2025-08-03, 01:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av juttan
Om jag minns rätt så var det när Jocke och Anjo var i Dubai som Clue ringde och pratade in på Jockes svarare .De undrade varför hon inte ringde spansk polis (Gaphalsen och Linnéa var i Spanien) eller sina föräldrar..
Exakt så. Var väl då också hon blev utelåst och stod utanför grinden i Spanien och gnällde, som hon självklart spelade in och sen blev en del av "Linnea talar ut del 1" eller vad psykvideon hette.
Senast redigerad av frason 2025-08-03 kl. 01:59.
Citera
2025-08-03, 02:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pippi64
Japp! Det är skitgissningar. Men Chrippahatarna är såpass desperata nu att de, förmodligen på Anjos order, försöker hitta på brott som begåtts på Chrippa och Linneas kärleksfulla bröllop. Det svider troligen rejält psykiskt för banal och Anjo att de inte fick vara delaktiga.

Jacke har naturligtvis aldrig framfört ett fordon i samband med bröllopsfesten, med en alkoholkoncentration i blodet som överstiger den lagliga gränsen.

Den första storyn där Jacke dricker öl publicerades alltså kl 08:36 den 26 juli (bröllopsdagen), när gubbgänget tagit bilen från hotellet för att fotografera bröderna innan kyrkan. Se detta foto:
https://ibb.co/JF340YzP

Här kör inte Jacke utan hans bror - Jacke sätter sig vid ratten först efter vigseln när brudparet ska fotas.

I vloggen framgår att Jacke efter morgonölen fortsätter att dricka alkohol på hotellet innan de åker till kyrkan. Efter kyrkan och före festen ska det tas bilder på brudparet. Jacke får i samband med denna fotografering möjlighet att köra bilen med Linnea i brudklänning bredvid. Detta är före middagen/festen. Klippet med Jacke och Linnea i bilen laddades upp kl 14 på IG.

Detta är ovedersägligt sant.

Det som är osäkert är när Jacke körde bilen med Sofia bredvid. Det bör dock ha varit under lördagen, det också. Det otäcka är alltså att Jacke drack öl från och med kl 8 aktuell dag och fortsatt fram till resan till kyrkan. Märkena på ölen i hans näve varierar så det var säkerligen fler öl än en.

Vloggen som skildrar förmiddagen där Jacke återkommande ses med alkohol - han pratar t o m sluddrigt tidigt i vloggen; man hör ju knappt om han benämner den kvinnliga personalen på hotellet för "honor eller "horor".

Därför blir slutsatsen att han åtminstone en gång, men troligen två gånger, körde mercan berusad den 26 juli.

Hur många öl han behövde för att hantera nervositeten vet vi dock inte - två eller 13...? Nykter var han inte.

Här är klippet från kl 14 den 26 juli igen:
https://pixeldrain.com/u/ezH1JzZ5

Stillbilder från klippet som visar både Jacke, med halstatuering, och Linnea, i brudklänning och de armband hon vanligen bär (ladda ner så kan du zooma in på detaljerna):
https://pixeldrain.com/l/wmNWAupc
Citera
2025-08-03, 02:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av blicka364
Var ser du att han kör efter att han har druckit? Det där är inte efter vigseln eftersom Chrippa som är nykter kör iväg med Linnea efter kyrkan.
Jävla skräp du försöker med.

Här kan du läsa närmare vad som är säkert och vad som är spekulationer om fyllekörningen:
(FB) Christofer "Chrippa" Berg (gripen på Arlanda, misstänkt för ekobrott)

Inlägget kan sammanfattas kort och enkelt:
- 1) IG stories och vlogg visar att Jacke återkommande drack öl under förmiddagen på bröllopsdagen;
- 2) IG stories visar att Jacke körde mercan vid minst två tillfällen under bröllopsdagen.

Slutsats...? Jacke körde bil berusad på bröllopsdagen.
Citera
2025-08-03, 02:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av banal
Här kan du läsa närmare vad som är säkert och vad som är spekulationer om fyllekörningen:
(FB) Christofer "Chrippa" Berg (gripen på Arlanda, misstänkt för ekobrott)

Inlägget kan sammanfattas kort och enkelt:
- 1) IG stories och vlogg visar att Jacke återkommande drack öl under förmiddagen på bröllopsdagen;
- 2) IG stories visar att Jacke körde mercan vid minst två tillfällen under bröllopsdagen.

Slutsats...? Jacke körde bil berusad på bröllopsdagen.

