Citat:
Ursprungligen postat av
Sigea
Jag är tveksam till information som tillhandahålls av en extremistisk terrorgrupp. Såvitt jag vet är det ingen svältkatastrof på västbanken heller.
Jag hade haft mindre svårt för den här smutslogiken om det inte hade anordnats segerkorteger och omfattande firande efter 7/10 eller om människor åtminstone haft smak nog att demonstrera mot Hamas såväl som Israel.
Jag tycker inte att det är bra med svältande barn men jag har förståelse för Israels agerande. Gaza röstade fram Hamas > Hamas gör terrorkaoz och tar gisslan > Israel regnar helvete. Tror inte någon stat hade reagerat mjäkigare om motsvarande hänt. Om Gazaborna prioriterat mat åt sina barn så kunde de tjalla ut Hamas och hjälpa idf rensa bort men det gör de inte för de hatar Israel mer än de älskar sina barn. Som läget är nu är det en flerledad hungerstrejk i mina ögon.
Tycker du att nazisterna efter ww2 skulle ha blivit daltade med eller att de allierade och Ryssland gjorde fel som tog över tyskland?
Allt det här är förvisso offtopic då ämnet är ”palestinaktivister”.
Hamas har en mycket tveksam ideologiska grund och har under sin existens begått brottsliga handlingar. Men bara för att en motståndsrörels terrorklassas av ockupationsmakten (och dennes allierade) så innebär det inte att den defakto är en terrorgrupp.
Israelisk miltär och Israeliska ockupationsmiliser (dom som kallas "bosättare" i västerländsk MSM) har i decennier mördat och fördrivit palestiner på västbanken, hade du någon kommentar till det, utöver att det För tillfället inte pågår nögpn israelisk konstruerad svält i just det området?
Angående informationen som kommer från Hamas kontrollerade myndigheter så har den historiskt visat sig stämma mycket väl. Betydligt mer korrekt information har kommit därifrån jämfört med den Israeliska hasbara propagandan (som du uppenbarligen påverkats mycket av). Eventuell tveksamheter är lätt åtgärdade , det enda som krävs är att Israel låter utländska journalister ta sig in i Gaza och slutar döda dom journalister som faktiskt finns på plats. Vad tror du om det? Är det en bra idé?
Att du likt Många andra försöker få detta till att ha tagit sin början den 7 oktober 2023, är förvisso patetiskt men förståeligt, för zionist-aktivister Vill inte gärna prata om dom 7 decennier av ockupation, förtryck och mord som föregick attackerna den 7 oktober.
Den sida som har flest likheter med Nazityskland här, är i den objektiva verkligheten helt klart Israel, det hade du vetat om du hade haft någon dom helst historisk kunskap och intellektuell hederlighet.
Kanske har många av dom som visar sin avsky mot israeliska krigsbrott helt enkelt större kognitiv förmåga än dig och har därmed förstått att denna konflikt inte började den 7 oktober?
Nu tror.jag förvisso att många palestinasupportrar baga hänger på "trenden" och kommer snart tappa fokus, men utvecklingen kan ha förändrats iom att vanlig MSM inte längre har informationsmonopol och därmed kan inte den israeliska hasbara apparaten styra narrativet dit dom vill.lila enkelt. En tonåring i Gaza kan helt enkelt filma sin avrättade småsyskon med sin telefon och skicka filmen så hela världen kan ta del av hur "Mellanösterns enda demokrati " jobbar.
Det var bättre förr iaf för israelerna