2025-08-03, 22:43
Medlem
Tänk på att det är en serotoninåterupptagshämmnare.
Därmed blanda inte med andra.
Citera
2025-08-04, 00:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Telperi0n
Jag är helt ny när det kommer till Kanna och önskar lite mer övergripande info ifall någon känner för att göra en kort sammanfattning här alt. skicka ett DM.

I vilket format bör man inta det? Har läst mig till att många sniffar det men är verkligen inte sugen på det. Har sett att det finns i olika former som pulver, krossade blad och extrakt-tabletter.

Vilken dos är en rimligt start för din egna preferens? (alla reagerar ju såklart olika)

Har ni någon återförsäljare ni tycker är bäst för tillfället?

Gå med i ”Kanna” gruppen på Reddit där finns hur mycket som helst att läsa, allt från doseringar, olika sätt att ta det, extrakt, pulver, ja allt. Även pålitliga vendors
Citera
2025-08-04, 10:41
Medlem
Införskaffade extraktet från h*r*ba*l*ist*ic och tänkte testa sublingualt men en frågan är hur den integrerar med venlafaxin (tar låg dos 37.5mg kväll) och mirtazapin för sömn (30mg) och elvanse 70mg (morgon) hört att de kan va lite lurigt med serotogent syndrom men undrar om nån annan testat med liknande kombo? Och tänkte testa en bebisdos. Har tidigare tagit 225mg venlafaxin och missbrukat tram på upp till 1g och xanor 10mg dagligen under några år utan några serotogena symptom men just nu tar jag inget mer än det förstnämnda. Vill bara dubbelkolla lite då man hört massa skräckhistorier med ssri/snri ihop med kanna.

Tack
Citera
2025-08-04, 16:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Valion
Införskaffade extraktet från h*r*ba*l*ist*ic och tänkte testa sublingualt men en frågan är hur den integrerar med venlafaxin (tar låg dos 37.5mg kväll) och mirtazapin för sömn (30mg) och elvanse 70mg (morgon) hört att de kan va lite lurigt med serotogent syndrom men undrar om nån annan testat med liknande kombo? Och tänkte testa en bebisdos. Har tidigare tagit 225mg venlafaxin och missbrukat tram på upp till 1g och xanor 10mg dagligen under några år utan några serotogena symptom men just nu tar jag inget mer än det förstnämnda. Vill bara dubbelkolla lite då man hört massa skräckhistorier med ssri/snri ihop med kanna.

Tack

Har inte vågat testa kanna då jag äter venlafaxin jag med. Avrådes starkt på /r/kanna på reddit.

Återkom gärna om du testar babydos.

Jag rekommenderar dig att inte testa alls efter vad jag läst=ungefär samma som du verkar läst.

Annars läste jag att en del trappat ut ssri/snri och börjat gå på Kanna istället.

Har försökt sluta med venlafaxin men den gången slutade i mindre katastrof o började med knarkvenlafaxin igen. Värre abstinens än efter månader med hög gpd i kratom.
Citera
2025-08-04, 20:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lingonsvenne
Gå med i ”Kanna” gruppen på Reddit där finns hur mycket som helst att läsa, allt från doseringar, olika sätt att ta det, extrakt, pulver, ja allt. Även pålitliga vendors

Tackar så mycket, det var en väldigt informativ sub

Edit: Har nu beställt 20x extraktpulver från C*n*tura. Någon som har erfarenhet av denna? Om inte återkommer jag med resultat när jag provat (kan jag göra oavsett såklart)
Senast redigerad av Telperi0n 2025-08-04 kl. 21:41.
Citera
2025-08-04, 23:40
Medlem
C*natura extraktet var inge vidare vid första test. 100x extrakt borde ju tämligen hara skitstarkt, vet inte exakt mängd jag tog då min våg inte mäter så låga nivåer men på ett ungefär vad andra kört på h*rbalist*c här i tråden. Pulvret var brunaktigt? Hade tänkt beställa från herb men nu är deras slutsåld såklart.

Finns det någon annan svensk vendor som säljer extrakt? När man googlar får man bara upp utländska verkar det som. Hade velat testa igen till helgen, får köpa mig en ny våg med..

