2025-08-13, 20:50
Medlem
indic0s avatar
Ingen har undkommit Trumps konstiga sätt att skriva och uttrycka sig på sociala medier. Nu roar sig Kaliforniens guvernör Gavin Newsom genom att imitera presidentens sätt att skriva.

Några av hans tweets på sistone:

Citat:
DONALD TRUMP, THE LOWEST POLLING PRESIDENT IN RECENT HISTORY, THIS IS YOUR SECOND-TO-LAST WARNING!!! (THE NEXT ONE IS THE LAST ONE!). STAND DOWN NOW OR CALIFORNIA WILL COUNTER-STRIKE (LEGALLY!) TO DESTROY YOUR ILLEGAL CROOKED MAPS IN RED STATES. PRESS CONFERENCE COMING — HOSTED BY AMERICA’S FAVORITE GOVERNOR, GAVIN NEWSOM. FINAL WARNING NEXT. YOU WON’T LIKE IT!!! THANK YOU FOR YOUR ATTENTION TO THIS MATTER.
Citat:
WHEN SPEAKER “LITTLE MAN” JOHNSON IS STANDING IN “THE UNEMPLOYMENT LINE,” HE CAN THANK DONALD “TACO” J. TRUMP. TRUMP MISSED A SIMPLE DEADLINE — SOMETHING HE HAS OFTEN DONE WITH HIS MANY FAILED BUSINESSES — NOW CALIFORNIA WILL “FIRE” HIM WITH NEW, “MORE BEAUTIFUL MAPS.” HIGHLY ANTICIPATED, “HISTORIC” PRESS CONFERENCE WITH YOUR FAVORITE GOVERNOR GAVIN CHRISTOPHER NEWSOM!!!! THANK YOU FOR YOU ATTENTION TO THIS MATTER. — GCN
https://x.com/GovPressOffice

Skämtet flyger såklart över Trumpisternas huvud och de svarar med ”så barnsligt det är att skriva allt i caps!”

Vad kan konsekvenserna bli? Kommer Trump försöker arrestera guvernören?
Citera
2025-08-13, 21:26
Medlem
GormDenGamles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av indic0
Ingen har undkommit Trumps konstiga sätt att skriva och uttrycka sig på sociala medier. Nu roar sig Kaliforniens guvernör Gavin Newsom genom att imitera presidentens sätt att skriva.

Skämtet flyger såklart över Trumpisternas huvud och de svarar med ”så barnsligt det är att skriva allt i caps!”

Jag har sagt det förut, och säger det igen; politiker ska inte använda sociala medier. De sätter tonen i samhället. Och det blir bara värre och värre.
Kändisar och diverse slödder ska heller inte ha det.
Citera
2025-08-13, 21:27
Medlem
Sqrbankens avatar
Nu ger jag inte många påsar skit för Trump men den där Newsom verkar vara ett klassiskt demokratiskt överklassäckel av värsta sorten. Född med silversked i munnen och lajvat egennyttigt "god" hela livet. Konsekvenserna vet jag inte, förmodligen inga - främst så är jag heligt trött på vuxna människor (politiker!) som beter sig som fjortonåringar. Inte ovanligt i Sverige heller. Västvärlden behöver statsmän, inte nollor likt Newsom och Trump.
Citera
2025-08-13, 21:37
Medlem
Polismyndighets avatar
Citat:
THE LOWEST POLLING PRESIDENT IN RECENT HISTORY
Hon tappade mig där, eftersom det inte undgått någon att Trump fick flest röster genom tiderna av någon kandidat någonsin och vann alla 3 grejerna.
Citera
2025-08-13, 21:37
Medlem
glockenreins avatar
Loool nu gillar jag Trump men tycker det är kul hur den där guvernören driver med honom. Tror inte Trump kommer bry sig nåt vidare.
Citera
2025-08-13, 22:12
Medlem
kalkryggars avatar
Fan va bra... mer sånt. Trump är verkligen en idiot. Driv med fanskapet. Hoppas fler på höga positioner tar efter och driver med idioten varje gång han uttrycker sig.
Citera
2025-08-13, 22:22
Medlem
Nixters avatar
Citat:

Vi får hoppas på en arrest. Gavin Newsom är kanske mest känd för att ha tvingats lämna sin post som guvernör efter att miljontals invånare ville avsätta honom – för att strax därefter återinsättas genom vad många menar var en process präglad av illegala som röstade utan medborgarskap och korrupta röstmaskiner från Dominion voting systems.

