2025-08-06, 15:23
Medlem
Dessa företag som säljer thca, är det svenska företag? Jag går in på flera hemsidor men samtliga saknar organisationsnummer, blev lite nyfiken på hur mycket dessa företag faktiskt omsätter. När ni beställer, får ni ett kvitto med organisationsnummer eller vet ni vilket konto nu betalar till? Undrar om det ens är svenska företag, säkert utländska?
Citera
2025-08-07, 07:37
Medlem
Dansken kan inte leverera! Så nu frågar jag om det är någon som har erfarenhet av Swizzles isolat?och om nån testat Uforias Gravity Pen? Jag är förlorad i myllret, led mig mot det potentaste inrikes.
Citera
2025-08-07, 22:39
Medlem
Smittorisks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LionFromZion
Har testat live resin från Kushy nu och det är inte samma strain som från ST och Swizzle. Den från ST och Swizzle är indica och har söt och skogig terpenprofil medan Kushys live resin är sativa och stinker syrligt och dieselaktigt. Tycker den från kushy är absolut bästa på av alla jag testat. Marknadsförs som 85% och kan hålla med om att den är mer potent.

Här är bild på dem:
https://ibb.co/jSNPppx

Ser inte ut som på bilderna från någon av produktsidorna.

Överlag så är dessa THCA koncentrat riktigt trevliga! Koncentrat är ju mer intressant som THCA än buds och hash tycker jag eftersom utbudet på koncentrat är mycket sämre än det andra på gatan.

Trevligt att du delar med dig, tusen tack.

Använder du rig eller nån penna för det där?
Citera
2025-08-07, 22:51
Medlem
LionFromZions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smittorisk
Trevligt att du delar med dig, tusen tack.

Använder du rig eller nån penna för det där?

Dab rig, nectar collector, puffco plus och mighty+ varierar jag mellan 👌
Citera
2025-08-07, 23:24
Medlem
Iwasbanned2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av avdosabic123
Jag gör samma fast med blommor. Har du funnit att det är bättre att blanda flera olika hampasorter? Jag gör det oftast om någon blomma inte röker så fint eller om smaken är som baken. Kan vara trevligt att få en specific smak och effekt ibland.
Nej det skulle jag inte alls rekommendera, det blir som en häxblandning. Har man två strains som gifter sig med varandra kan man få till det rätt bra. Samma med hasch, att blanda ihop 18 sorter gör inte puket starkare, man fuckar upp profilen bara. Men eftersom jag måste prioritera konsistensen får det bli så. Sällan jag blandar mer än två sorters hasch. Sedan är det ju självklart kul att experimentera, det är inte så jag menar.

Edit: Eller vänta, var det så du menade, var det det du sa? Ja jag håller med. Mixar man till det bra kan man få det riktigt schysst.
Senast redigerad av Iwasbanned2 2025-08-07 kl. 23:31.
Citera
2025-08-08, 11:39
Medlem
Så man kan beställa thca koncentrat från utlandet utan att riskera straff? Blir det beslagtaget så kommer man ju inte få tillbaka det efter analys fast det är lagligt men det är 100% lagligt och man riskerar inte straff?

Så dyrt att beställa inom Sverige, man får ju vanligt delta 9 thc wax för samma priser.
Citera
2025-08-08, 22:19
Medlem
OdCaBos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CubanLinks
Så man kan beställa thca koncentrat från utlandet utan att riskera straff? Blir det beslagtaget så kommer man ju inte få tillbaka det efter analys fast det är lagligt men det är 100% lagligt och man riskerar inte straff?

Så dyrt att beställa inom Sverige, man får ju vanligt delta 9 thc wax för samma priser.

Folk och shoppar har ju fått tillbaka sitt efter analys och sådant.

Men tänk på det där att den vanligaste testmetoden involverar värme så det blir missvisande och testar positivt för thc. Så det bör ju du/din advokat vara uppmärksam på.

Och även om du inte riskerar straff - du riskerar husis och sitta häktad (beroende på mängd naturligtvis).
Citera
2025-08-09, 04:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OdCaBo

Men tänk på det där att den vanligaste testmetoden involverar värme så det blir missvisande och testar positivt för thc. Så det bör ju du/din advokat vara uppmärksam på.

Och även om du inte riskerar straff - du riskerar husis och sitta häktad (beroende på mängd naturligtvis).

Ok.

Hade inte tänkt att beställa mer än 50g ifall det skulle innehålla mer delta 9 thc än vad som är tillåtet, ringa narkotikabrott på thc är väl 50g så brukar hålla mig till under 50g när jag beställer thc produkter från utlandet.

Tack för svaret.
Citera
2025-08-09, 08:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OdCaBo

Säger en del om hur desperata svenska polisen är.. försöker se om de kan åtala och när det såklart aldrig går så har de åtminstone delat ut ett tjuvnyp genom att straffa personen med att vända upp och ner på lägenheten och kidnappa beställaren.
Citera
2025-08-09, 15:40
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Iwasbanned2
Nej det skulle jag inte alls rekommendera, det blir som en häxblandning. Har man två strains som gifter sig med varandra kan man få till det rätt bra. Samma med hasch, att blanda ihop 18 sorter gör inte puket starkare, man fuckar upp profilen bara. Men eftersom jag måste prioritera konsistensen får det bli så. Sällan jag blandar mer än två sorters hasch. Sedan är det ju självklart kul att experimentera, det är inte så jag menar.

Edit: Eller vänta, var det så du menade, var det det du sa? Ja jag håller med. Mixar man till det bra kan man få det riktigt schysst.

Då förstår jag din motivation! Jag håller med att man helst inte blandar i de flesta fallen. Har man dålig kvalla dock kan det bli en bättre profil om man mixar de, fosho.

Köper ibland hem blandning av hackade buds, och den har väl sin profil på sitt sätt, även om den är väldigt "muddy", det är mycket som händer Föredrar absolut strains för sig dock.
Citera
2025-08-11, 15:09
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av K277
Det är väl ingen cbd i vapes, som det är i hash/buds. Cbd hjälper ju att lindra ångest/paranoia. Så det blir ju bara thc. Slår hårdare och lättare för oro/ångest.

Jag röker inte om det inte är cbd med, eftersom det blir lättare att det slår över till ångest/oro/paranoia.

Prova riktigt hash istället, borde bli bättre!

Och ja, det är vanligt att känna som du känner

Jag har insett av de bokstäver jag gillade att då funkar det ändo inte. Vill vara stenad jämnt och det blir snabbt ett tråkigt liv om man vill vara aktiv på fritiden med o göra saker. Den hedonistiska kalkylen över vad som ger mest välbehag över längre tid.

Befriande i dagsläget med 0% sug efter cannabinoder av alla de slag.

Sry för sent svar.
Citera
2025-08-12, 13:18
Medlem
Syns thc-a som thc på pissprov?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in