Citat:
Ursprungligen postat av LaFIare
Beställde 100x extrakt från c*natura. Tjeckisk sida, 5g kostade ca 120kr och men frakten gjorde så allt landade på över 300kr.

Ser att det inte stod styrkan på h**balistic, nån som vet?

Återkommer med review iaf.
Citera
2025-08-05, 04:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Telperi0n
Tackar så mycket, det var en väldigt informativ sub

Edit: Har nu beställt 20x extraktpulver från C*n*tura. Någon som har erfarenhet av denna? Om inte återkommer jag med resultat när jag provat (kan jag göra oavsett såklart)

Härligt! Berätta gärna hur lång leveranstiden va
Citera
2025-08-05, 04:11
Medlem
Citat:
C*natura extraktet var inge vidare vid första test. 100x extrakt borde ju tämligen hara skitstarkt, vet inte exakt mängd jag tog då min våg inte mäter så låga nivåer men på ett ungefär vad andra kört på h*rbalist*c här i tråden. Pulvret var brunaktigt? Hade tänkt beställa från herb men nu är deras slutsåld såklart.

Finns det någon annan svensk vendor som säljer extrakt? När man googlar får man bara upp utländska verkar det som. Hade velat testa igen till helgen, får köpa mig en ny våg med..

Som jag förstått det är att alla shoppar som påstår ha 100x extrakt och upp mot 200x är bara fejk. Hur mycket kostade det? För bör ju vara rätt dyrt för 1g om de använt sig av så många. Beställde du från EU land? Nederländerna ska ha bra vendors. Annars finns det ju från UK. Finns vendorlist i reddit subben ”Kanna”. I Sverige har jag enbart hittat prylsh*open och herb*list*c som har extrakt. Men den på prylsh*ppen verka vara skit.
Citera
2025-08-05, 04:19
Medlem
Citat:

Såg nu deras extrakt. 100g kunde man köpa för 1000kr. Det kan omöjligt vara extrakt. 1g av typ alla kanna extrakt går på 300-600kr vad jag sett. Det hade kostat mellan 30k-60k för 100g RIKTIGT extrakt. Extraktet ska även ha en beige och lite små orange färg
[/quote]
Citera
2025-08-05, 10:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flashbackwards
Har inte vågat testa kanna då jag äter venlafaxin jag med. Avrådes starkt på /r/kanna på reddit.

Återkom gärna om du testar babydos.

Jag rekommenderar dig att inte testa alls efter vad jag läst=ungefär samma som du verkar läst.

Annars läste jag att en del trappat ut ssri/snri och börjat gå på Kanna istället.

Har försökt sluta med venlafaxin men den gången slutade i mindre katastrof o började med knarkvenlafaxin igen. Värre abstinens än efter månader med hög gpd i kratom.

Prövade nu trots mina mediciner, råkade visst ta 50mg sublingualt vilket är en rätt kraftig första dos, skulle vart 5mg men tänte fel haha. Funkade rätt ok ändå, märkte inge konstigt. Reddit har en förmåga att överdriva rätt rejält.
Citera
2025-08-05, 13:34
Medlem
Yes, tack för bra svar. Borde nog ha läst lite mer i Kanna-redditen innan min beställning, ah ja nu vet man!

Skrev tidigare att jag betalade 300kr med frakt men det var snarare drygt 200kr. Har försökt få tag från prylshopen men deras sida är typ från 80-talet så är ju fan omöjligt, men då vet jag att jag ska undvika den med. Får helt enkelt vänta in nytt från Herb.

Citat:
Som jag förstått det är att alla shoppar som påstår ha 100x extrakt och upp mot 200x är bara fejk. Hur mycket kostade det? För bör ju vara rätt dyrt för 1g om de använt sig av så många. Beställde du från EU land? Nederländerna ska ha bra vendors. Annars finns det ju från UK. Finns vendorlist i reddit subben ”Kanna”. I Sverige har jag enbart hittat prylsh*open och herb*list*c som har extrakt. Men den på prylsh*ppen verka vara skit.
Citera
2025-08-05, 13:35
Medlem
Citat:
Härligt! Berätta gärna hur lång leveranstiden va

Inte mig du frågade men tog en 1v exakt med billigaste frakten
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto