Resultat: Ska transvestiter få läsa sagor för barn under 12 år?
Ja
51,52%
17 röster
Nej
42,42%
14 röster
Vet ej
0%
0 röster
Hur gammal är du?
6,06%
2 röster
2025-08-13, 01:37
Medlem
Ganonitos avatar
Verkligen inte.
Citera
2025-08-13, 01:44
Medlem
AndersPersson99s avatar
Ska män i latexdräkt få läsa sagor för barn?

Ska kvinnor med lösdildo få läsa sagor för barn?

Vad är det för jävla fråga? Och vad är det för sjukt jävla samhälle vi skapar där vi ens funderar på lämpligheten i att låta folk med obskyra sexuella fetischer läsa sagor för våra barn?

De som är för detta är verkligen den lägst
stående typen av folk. Sjuka idioter som vill utnyttja barn för sina sjuka perversa sexfetisher.
Citera
2025-08-13, 03:17
Medlem
Glöm inte att sätta barnen i fokus i den här debatten. Barns uppväxt består av hundratals (kanske tusentals) sagostunder, i hemmet, på förskolan, på bibblan, uppe i bergen, med mera. Jag hade inte velat att typ Babsan eller White Widow läste alla sagor för mina barn all tid, för all framtid och för alltid. Om det hade varit så hade jag varit av en annan åsikt.. Men om det skulle hända typ en gång per tusende sagostund så hade det väl ändå varit okej? Eller? Barn fullkomligt älskar när det händer nåt utöver det "vanliga"... Tycker man att det blir för stor procentuell andel av sagostunderna som uppläses av så kallade "dragqueens" eller andra minoriteter, LÄS MER FÖR DINA BARN så rättar det till sig.
Citera
2025-08-13, 10:59
Medlem
Jordgubbes avatar
Fast hur många trådar kan man ha i exakt samma fråga, här bara ett urval

(FB) Dragqueens bjuder på sagostund för barn (2018)
(FB) Drag Queens och sagostunder - överallt samtidigt? (2023)
(FB) Bevara Sverige svenskt = tillåta dragqueens läsa sagor? (2023)

https://levandekulturarv.se/hall-kulturarvet-levande/exempelbanken/exempel/drag-queen-story-hour-sverige
https://www.kulturradet.se/hitta-inspiration/sagostund-med-drag/
https://www.fokus.se/opinion/ar-det-lampligt-att-dragartister-laser-sagor-for-barn/
Citera
2025-08-13, 11:02
Medlem
Ingen över 12 år får väl sagor lästa för sig?
Citera
2025-08-13, 12:47
Moderator
Pojken med guldbyxornas avatar
Politik: inrikes --> Konst och kultur
/Moderator
Citera
2025-08-13, 15:33
Medlem
peergs avatar
Jag har hört om en annan riktigt sjuk grej - barnteater! Vuxna människor som låtsas vara barn och djur och alla möjliga perversa saker. Förbjud! Tänk om barnen ser något dylikt och går därifrån och tror att dom är grodor?

(Och med det menar jag förstås - låt ungarna få ha lite kul. Sina egna sexuella tolkningar av allt mellan himmel och jord kan man ta upp med sin psykolog.)
Citera
2025-08-22, 16:21
Avslutad
Missat den här omröstningen men hade - som liberal och medelklass - självklart röstat ja. Människor ska få vara autentiska. Det är mest lägre arbetarklass som röstar nej, lägre arbetarklass håller sig hårdare av diverse skäl.
Citera
2025-08-23, 10:27
Medlem
GretelThronbergs avatar
Svaret är Ja.
Det ska dem.
Citera
2025-08-23, 13:29
Medlem
Hovslättsmannens avatar
Jag tror många barn skulle fram mot att börja högstadiet, och äntligen få gå på sagostund med Babsan.
Citera
2025-08-24, 07:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ReverseFlash
Missat den här omröstningen men hade - som liberal och medelklass - självklart röstat ja. Människor ska få vara autentiska. Det är mest lägre arbetarklass som röstar nej, lägre arbetarklass håller sig hårdare av diverse skäl.

En transvestit är någon som klär ut sig till något de inte är - alltså själva motsatsen till autentisk.
Citera
2025-08-24, 07:37
Medlem
Pripps0.0s avatar
Hur kan ja-sidan leva på Fb!?
Förklara er!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem