Ja, det var ju synd att du inte fick födas på en tid då det inte fanns tillräckligt med mat och minsta sår kunde vara en dödsdom - för då hade du iallafall bara fått bo med dina släktingar och aldrig få se eller veta något om världen utanför din by.
Om du nu hatar den moderna världen så mycket så vore väl ditt allra första steg att slänga telefonen och alla andra elektroniska prylar, och sluta använda internet. Vad gör du ens här på Flashback? Sen behöver man inte konsumera, du kan handla din mat på grönsaksmarknader eller gårdsbutiker - så gjorde man ju förr.
Att bo på en strand i Costa Rica låter annars som en perfekt idé, folk som lever så trivs ju som fisken i vattnet, det ser man ju i teveprogram som Naked and Afraid. Strunt i myggor och andra bitande insekter, de är bara en del av trevnaden. Och du behöver inte så mycket bekvämligheter, så att sova lär inte bli något problem.
Allvarligt talat, hur bekvämlighetsskadad och bitter kan man bli? Jag skulle gissa att det är ditt liv som suger, inte samhället eller civilisationen (stavning!). Du är olycklig för att du bara kan fokusera på det negativa, och då är det lätt att glömma bort att du lever i ett av världens mest toleranta och välvilliga länder där du har alla möjligheter att göra vad du vill och vad du kan. För att parafrasera Sinatra; ” If I you can’t make it here, you probably can’t make it anywhere”…
Mitt förslag: Köp en stuga mitt ute i ingenstans, utan el och vatten. Bygg din egen självförsörjning och umgås med dig själv resten av livet. Känns som att alla vinner på det.