Att Newsom nu skriver på X är smått ironiskt. Men faktum kvarstår: allt han står för är förödande. Kalifornien har i dag ett nettotapp på runt en halv miljon människor varje år, människor som flyr staten för att de inte längre klarar av den politik som närmast kan beskrivas som kommunistisk.

Detta sker i en av USA\:s kanske mest fantastiska delstater – en plats med enorm potential och skönhet. Att se den förfalla på det här sättet är inget annat än sjukt.
Citera
2025-08-13, 22:23
Medlem
needAlifes avatar
Lite kul var det men funkar ju typ en gång, annars blir det tröttsamt. Ska dock tilläggas att Newsom i övrigt är en jävla idiot som totalt kört Kalifornien ner i botten så det här kanske är något trick för att framstå i bättre dager. Har hört att han framöver vill bli presidentkandidat också men jag tvekar på att dems vill ha honom.
Citera
2025-08-13, 22:29
Medlem
Citat:

Killen som på egen hand kört ner Kalifornien i grunden ska nog hålla käften när det gäller politiken och hur länder ska styras
Citera
2025-08-13, 22:32
Medlem
okok1s avatar
Teater for att skydda pedofiler. Newscum kanske också är med på listan.. 1000 barn blev våldtagna och Trump skyddar förövarna..
Citera
2025-08-13, 22:38
Medlem
Nixters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OneAndOnly.IceMan
och som vanligt kännhänvisar du, på det du skriver

Källor till vad, din korrupta MSM en länk till SVT eller Dagens Nyheter. Glöm MSM, hämta nyheterna på X eller fortsätt vara en repeterande slav.... Titta på vad du haft fel kring de senaste åren:

2010–2012:
"Libyenkriget är nödvändigt för att skydda civila" – senare visade det sig att interventionen ledde till kaos, slavhandel och kollapsat samhälle.

2014:
"Maidan-protesterna i Ukraina är helt folkliga och utan påverkan utifrån" – senare framkom bevis för omfattande inblandning från väst och USA.

2015:
"Invandring är en ekonomisk vinst och Sverige behöver arbetskraft alla läkare och sjuksköterskor som skall ta hand om oss när vi blir gamla" – siffror visade senare på kraftiga kostnader för välfärden och bristande integration.

2016:
"Brexit kommer leda till ekonomisk kollaps i Storbritannien" – landet hade ekonomiska problem, men ingen omedelbar kollaps inträffade.

2018–2019:
"Klimatet är i akut katastrofläge – vi har 10 år kvar" – ofta framställt utan diskussion..sedan 90-talet

2020:
"Munskydd fungerar inte" – ändrades senare till att munskydd är obligatoriska i många länder.

2021:
"Vaccinerna stoppar smittspridningen till min mormor" – senare bekräftades att de inte förhindrade smitta alls.

2022:
"Ryska ekonomin kommer kollapsa på några månader" – sanktionerna bet hårt, men Ryssland klarade sig ekonomiskt bättre än väntat.

2023:
"Elbilar är alltid miljövänliga" – senare en debatt om smutsiga miljöavtryck från batteritillverkning, gruvdrift och elproduktion, barnarbete i Kongo och brinnande bilar som sänker hela fartyg
Citera
2025-08-14, 07:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sqrbanken
Nu ger jag inte många påsar skit för Trump men den där Newsom verkar vara ett klassiskt demokratiskt överklassäckel av värsta sorten. Född med silversked i munnen och lajvat egennyttigt "god" hela livet. Konsekvenserna vet jag inte, förmodligen inga - främst så är jag heligt trött på vuxna människor (politiker!) som beter sig som fjortonåringar. Inte ovanligt i Sverige heller. Västvärlden behöver statsmän, inte nollor likt Newsom och Trump.

Ja tacka vet jag PUTIN och ORBAN
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in