejer idag! Det är skrämmande att se dotterns kompisars poserande sexiga bilder på sociala medier. Hon själv har inga sociala medier alls längre förutom Snap för hon orkar inte med den brutala utseendepressen, elaka kommentarer och skräcken att få för få likes när man lägger upp nåt.