2025-08-03, 18:47
Medlem
Kakashi1337s avatar
Makedonien. Bara zigenare och fula fiskar som försöker skicka fram sina ungar att tigga. Gatorna är fulla av scammers. Undvik.
Citera
2025-08-03, 19:09
Medlem
hipsterkatts avatar
Har hittills varit i drygt 40 länder och återvänder ogärna till:

Spanien – det är något med språket, kulturen och maten som gör att jag bara… nej. Samma vibe i Miami, som förvisso inte är ett land, men ändå.

Finland – allt är grått och daskigt. Otroligt fult språk. Tråkig mat. Kudos för viss design i och för sig, men den går ju att köpa i Sverige också…

Taiwan – vansinnig luftfuktighet i otroligt tätbebyggd miljö (har faktiskt aldrig varit med om något liknande), noll saker att göra. Inget var tillräckligt fint, roligt, gott eller intresseväckande. Kändes som slöseri med tid och pengar.

Ungern – vart man än gick så ville ingen veta av en (och då är jag ändå en trevlig och ganska socialt lyhörd prick). Maten under all kritik.

Kambodja – ja, jag gillar att äta och testa nytt, så även här får jag anmärka på maten… Inte bra. Fattar inte hur det kan vara så nära Thailand men ha så annorlunda mat. Värst var dock att se den västerländska turismen dränka sig i knark och barnkroppar.

Edit: som jag minns Turkiet var maten god, även i Egypten! Apropå att de förekommer mycket i tråden. Dykningen i Egypten är dessutom helt fenomenal
Citera
2025-08-03, 19:12
Medlem
Masingas avatar
Rom, fyfan vilket luffarställe. Fullt med negrer och zigenare, smutsigt överallt, luktar illa mm. Tyvärr av nämnda anledningar så kan man inte besöka ett flertal länder för första gången av just dessa anledningar
Citera
2025-08-03, 21:17
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Har2meterkuk
Vilka resmål har ni besökt och när ni väl är där eller kommit hem gjort klart att detta är ett land/plats/område jag aldrig någonsin kommer besöka igen?

Själv så åkte jag till ett av de värsta på jorden ung och dum som jag va.. Turkiet.

Äckliga säljare överallt, noll respekt för kvinnor och stank sopor överallt. Aldrig igen!

England- Grått, grått , grått! Mer deppigt land får man leta efter och jag trodde sverige va värst!

Tunisien - nästan värre än turkiet… vart magsjuk, vart ficktjuvad på plånkan. Varenda jävel va äcklig, sliskig och på en om allt. Smuts överallt! Man bara längtade hem.. va i princip fast på hotellet då man inte ville gå ut när de va mörkt pga alla skumma typer.

Så vilka är era resmål ni aldirg kommer besöka igen och varför?

Då det gäller stad är det Portland,Oregon, är nog mest WOKE Community jag har upptäckt.,. tänk er Vänsterpartiet fast 100 gånger värre. Helt sanslöst hur oförskämd de var på vissa butiker, nästan som att se inte ville ha dig där. Fula brudar också pga woke.

Då det gäller land skulle jag nog säga Moldavien. Fattigt.och.elände men däremot snygga brudar.
Citera
2025-08-03, 21:30
Medlem
Luismis avatar
Jag har snarare känt att jag gärna vill resa tillbaka till alla länder jag besökt...

Men det ska mycket till för att jag ska besöka Paris igen. Har varit där två gånger, först som ensam 19-åring och sen med en vän som 25-åring. Såhär i efterhand är jag ganska övertygad om att jag undkom att bli ett traffickingoff
Citera
2025-08-03, 21:40
Medlem
Luismis avatar
Jag har nog snarare känt att jag gärna vill tillbaka till alla de länder jag besökt...

Om det är någon plats jag känner motvilja mot så är det nog Paris. Varit där två gånger, först som ensam 19-åring, senare som 25-åring med en vän. Vacker stad som gav många fina upplevelser, men jag har aldrig känt mig så generellt otrygg som där. Såhär i efterhand är jag ganska övertygad om att jag nätt och jämnt undvek att bli ett traffickingoffer under den första resan. Andra gången lyckades jag och min vän fly efter att ha blivit oprovocerat omringade av ett gäng hotfulla unga killar, fortfarande osäker på om de ville råna eller tafsa... Det skedde dagtid, mitt i ett turiststråk nära någon av de mer kända sevärdheterna.
Citera
2025-08-03, 21:43
Medlem
Domenikanska republiken. Skitland fullt av skitmänniskor!
Citera
2025-08-03, 21:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Har2meterkuk
Fan jag som funderat på åka dit nästa sommar då de e kalasbilligt med all inc resor.. men är väl för att de e sämst då
Jag har varit i Bulgarien 2 ggr där och tänker aldrig åka tillbaka. Äcklig mat, skit jobbiga säljare, folket hatade turister. En kul grej var att en strand säljare ville sälja toa ringar. Jag har sett det mesta men den var unik. Åkte dit för att det var ok pris för en semester. Första var katastrof men ville ge det en chans till vilket var dumt. Sista gången jag var där så kom ett par maffia gorillor och spöade ett par ungdomar som inte kunde bete sig. Kanske inte sådär jättebra när det är en massa barnfamiljer där på hotellet. Så nej!
Citera
2025-08-03, 23:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hellesylt
Finland

Kallt och tråkigt. Konstiga människor som ser ut som aliens.

Norge

Vansinnigt dyrt och urusel service överallt. Dåliga vägar och hemsk mat.
Men ryzzland verkar du gilla?
Citera
2025-08-03, 23:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Månsan
Jag har svårt för Kroatien. Eller rättare sagt kroater. Så jäkla näriga och oärliga, alltid beredda att blåsa kunder och restauranggäster. Det är mycket konstigt, de nära grannarna Italien och Slovenien är helt annorlunda — gästfria, trevliga, ärliga människor som man omedelbart gillar. Kroaterna däremot är tvärtom — hårda, otrevliga juggar som man måste vara på sin vakt mot konstant.

Varenda svensk som varit i Kroatien vet att du ljuger din avundsjuka babbe-serb 🤣

Kroatien är ungefär lika underbart som det svenska folkhemmet var.
Citera
2025-08-03, 23:42
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av FuckingDuck
Men ryzzland verkar du gilla?

Putin gillar jag inte men det är ett spännande land med en imponerande historie. Sct. Peterburg är en öerhört vacker stad helt utan muslimer, negrer, zigenare och annat skit som har förstört London, Paris, Rom, Berlin, Bruxelles, Madrid etc.
Citera
2025-08-03, 23:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mickenyqvist123
Det sistnämnda är det som stämmer. Svenska folket har dålig fantasi och åker generellt skytteltrafik till samma gamla blaj-resemål - Lanzarote, Tenerife, Thailand, Kreta - år efter år efter år. Ganska deprimerande faktiskt, en stilstudie i trötta hjärnor som inte orkar tänka ett steg längre och utforska världen.

Varför måste man utforska världen? Jag behöver bara sol, palmer, bra mat och en plats utan en massa kriminellt slödder. Har fanningen lust att luffa runt i Kambodja som nån jävla backpackerkommunist.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in