2025-08-12, 19:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mrsharpangel2
Det har dom redan gjort och han var inte psykiskt sjuk på något vis

Citat:
Ursprungligen postat av Browser
Var tar jag del av det? RPU är den stora undersökningen och P7 den lilla.
Så länka in var det står.

Citat:
. Nu har han genomgått en så kallad paragraf 7-utredning, och den visar att psykisk störning inte misstänks, varken vid gärningen eller vid undersökningen.
https://www.aftonbladet.se/nojesbladet/a/8qdKpW/ingrossos-stalker-inte-psykiskt-sjuk

En P7 säger ingenting egentligen och den tar 30 minuter. En RPU tar 4 veckor.

Han kan vara psykiskt sjuk men inte allvarligt psykiskt störd i juridisk mening.
Men frisk det är han absolut inte.
Citera
2025-08-12, 19:45
Medlem
MrDonutss avatar
Citat:
Läser förundersökningen nu hur ända in i helvete kunde någon konstatera att det inte var fel på denna människa?
Han är ju för fan helt jävla sjuk i huvudet.

Inte tillräckligt.
Citera
2025-08-12, 19:46
Medlem
Ken Drydens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aconitumwolfsbane
Solklart psykfall, Patrick Bateman vibbar med snubben. Finns nog en hel del sådana i samhället dessvärre. Så perfekt på ytan, inte ett hårstrå ligger fel. Inombords totalt kaos. Alltid tyckt det är något off med den sortens människor.

Instagramsidan bär syn för sägen. Han är en psykopatisk påfågel. Notera att han inte har EN ENDA nära vän.
Citera
2025-08-12, 19:50
Medlem
MT: ”Men dra, ta något ställe nära dig så kommer jag dit istället. Så ses vi. Jag kan liksom
inte dra på det här mer. Vad fan gör du för något? Jag har inte sett dig på hela dagen alltså.
Ja, nu satte jag mig bara här inne på Sturegallerian där jag får vänta och se vart du kan
tänkas vara. Så åker jag dit direkt.
Alternativet är ju att jag sätter mig för Ciao ciao nedanför dig och så kommer du dit istället.
Eller så skickar jag något när jag är utanför och så kommer du ner och säger hej. Det
behöver inte vara svårare än så.”

Vad han säger i ett av klippen han skickat till henne 🙈 han åker alltså runt hela stockholm där han tror att hon kan vara och letar efter henne?

Man blir fan mörkrädd.
Citera
2025-08-12, 19:51
Bannlyst
Den personen som driver Biancas falska facebook och fick honom att tro på att dom hade ett förhållande borde åtalas.
Hade inte hon börjat skriva med honom när han satt inne så skulle han inte varit så besatt av Bianca.

Han har ju stalkat andra tjejer innan Bianca och under tiden med Bianca också, så tror inte han är så besatt av Bianca.
Citera
2025-08-12, 19:51
Medlem
MT:…. 30 sek utan ljud…” killar, skit i dejtandet. Då är det jag och du som ska börja liksom
ses, på riktigt, eh, igen. Och liksom, vända relationen.
Det slog mig idag när jag såg dig, att potentialen finns att få tillbaks det som en gång var, va.
Men då måste liksom allt det här raggandet bort. Sluta gå ut så jävla mycket. Fokusera på oss
istället i sådana fall.
Annars, men tar du beslutet att du inte tror på oss, då är det dags för oss att liksom bryta på
riktigt. För det är klart, du också ska få leva. Det är klart, om du inte liksom tror på oss
längre, då är det bara att dejta runt. Men du kan inte komma tillbaks till mig efter att du har
gjort det. Så du måste ta det beslutet nu. Jag kan tänka mig att försöka återskapa det vi hade
liksom.
Däremot är ju mycket, alltså, vi har bråkat så jävla mycket så att jag blir inte svartsjuk längre
och så där. Utan det jag har blivit förbannad på, det är liksom avsikterna. Hos en människa.
När en människa har en avsikt att skada mig, det är då jag blir förbannad. Det är därför jag
har hållit på som jag har gjort. Inte för att jag liksom inte kan leva med att du går runt och
har dejtat någon. Det är inte det det handlar om.

