2025-08-05, 21:35
Medlem
BalduinGrollers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onan-eraren
Antarexia, aldrig hört talas om. Men jag får väl googla antar jag.
Antaresia är en trevlig familj med små pytonormar från Australien. Väldigt enkla att hålla i fångenskap
Citera
2025-08-05, 21:57
Medlem
Citat:
Måste man verkligen ge dom levande råttor? Nån på instagram sa att man kan ge ormen döda råttor.
Det är förbjudet att ge ormar levande foder, döda byten går utmärkt.
Citera
2025-08-05, 23:09
Medlem
En verklighetsbaserad bild av den galna svennen, Man vaknar upp, jobbar och sliter arslet av sig. Kanske unnar man sig en unken kebabpizza på fredagen. Man går upp varje dag på autopilot i denna dystopiska värld, tragglar sig igenom det så kallade "kulturrika" Sverige, men nej, det räcker inte för att må bra!

Kanske är det där, i det där ritualistiska matandet, som en gammal pervers och satanisk drift får sitt utlopp en drift som legat och jäst långsamt i skuggan från barndomens dagar, oupptäckt, tills livets mörker pressat fram den till ytan. Och nu, när avkommorna äntligen har flytt boet, då finns det inget som håller tillbaka längre. Då jävlar ska man skaffa sig en tropisk människostrypare, och då ska levande möss matas medan man långsamt ser dem tyna bort, som en slags djup, sorgsen reflektion över ens liv.

Kör hårt! Självklart ska du skaffa dig en orm
Citera
2025-08-05, 23:30
Medlem
Citat:
Grabben är vuxen å ska flytta till eget snart, han är 19 år. Vi har haft katter men den sista vi hade blev påkörd, jag vill ha en pytonorm för det har jag aldrig haft. Grabben är med på noterna å tycker att jag borde skaffa en, min syster skriker rakt ut att hon aldrig någonsin kommer att hälsa på mig om jag gör det. Hon har aldrig tid ändå. Är det svårt att ta hand om en pytonorm å vad behöver den för att må bra? Snälla om det finns nån som kan nått om ormar hör av er. Tack.
Haft många olika sorters ormar. Pyton är enligit mig en mycket trevlig orm att hålla. Blivit biten en gång dock, men det var helt mitt fel. Trevligt husdjur som är lätt att få äta redan avlivade råttor. Fast Boaormar är enligt mig betydligt roligare att handha.
Lycka till.
Citera
2025-08-05, 23:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skitipottan
Märkligt det där. Det är bättre att vi människor dödar råttor än ormen. Så jävla dumt att man storknar.
Var det inte även ett förbud att man inte får mata pilisar med levande bananflugor?
Citera
2025-08-06, 07:02
Medlem
BalduinGrollers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SnickeliSnack
Märkligt det där. Det är bättre att vi människor dödar råttor än ormen. Så jävla dumt att man storknar.
Var det inte även ett förbud att man inte får mata pilisar med levande bananflugor?
Jo Jordbruksverket hade ett förslag på ny L80 ute och då skulle även utfodringen med levande insekter förbjudas. Som tur var drogs förslaget tillbaks. Vi får se vad nästa version blir.
Citera
2025-08-06, 08:43
Medlem
Citat:
Grabben är vuxen å ska flytta till eget snart, han är 19 år. Vi har haft katter men den sista vi hade blev påkörd, jag vill ha en pytonorm för det har jag aldrig haft. Grabben är med på noterna å tycker att jag borde skaffa en, min syster skriker rakt ut att hon aldrig någonsin kommer att hälsa på mig om jag gör det. Hon har aldrig tid ändå. Är det svårt att ta hand om en pytonorm å vad behöver den för att må bra? Snälla om det finns nån som kan nått om ormar hör av er. Tack.

Vad fan ska du med en orm till? Ser det som en av dom tydligaste stämplarna på att en person är psykiskt störd och skulle aldrig umgås med en sån människa. Din syster gör helt rätt.
Citera
2025-08-06, 13:01
Medlem
Onan-erarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av buzzerbuzzer
Vad fan ska du med en orm till? Ser det som en av dom tydligaste stämplarna på att en person är psykiskt störd och skulle aldrig umgås med en sån människa. Din syster gör helt rätt.

Min syster kanske är livrädd för ormar men jag gillar dom, min son ville ha en stor hårig spindel för några år sen. Där var det stopp, jag avskyr spindlar så jag sa att jag skulle kasta ut honom om han kom hem med en spindel.
Citera
2025-08-06, 13:02
Medlem
Onan-erarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SnickeliSnack
Haft många olika sorters ormar. Pyton är enligit mig en mycket trevlig orm att hålla. Blivit biten en gång dock, men det var helt mitt fel. Trevligt husdjur som är lätt att få äta redan avlivade råttor. Fast Boaormar är enligt mig betydligt roligare att handha.
Lycka till.

Okej, kanske en boaorm då, nu fick jag något att fundera på. Tack.
Citera
2025-08-06, 13:04
Medlem
Onan-erarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skitipottan

Bra, då vet jag. Tack
Citera
2025-08-06, 14:49
Bannlyst
kan man ta med sig sin orm på promenad, visa den skogen?
koppla ormen
eller köpa en kattryggsäck med fönsterrutor. blir fint med gardiner
Citera
2025-08-06, 17:15
Medlem
Citat:
Okej, kanske en boaorm då, nu fick jag något att fundera på. Tack.
Det är inte så enkelt. Pyton kan man få till nästan tillgiven. Hade en stor Burmesisk pyton som när vi hade gäster som sov i terrariet rummet sov i fotändan under täcket i vår säng. Men en gång jagade ormen mig. Jag kom hem och som vanligt släppte ut honom. Det jag glömde vara att jag tidigare hade varit och lattjat med en skock kaninungar. Men en skurkäpp och hink löste problemet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in