2025-08-15, 07:04
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Dofstom
Hoppas att alla sjuka män ska låta bli trakassera kändis BI i framtid.

Jag skulle aldrig hänga på nån människa kändis eller okänd.

Såna människor har sjuka i hjärna som tror på att de kan få nån på krok...
Hon har även haft kvinnlig stalker, så de kanske blir en hen som börjar stalka bianca snart. Fabian lär vi inte se förens början av 2026
Citera
2025-08-15, 07:27
Avstängd
CalzoneItalias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Malmens1
Hon har även haft kvinnlig stalker, så de kanske blir en hen som börjar stalka bianca snart. Fabian lär vi inte se förens början av 2026

Alla människor som håller på med Instagram och snap och sådant är stalkers . Det är sanningen hela jävla världen har blivit full av stalkers
Citera
2025-08-15, 08:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Weezl
Läst FUP:en nu och fyfan vilket psykfall. Det är ändå ganska sjukt att hennes bror också har en stalker som tror han kommunicerar i allt han postar, men hans stalker är på säkert avstånd och mycket lågbegåvad (Emelie Bumbi). ”Fabian” känns som han kan gå hur långt som helst för att ingen annan ska få Bianca, förstår att hon varit och är rädd! Vet inte om fängelsestraff skulle hjälpa eller om han bara fortsätter när han kommer ut, han är ju helt verklighetsfrånvänd?

Kan någon lägga in FUP länk igen. Tråden är GALET lång och jag hittar inte 😕
Citera
2025-08-15, 08:20
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Underfucked
Kan någon lägga in FUP länk igen. Tråden är GALET lång och jag hittar inte 😕
https://gofile.io/d/IHZVlC
Tog tre sekunder att googla fram.
Citera
2025-08-15, 08:21
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av FanTaMig
Hur resonerar du? Han har bland annat hotat, sexuellt ofredat och förföljt henne. Du tänker att man ska låta sådana individer gå lösa och fortsätta göra livet svårt för människor? Räcker med att titta på hur hans pappa agerade så ser du hur illa det kan sluta.

Hon är kändisar som har ett värde på över 20 miljoner. Hon får väl flytta till L.A
Citera
2025-08-15, 08:23
Avslutad
Fängelse för att man skickar dickpics? Det är ju bara för att hon är känd .

Kändisar är inga jävla diplomater eller tjänstemän.
Citera
2025-08-15, 08:45
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Labanochapelsinen
Fängelse för att man skickar dickpics? Det är ju bara för att hon är känd .

Kändisar är inga jävla diplomater eller tjänstemän.
Ingen dickpic skickad vad jag vet. Däremot porr inte riktigt samma sak va, läs fupen sen kom tbx
Citera
2025-08-15, 08:57
Medlem
Dumdrygs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2.3
Personlig utstrålning kan vara mycket. Man kan ibland kalla det karisma men det är inte alltid det. Visst, Bianca verkar har lätt att påverka folk vilket ju är en av de olika beskrivningar av karisma som finns. Men för mig måste ju karisma vara något annat än att man har förmåga att få mig sig vissa åldersgrupper. För inte fan kan det vara så att de produkter som hon promotar, köps av vuxna människor?

Varför jag uppfattat henne som dryg vet jag inte eftersom jag som jag skrivit tidigare, har dålig koll på henne. Men hon är ju överallt och jag har bara haft känslan av att hon ibland förekommit i texter där jag tänk "aha hon är sån" eller sett henne som hastigast i någon dokusåpa och tänkt detsamma.

Googlade lite och hittade inte så mycket.

https://www.hant.se/noje/darfor-slutade-emelie-feola-som-bianca-ingrossos-assistent/10914369

https://www.gp.se/kultur/bianca-om-kissie-mest-overskattade-influencern.ebfa726c-dd6f-449d-8dd2-bafd60e6d7da

https://www.hant.se/noje/bianca-maste-ga-ut-och-forsvara-sig-efter-spridda-videon/10566695

Men det där är ju intressant. De tre artiklarna du hittade är ju inte speciellt negativa, utan man har valt en spektakulär rubrik för att fånga läsare.

I första artikeln så slutar en assistent för att hon blir gravid och ska vara barnledig. Hon blir intervjuad och får en skämtsam fråga om att jobba som assistent: Du är hennes slav.
Men läser man hela artikeln så säger hon inget negativt om Bianca eller jobbet som assistent. De båda grät när hon skulle sluta.

I den andra artiklen så blir Bianca intervjuad i två timmar och på slutet får hon snabba frågor som hon ska svara på och en fråga är: Vilken influenser är mest överskattad. Och då svarar hon Kissie, Alexandra Nilsson. Hon svarar bara ärligt att det är den enda influenser som hon träffat som varit otrevlig. Och läser man om Kissie så var hon provokativ i sin blogg och retade upp en del folk.