Ett till klipp 🤮 han är ju för fan helt jävla pantat i huvudet
Citera
2025-08-12, 19:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Klasgoran88
Den personen som driver Biancas falska facebook och fick honom att tro på att dom hade ett förhållande borde åtalas.
Hade inte hon börjat skriva med honom när han satt inne så skulle han inte varit så besatt av Bianca.

Han har ju stalkat andra tjejer innan Bianca och under tiden med Bianca också, så tror inte han är så besatt av Bianca.
Tvivlar starkt på att det äns finns något sånt konto han inbillar sig han är sjuk i huvudet
Citera
2025-08-12, 19:53
Medlem
Citat:

Citat:
Under samtal med MÄ 2025-05-22 så framkommer att MT har fortsatt skriva intensivt till
Bianca efter förhöret den 15 Maj. Meddelandena har blivit mer hotfulla under den senaste
tiden. Han är nu väldigt arg och frustrerad. Bianca blir ombedd att skicka dessa till polisen
under dagen.

Han är sjuk och i behov av vård. JU längre dom stalkar ju farligare kan det bli
Citera
2025-08-12, 19:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fulsomdu
Han var schizofren utan tvekan. Tror vanföreställningar och mental sjukdom är helt klart ärftligt. Kolla bara på familjen Aben.

Självklart att han behövde bevittna slakten av hans mamma spelat roll också.

Tycker synd om Bianca har alltid gillat henne bäst. Trist att hon har råkat ut för Abbas son.
Abbas tillhör lätt topp tio mest obehagliga personer som jag stött på i sthlm.

Kan bara hålla med
Citera
2025-08-12, 19:54
Medlem
Hur kan den svenska lagen vara så tandlös att man inte klarar av att spärra in en sån här galning?

https://www.aftonbladet.se/nojesbladet/a/5E2yxm/bianca-ingrossos-misstankte-stalker-fangelsestraff-och-brutal-uppvaxt

Citat:

Mannen som nu står åtalad för brott mot Bianca Ingrosso har förekommit totalt i 17 avsnitt i belastningsregistret.

2012 dömdes han till fyra månaders fängelse för misshandel och ofredande mot samma kvinna han tidigare fått kontaktförbud mot. En av de dokumenterade misshandlarna skedde i hans bostad 2011. Enligt domen ska han ha slagit och sparkat kvinnan, dragit henne i håret och dunkat hennes huvud i golvet.

Sedan dess har han avtjänat flera fängelsestraff, varav det senaste påbörjades den 11 april 2024 för misshandel och hot mot tjänsteman. Han frigavs villkorligt den 11 oktober 2024 och samma dag påstås brotten mot Bianca Ingrosso börjat.

Under mannens tid i fängelset 2024 rapporterades han för 14 fall av misskötsamhet och tilldelades sex varningar. Bland annat för att ha vägrat följa med personal till isolering, gjort motstånd och för att ha bankat på fönsterrutor och ringt centralvakten så intensivt att personalen tvingades ingripa. I ett av fallen behövdes fyra kriminalvårdare för att få honom att lyda.

Enligt Kriminalvårdens utredning har han ett högt insatsbehov när det gäller antisocialt personlighetsmönster, samt en medelhög risk att återfalla i partnervåld.

Mannen har sedan frigivningen i oktober 2024 förföljt Bianca Ingrosso i ett år både på nätet och i verkligheten, fram till att han greps den 23 maj 2025.
Senast redigerad av Perfecthairline 2025-08-12 kl. 19:58.
Citera
2025-08-12, 19:55
Medlem
shbous avatar
Citat:

”Inte så besatt”.

Läs FUP och återkom..
Citera
2025-08-12, 19:56
Medlem
Citat:
Läser förundersökningen nu hur ända in i helvete kunde någon konstatera att det inte var fel på denna människa?
Han är ju för fan helt jävla sjuk i huvudet.

Kan du lägga upp fup
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in