Citat:
Ursprungligen postat av
1FF
I detta fallet så verkar det vara en felleverans då den uppgivna datorn faktiskt existerar.
Hursom, Elgiganten bara klipper och klistrar in infon från leverantörerna så mestadels är det tillverkarnas felaktiga och bristande info som gör att detta är ett branschproblem.
För ett branschproblem är det.
Men om det bara är klippande och klistrande av specar som kanske inte stämmer, hur kommer du fram till att det är en felleverans?
Min gissning är att det står fel specar på deras sida, för att de inte har 100% koll. Jag skulle testa datorn, ta reda på panelmodellen och där se exakt vad det är för något. Om det är en halvsunkig TN-panel och det står att datorn ska komma med IPS-panel så är det bara att häva köpet om man tycker att detta är avgörande.
Det finns program som exempelvis HWiNFO där man ska kunna se vilken panel man ha.
https://thecomputernoob.com/2018/09/27/find-your-lcd-model-and-other-information/
Jag beställde en bärbar begagnad dator från Inet (som har väldigt gott rykte) och det stod att den skulle ha trådlöst nätverk, men i själva verket hade den bara plats för detta. Jag kontaktade Inet och de såg sitt misstag och kompenserade mig.