2025-08-14, 11:54
Medlem
Är det en ny tag på gång i sociala medier? #freefabian
Citera
2025-08-14, 11:55
Avstängd
CalzoneItalias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av honn
Nej, det är tack och lov inte Iran. Men man behöver inte sitta halvt avklädd i en rättssal inför sin stalker. Det ger väldigt konstiga signaler, och han är inte frisk. Det är inte att kuva eller underkasta sig, utan att vara klok.

Hon klädde ju sig inte så för honom skull utan hon gjorde det för att få ryggdunkningar på sociala medier av sina korkade fans . F hatar att hon klär sig som en prostituerad det är inte hans stil .
Citera
2025-08-14, 11:57
Medlem
Xedomes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av honn
Nej, det är tack och lov inte Iran. Men man behöver inte sitta halvt avklädd i en rättssal inför sin stalker. Det ger väldigt konstiga signaler, och han är inte frisk. Det är inte att kuva eller underkasta sig att vara påklädd i en sån situation, utan att vara klok.
Jag håller inte med. Klädseln hamnar i samma kategori som vilka signaler andra ger: Det är inte relevant. Relevant är vilka handlingar han gjort sig skyldig till, och ska dömas för. Här i Sverige anpassar vi oss inte efter debila avskum på avbytarbänk.
Citera
2025-08-14, 11:59
Medlem
brianmolkos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mullret
Instagram.

Är de han som är VD ?
Citera
2025-08-14, 12:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WTFSTHLM
På tal om avundsjuka, jag har frågat google som svarar (det är väl AI antar jag) att Bianca Ingrosso är den som upplever mest missunnsamhet och avundsjuka i Sverige.

https://www.google.com/search?q=%C3%A4r+folk+avundsjuka+p%C3%A5+bianca+in grosso&sca_esv=5cbb6f2e087ee285&source=hp&ei=pJmda LymEeCD1fIP7JGl4Qw&iflsig=AOw8s4IAAAAAaJ2ntOR-2Nw_EtJNdL53tJBnLWl-H9pD&oq=%C3%A4r+folk+avundsjuka+p%C3%A5+bianca&gs_ lp=Egdnd3Mtd2l6Ih7DpHIgZm9sayBhdnVuZHNqdWthIHDDpSB iaWFuY2EqAggAMgUQIRigATIFECEYoAFI_GVQAFiEUnAAeA CQAQCYAcYBoAHPEaoBBDI1LjO4AQHIAQD4AQGYAhygAtYSwgII EAAYgAQYsQPCAggQLhiABBixA8ICCxAuGIAEGLEDGIMBwgIFEC 4YgATCAggQLhiABBjUAsICCxAuGIAEGMcBGK8BwgIFEAAYgATC AgQQABgDwgILEC4YgAQY0QMYxwHCAgoQABiABBhGGPsBwgIGEA AYFhgewgIFEAAY7wXCAggQABiABBiiBMICBRAhGJ8FwgIHECEY oAEYCpgDAJIHBjI0LjIuMqAHoJABsgcGMjQuMi4yuAfWEsIHCD AuOC4xOS4xyAdz&sclient=gws-wiz
Ja, det finns indikationer på att Bianca Ingrosso upplever avundsjuka från andra, både i form av direkta kommentarer och allmänna reaktioner på hennes framgång och livsstil. Flera källor nämner att det finns en svensk "avundsjuka" som många känner igen sig i, och att det kan vara en faktor i reaktionerna på hennes sociala medier.
Många retar sig på hennes skönhet och att hon har skapat en förmögenhet på mer än 1 miljard alldeles själv med egna händer.
Direkta kommentarer:
Det förekommer kommentarer på hennes sociala medier som uttrycker avundsjuka över hennes framgång, rikedom och framgångsrika karriär.
Allmänna reaktioner:
Det finns en diskussion om att många kan känna avundsjuka när det gäller hennes livsstil, hennes relationer och hennes karriärframgångar.
Töntigt att vara så bitter och avundsjuk på Bianca men är man själv en misslyckad loser så kan det bli så.
Biancas egna reflektioner:
Bianca Ingrosso har själv uttalat sig om att hon är medveten om att hon upplever avundsjuka och att det kan vara en påfrestning.
Sammanfattningsvis, ja, det finns tecken på att Bianca Ingrosso upplever avundsjuka från andra, både direkt och indirekt.
Att hon har en förmögenhet på en miljard ställer jag mig väldigt tveksam till. Skulle vara intressant att se var Google hämtar dessa uppgifter från. Tror att många blir irriterade eller avundsjuka på grund av att hennes framgång kommer från att familjen spelade pajas och framstod som idioter i tv-serien om familjen. Hade hon kommit från en random familj skulle hon aldrig lyckats så väl. Sen bidrar hon till kroppshets hos yngre framförallt flickor hon är väldigt mån om att visa upp sina skönhetsingrepp, dyra inköp och resor. Skulle inte förvåna mig om hon slutar sitt liv och hamnar i en svart säck inom en snar framtid. Om mannen ifråga får sitt liv förstört efter detta fallet har han inte så mycket att förlora och med tanke på att han inte verkar frisk tror jag att tröskeln för att tillgripa våld är låg.
Citera
2025-08-14, 12:03
Medlem
akutaccents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CalzoneItalia
Ja Olof Palme hade ingen livvakt och blev mördad , Anna Lindh hade ingen livvakt och blev mördad .