I sista artiklen så är det vanligt syskongnabb med Benjamin inför att de ska vara toastmasters på mamma Pernillas bröllop. Så ingen av artiklarna handlar ditekt om att Bianca varit dryg, otrevlig, gjort något elakt eller dumt.
Citera
2025-08-15, 09:15
Medlem
Xedomes avatar
Av förundersökningsprotokollet får jag känslan av att han vet vad han gör och har en god realitivitetsprövning. Jag tror inte att han säger att han träffat henne osv. för att han fantiserat ihop det. Jag tror att han använder det som förevändning i dialog med polisen för att så tvivel. Tyvärr är det lite Kling och Klang- varning på förhörsledarna, tycker jag. De fyller i med ledande frågor, slutsatser, som bygger på hans narrativ. Vilket i sin tur (kanske) gör honom ännu mer arrogant, benägen att fortsätta försöka vilseleda och blanda bort korten.

Mycket möjligt att han tror att han kan komma undan med det eller att mildra påföljden, tänker jag.

Påminner lite om Son of Sam, David Berkowitz. Bakom alla tramsiga förklaringar och hittepå-nonsens fanns en fjantig vekling, men extrem narcissist - som helt enkelt gillade att mörda. Valet av objekt var dock ingen slump, utan representerade hans eget misslyckande (& möjligen även härkomst).

En skillnad (förutom att den ena är stalker, den andra mördare) är att Berkowitz inte drog sig för att framställa sig som galning. Sköldhamn/ Ramin eller vad fan han nu heter, tror jag är betydligt mer mån om hur han framställer sig. Både inför sig själv och andra. Medan han har misslyckats med eget företagande, som hon har lyckats med . Hon är framgångsrik, inte han.

Några tankar/ intryck bara (efter fup).
Senast redigerad av Xedome 2025-08-15 kl. 09:31.
Citera
2025-08-15, 09:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xedome
Av förundersökningsprotokollet får jag känslan av att han vet vad han gör och har en god realitivitetsprövning. Jag tror inte att han säger att han träffat henne osv. för att han fantiserat ihop det. Jag tror att han använder det som förevändning i dialog med polisen för att så tvivel. Tyvärr är det lite Kling och Klang- varning på förhörsledarna, tycker jag. De fyller i med ledande frågor, slutsatser, som bygger på hans narrativ. Vilket i sin tur gör honom ännu mer arrogant, benägen att fortsätta försöka vilseleda och blanda bort korten.

Mycket möjligt att han tror att han kan komma undan med det eller att mildra påföljden, tänker jag.

Påminner lite om Son of Sam, David Berkowitz. Bakom alla tramsiga förklaringar och hittepå-nonsens fanns en fjantig vekling, men extrem narcissist - som helt enkelt gillade att mörda. Valet av objekt var dock ingen slump, utan representerade hans eget misslyckande (& möjligen även härkomst).

En skillnad (förutom att den ena är stalker, den andra mördare) är att Berkowitz inte drog sig för att framställa sig som galning. Sköldhamn/ Ramin eller vad fan han nu heter, tror jag är betydligt mer mån om hur han framställer sig. Både inför sig själv och andra. Han har misslyckats med eget flretagande, som hon har lyckats med . Hon är framgångsrik, inte han.

Några tankar.

Min rädsla är att killen ska straffa Bianca när han kommer ut. ”Hur vågar Bianca göra så här, mot honom som älskar henne så mycket ”

Den förnedringen kan inte tolereras och Bianca ska veta sin plats. Att killen är förmögen att misshandla är belagt då han är dömd för relationsvåld och har kontaktförbud mot sin förra flickvän
Citera
2025-08-15, 09:23
Medlem
Xedomes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Illa2222
Min rädsla är att killen ska straffa Bianca när han kommer ut. ”Hur vågar Bianca göra så här, mot honom som älskar henne så mycket ”

Den förnedringen kan inte tolereras och Bianca ska veta sin plats. Att killen är förmögen att misshandla är belagt då han är dömd för relationsvåld och har kontaktförbud mot sin förra flickvän
Ja, exakt..
Citera
2025-08-15, 09:29
Medlem
Dumdrygs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xedome
Av förundersökningsprotokollet får jag känslan av att han vet vad han gör och har en god realitivitetsprövning. Jag tror inte att han säger att han träffat henne osv. för att han fantiserat ihop det. Jag tror att han använder det som förevändning i dialog med polisen för att så tvivel. Tyvärr är det lite Kling och Klang- varning på förhörsledarna, tycker jag. De fyller i med ledande frågor, slutsatser, som bygger på hans narrativ. Vilket i sin tur gör honom ännu mer arrogant, benägen att fortsätta försöka vilseleda och blanda bort korten.

En skillnad (förutom att den ena är stalker, den andra mördare) är att Berkowitz inte drog sig för att framställa sig som galning. Sköldhamn/ Ramin eller vad fan han nu heter, tror jag är betydligt mer mån om hur han framställer sig. Både inför sig själv och andra. Medan han har misslyckats med eget företagande, som hon har lyckats med . Hon är framgångsrik, inte han.

Några tankar/ intryck bara (efter fup).

Tror inte det är Kling och Klang-fasoner. Utan det är en medveten förhörsstrategi att spela med för att få den misstänkte att öppna upp och berätta. Man invaggar den förhörde i en falsk trygghet så att de berättar mer och försäger sig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in