Aha! Nu förstår vi: det handlar inte om att Ryssland invaderat Ukraina – det handlar om att stoppa framtida robotarméer från Bryssel!
Låt oss snabbt gå igenom logiken:
1. Väst drömmer om ett drönar-Blixtkrieg™ genom Ukraina till Moskva.
2. Ryssland ser detta komma (med spåkula?).
3. Därför invaderar de Ukraina 2022, bränner städer, dödar civila och skriker “självförsvar”.
Det är som att slå grannen i huvudet med en stekpanna för att han kanske bygger ett gym och blir starkare än du om 20 år. 😂😂
Jag förstår att du vill verka geopolitisk visionär, men det här låter mest som:
“Vi måste ockupera Ukraina NU, annars kommer autonoma elcyklar från NATO i framtiden.”
🤡👍
Fred kräver inte att Ukraina lägger sig platt och blir Rysslands buffertstat. Det kräver att angriparen drar sig tillbaka. Ukraina är inte intresserade av Ryssland. Något som borde ha framgått sedan länge.
Men det visste du redan. För inte är du så här korkad?
Citat:
Ursprungligen postat av
psychicsailor
Det här, min vän är nästan ett bra narrativ som jag tycker ni ska köra med mer, så det blir fred i Ukraina. Gör en fred nu och dröm om robotarmén.
Det enda problemet med detta scenarie är att det är just därför som Ryssland vill ha kontroll över att Ukraina inte har stora väpnade styrkor och Nato-infrastruktur i Ukraina. I framtiden kanske drönar-blixtkrieg ger anfallaren en stor fördel, och vi ser åter väst- och Centraleuropa forsa in mot Moskva precis som 1941. Det är inte svårt att se ryssarna behöva hantera detta worst case scenarie.
Jag frågade ChatGPT om vad den tror om ditt scenarie, intressant läsning.
https://chatgpt.com/share/688f31fa-6720-8009-bbe3-effb967b1da6