Men vad vill vi ha för ett samhälle? Ett öppet och demokratiskt samhälle eller ett mer stängt samhälle där folk springer omkring med livvakter ? Jag väljer det senaste alternativet.

Ja, många verkar ju tänka något i stil med "Vakter för att inte bli mördad? Det är ju olagligt att mörda, man får inte mörda människor!". Naiva så in i helvete.
Citera
2025-08-14, 12:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av akutaccent
Ja, många verkar ju tänka något i stil med "Vakter för att inte bli mördad? Det är ju olagligt att mörda, man får inte mörda människor!". Naiva så in i helvete.

Bianca hade ju till och med vakter sista tiden innan stalkern blev häktad?
Citera
2025-08-14, 12:34
Avstängd
WTFSTHLMs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leif-o-billy
Att hon har en förmögenhet på en miljard ställer jag mig väldigt tveksam till. Skulle vara intressant att se var Google hämtar dessa uppgifter från. Tror att många blir irriterade eller avundsjuka på grund av att hennes framgång kommer från att familjen spelade pajas och framstod som idioter i tv-serien om familjen. Hade hon kommit från en random familj skulle hon aldrig lyckats så väl. Sen bidrar hon till kroppshets hos yngre framförallt flickor hon är väldigt mån om att visa upp sina skönhetsingrepp, dyra inköp och resor. Skulle inte förvåna mig om hon slutar sitt liv och hamnar i en svart säck inom en snar framtid. Om mannen ifråga får sitt liv förstört efter detta fallet har han inte så mycket att förlora och med tanke på att han inte verkar frisk tror jag att tröskeln för att tillgripa våld är låg.

2 miljarder SEK är vår lilla sötnos god för. Ganska bra gjort av en ung tjej knappt fyllda 30 år. Det lyfter vi på hatten för, att hela sveriges lilla favorit sweet heart är vacker som en ung gudinna tar vi som en extra bonus

https://www.celebritynetworth.com/richest-celebrities/singers/bianca-ingrosso-net-worth/
Vad är Bianca Ingrossos nettovärde?
Bianca Ingrosso är en svensk bloggare, tv-personlighet, sångerska, social influencer och entreprenör som har ett nettovärde på 200 miljoner dollar. Den stora majoriteten av Bianca Ingrossos nettoförmögenhet kommer tack vare hennes blomstrande kosmetikaverksamhet, Caia Cosmetics. Mer information om denna verksamhet längre fram i den här artikeln.
Citera
2025-08-14, 12:46
Avstängd
CalzoneItalias avatar
Citat:
2 miljarder SEK är vår lilla sötnos god för. Ganska bra gjort av en ung tjej knappt fyllda 30 år. Det lyfter vi på hatten för, att hela sveriges lilla favorit sweet heart är vacker som en ung gudinna tar vi som en extra bonus

https://www.celebritynetworth.com/richest-celebrities/singers/bianca-ingrosso-net-worth/
Vad är Bianca Ingrossos nettovärde?
Bianca Ingrosso är en svensk bloggare, tv-personlighet, sångerska, social influencer och entreprenör som har ett nettovärde på 200 miljoner dollar. Den stora majoriteten av Bianca Ingrossos nettoförmögenhet kommer tack vare hennes blomstrande kosmetikaverksamhet, Caia Cosmetics. Mer information om denna verksamhet längre fram i den här artikeln.

Hela Sveriges favorit? Möjligen några vilsna tonåringars favorit som inte vet vad karisma är.

Jämför med Carola Häggkvist tex där har du en vacker kvinna med naturliga former och enorm karisma. Dessutom kristna värderingar gör att jag hellre skulle bjuda hem henne på en kopp te än benranglet med faketuttar Bianca.
Citera
2025-08-14, 12:51
Medlem
Kan vi inte bara enas om att ALLA följare på sociala medier som följer dessa kända människor, utan att känna dem personligen, i någon mening är STALKERS :-)
Citera
2025-08-14, 12:52
Avstängd
WTFSTHLMs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CalzoneItalia
Hela Sveriges favorit? Möjligen några vilsna tonåringars favorit som inte vet vad karisma är.

Jämför med Carola Häggkvist tex där har du en vacker kvinna med naturliga former och enorm karisma. Dessutom kristna värderingar gör att jag hellre skulle bjuda hem henne på en kopp te än benranglet med faketuttar Bianca.

Jag har jobbat med Carola (och Bianca) i mitt förra jobb inom reklam och kommunikation och mitt intryck från tant Carola är att där var det ingen hemma, hissen hade stannat och nådde inte ända upp, om man säger. Bianca är raka motsatsen, ett blixtrande intellekt och okonstlad smartness, vass i tanken och en utstrålning som satt kvar i väggarna på byrån i flera dagar. Alla pratade om Bianca och i enbart positiva ordalag. Hon är en naturbegåvning och hennes entreprenörskap som genererat miljarder är så in i helvete imponerande så man blir helt paff.

Så ligger det till.
Citera
2025-08-14, 12:54
Medlem
Citat:
Skakar bara på huvudet att det finns så många störda followers (störda tjejer mestadels) som skapar dessa ej substantierade värde-bubblor och orimliga "värderingar" av influeseners (=säljare) :-)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in