Jag kan bara säga såhär att jag tycker det är en riktigt bra gura för det priset.
Funderade på att köpa en sådan för ett tag sen men det blev en American Fender HSS (nedsatt från 14 000 till 10 000 pg.a att det var ett skyltexemplar!)
Ska ja vara ärlig så märkte jag inte alltför stor skillnad på American fender och Highwayen... Men men som nämndes tidigare så rent ut sagt suger lacken på den och halsen är väll inte den mest härliga pga att den är rätt "torr" och inte bhandlad med något medel, vilket gör den jävligt sträv..
Ljudmässigt så tyckte jag endå den höll måttet för priset så att säga..
Till sist vill jag bara säga såhär. Ge blanka tusan i vad vi skriver här
gå till närmaste musikaffär och känn lite på guran.. det är det enda som egentligen funkar..
En annan sak är ju miccarna, vi säger såhär. om du köper en highway one så måste du i princip byta miccar om du vill ha ett "kvalitéljud", och då brukar man ju vanligtvis byta hals och bridge miccarna. så där blir ju 2 tusen extra..
Jag påstår inte att American Fenders miccar är särskillt bra men dom duger ju

har kvar mina originalmiccar på min.. har ju dock HSS stratan (dvs med humbucker i bridgeposition) så har rätt gott ljud i den iaf ..
Men iaf om jag inte missminner mig ligger väll Highwayone stratan på ungefär 9 000 va? lägg sedan på 2 tusen för miccarna.. då är vi snart uppe i priset för en American original...
Vet inte vad du har för budget heller men det bästa råd du kan få är som sagt att gå och känn på guran, känns den bra och låter bra och du känner dig nöjd med den så! bara å köpa den
Lycka till med gitarrköpandet!