2025-08-04, 07:41
Medlem
PederBergmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HerrKrall
Återkommande dilemma på Flashback: Blattarna vägrar jobba och går på bidrag vs blattarna jobbar överallt.

Livet måste vara jobbig som sväääärjievän.
Plus att de som gnäller värst är med stor sannolikhet långtidsarbetslösa utan utbildning, ofta inte ens gymnasiet. Tack för ett litet skratt så här en regnig måndagsmorgon.

TS, alla som arbetar på Arlanda kollas regelbundet så man inte har varit förekommande eller kan bli förekommande i belastningsregistret och då menar jag alla, även de som städar och annat.
Citera
2025-08-04, 07:45
Medlem
K-Glitchens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Glostrup
Flashbacksproblem 1: ”invandrare vill inte jobba”.
Flashbacksproblem 2: ”varför är alla som jobbar här invandrare?”

Bestäm er.

Rätt enkelt.
Vi vill inte ha några invandrare här (från mena) övht.
Vi vill inte ha något att göra med deras religion. Deras ideologi. Deras syn på hur man uppfostrar barn.
Dom passar inte in i vårt samhälle helt enkelt och nästan allt dom gör går mot vårt sätt att leva i det svenska samhället.

Totalstopp för "flyktingmottagande" och bort med 90% av alla bidrag vore det enda rätta.
Citera
2025-08-04, 07:58
Medlem
Mad monks avatar
Citat:
Flashbacksproblem 1: ”invandrare vill inte jobba”.
Flashbacksproblem 2: ”varför är alla som jobbar här invandrare?”

Bestäm er.

Jag vill att de deporteras omgående så ditt snick snack är irrelevant. Så jävla absurt att någon skitig svarting ska få ha något att säga till om.
Citera
2025-08-04, 08:11
Medlem
Reverend.Camdens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TonyK
Bitterfitta
För att? Utveckla gärna dina argument!
Citera
2025-08-04, 08:12
Medlem
Reverend.Camdens avatar
Citat:
Förklara vari risken för rikets säkerhet ligger i detta exempel.
Vem man är lojal med är ganska avgörande för hur man agerar!
Citera
2025-08-04, 08:18
Medlem
Belters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BaronAfTrosa
Var tyvärr tvungen att infinna mig några timmar i Sveriges rövhål Arlanda några timmar i samband med en resa för någon vecka sen. Var naturligtvis massor av kö då typ 10% av säkerhetskontrollen var öppen, hade bara handbagage så slapp checka in väskor och skit för där var det ännu värre. Men typ 1 av 20 i personalen i säkerhetskontrollen var svenskar resten blattar och neger, dom stod och pratade på sina språk med varandra osv.

Vad är detta? Är det verkligen smart att kvotera in dessa på såna här tjänster? Antar det inte är någon drömlön med pissiga arbetstider men är det så illa att det bara är svartingar som vill jobba där?
Kolla vilka bostadsområden som ligger nära Arlanda så har du svaret varför.
Citera
2025-08-04, 08:19
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Belter
Kolla vilka bostadsområden som ligger nära Arlanda så har du svaret varför.

Märsta är väl rätt okej område för att vara en stadsdel i Stockholm ?
Citera
2025-08-04, 08:30
Medlem
PederBergmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Topflax
Märsta är väl rätt okej område för att vara en stadsdel i Stockholm ?
Sigtuna generellt är fint, Märsta C bör undvikas men annars ok ja.

Det är inte en stadsdel i Stockholm, det är ett samhälle i Sigtuna kommun.
Citera
2025-08-04, 08:36
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av PederBergman
Sigtuna generellt är fint, Märsta C bör undvikas men annars ok ja.

Det är inte en stadsdel i Stockholm, det är ett samhälle i Sigtuna kommun.

Är något typiskt med folk från Stockholm även om dom kommer från Vallentuna så hävdar dom bestämt att dom är stockholmare på min tid var man bara från Stockholm om man var född innanför tullarna. Med tanke på ämnet så vet man ju faktiskt inte vart dom kommer ifrån, blir lite som i övervakningen (cctv) england när det springer runt massa terrorister och dom som ska hålla koll är terrorister själva.
Citera
2025-08-04, 08:46
Medlem
Yggdrasil12s avatar
Det har varit såhär minst 8 år på Arlanda.
Man kan undra varför.
1. Är det så dålig lön att svenskar inte vill jobba där?
2. Är det då möjligen att det är enklast för invandrare att få jobb här för att ingen svensk vill jobba här?
3. Enligt min mening känns det lite såhär
AVARN SECURITY borde kanske tänka om . Kanske inte supersmart att ha så mycket med utländsk bakgrund här på Sveriges största flygplats.

4. Fatta komma som turist första man ser i säkerhetskontroll är mellanöstern på Arlanda ger nog inte så bra ansikte utåt särskilt inte efter 9/11 om du reser hit som amerikan.

5. Nu snackar jag om dessa yrken jag sett där inne när man reser , säkerhetsvakter, städare, de som checkar in i disken/ Pressbyrån o övriga taxfree butiker.
Citera
2025-08-04, 08:47
Medlem
Yggdrasil12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrSwedeGliderRunt
Ännu mer sjukt känns det när man får köa i evigheter för att visa upp sitt pass som pursvensk, när en blatte kontrollerar med misstänksam syn.. när de allihop slängde sina pass, åkte in helt okontrollerat och blev tilldelade PUT och medborgarskap på bedrägligt vis, genom att spela fliktingar

Glöm inte att de maskar igenom sina arbetspass....
Citera
2025-08-04, 08:54
Medlem
Yggdrasil12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sladdaren
Verkar inte va nåt speciellt märkvärdigt jobb och kunskapskurs isig att kontrollera superviktig säkerhet på en flygplats om den anses superviktigt eller kanske inte alls ? Möjligtvis ska passagerare efterkontrolleras av välutbildad personal i en speciell avdelnings- lokal om nåt suspekt upptäcks på ytlig amatör nivåinfo som behöver typ relativt bättre kompetens på alla aspekter att gå på djupet i ?

Vet inte riktigt hur det går ihop med att flyga säkert eller ens befinna sig säker på en flygplats ? Eller att det inte ska smugglas illegala vapen eller giftiga gasiga substanser som kan bedöva eller droger osv samt tom sprängmedel, samt onödiga väntetider, vem vet ? Eller så har jag blivit felunderrättad och överdramatiserar ?

Aja have a nhs flight typ

Känns lite väl hårt att uppvisa sin senaste sysselsättning (tidigare arbetsgivare) eller vad man nu haft innan man ansöker och går vidare för att få möjligheten att få jobb på Arlanda, eller det du beskrev i den så kallade jobbansökan/annonsen.

Inga skulder/ betalningsanmärkningar känns ju hårt tycker jag då man ANTAGLIGEN söker ett jobb för att få lön o få lönen att räcka till familj boende mat o dryck på bordet hemma.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in