Nej det gjorde Jacke inte. Du kan omöjligen veta hur hög alkoholkoncentration i blodet Jacke hade under Chrippa och Linneas bröllopsdag. Alldeles oavsett hur många foton du publicerar. Det du gör nu i tråden är att förtala Jacke.

Du är, enligt mig, en jävla skräpmänniska och en helt jävla värdelös och debil apa. Din juridiska inkompetens lyser igenom.

Men jag gillar att du uppmanar folk i tråden att anmäla Jacke för det påhittade "rattfylleriet" till polisen, ty då blir deras anmälan en offentlig handling.
Citera
2025-08-03, 07:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CCkane
Hävdade inte Clue att han sett film på när C slog L? Han ringde väl desperat till Jocke angående detta?

Anledning till raderat: flera hann före mig.
Citera
2025-08-03, 08:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CCkane
Varför har detta gått under radarn? Nu när Clue vill ha upprättelse av andra kreatörer så tycker jag dessa kreatörer har all rätt att fråga honom om han talade sanning.

När Cluee och Rask hade sitt samtal saknade jag precis detta. Ingen har ifrågasatt Cluee om detta.
Jag hoppas innerligt att Cluee inte hade en susning om att Chrippa och Linnéa tvingade Julia att säga att Linnéa inte har misshandlat barnet genom att inte lämna ut flickans pass.
Om han inte hade det har Chrippa och Linnéa utnyttjat inte bara Julia utan även Cluee.
Citera
2025-08-03, 08:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pippi64
Nej det gjorde Jacke inte. Du kan omöjligen veta hur hög alkoholkoncentration i blodet Jacke hade under Chrippa och Linneas bröllopsdag. Alldeles oavsett hur många foton du publicerar. Det du gör nu i tråden är att förtala Jacke.

Du är, enligt mig, en jävla skräpmänniska och en helt jävla värdelös och debil apa. Din juridiska inkompetens lyser igenom.

Men jag gillar att du uppmanar folk i tråden att anmäla Jacke för det påhittade "rattfylleriet" till polisen, ty då blir deras anmälan en offentlig handling.

Får jag påpeka att ingen anklagar dig för att köra bil påverkad utan det är Jacke som just detta handlar om.

Jag tror inte att du har kollat på bilderna med tidslinje alls för du har inte kommit med någon alternativ tidslinje.
Citera
2025-08-03, 08:54
Medlem
granny-pantiess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 111-111
När Cluee och Rask hade sitt samtal saknade jag precis detta. Ingen har ifrågasatt Cluee om detta.
Jag hoppas innerligt att Cluee inte hade en susning om att Chrippa och Linnéa tvingade Julia att säga att Linnéa inte har misshandlat barnet genom att inte lämna ut flickans pass.
Om han inte hade det har Chrippa och Linnéa utnyttjat inte bara Julia utan även Cluee.

Och du tror på Julia?

Hon är den som ljugit om precis allt under hela denna cirkus.
Citera
2025-08-03, 09:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av granny-panties
Och du tror på Julia?

Hon är den som ljugit om precis allt under hela denna cirkus.

Jag vet. Men detta tror jag faktiskt på. Julia såg jättekonstig ut, väldigt obekväm i Cluees "intervju," Och hon erkänner att hon varit extremt illojal mot sin dotter.
Varför skulle hon visa upp det fula hon gjorde om det inte är sant?
Gör det att jag tycker att Julia plötsligt blivit en jättetrovärdig person överlag? Nej.
Citera
2025-08-03, 09:50
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av banal
50 000 kr är bedrägeri av "normalgraden", det måste vara uppåt 300tkr för att vara grovt. Fängelse finns dock i straffskalan redan vid brott av normalgraden. Eftersom han redan har en villkorlig dom kommer domstolen anse att bedrägeriet bör ge fängelse.

Han har verkligen satt sig i skiten!

Tack för bra info han har nog satt sig rejält i skiten om man tänker på alla åtalspunkter och han förtjänar fängelse om man lurar någon annan på pengar.
Citera
2025-08-03, 09:52
Medlem
Crabby88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chris.Hagen
ja så funkar det om man har pengarna till det. det kostar på att gifta sig och bjuda in 100 pers till en brakfest. att vara snål och fisförnäm är ingen gest som är uppskattat om man bjuder in till något. är du en sådan som bjuder in till en grillkväll utan att ha mer dricka än man kan konsumera? dåligt kött räknat på 300g per person osv. ska det vara så ska det vara ordentligt.

om stil och klass är att ha jävligt tråkigt så är det inte min grej. då kan du gå på kaffe med tårta så går jag och har roligt istället.

Men du måste ha fått en stroke. Dom bar på en restaurang och åt och drack. Vad är det för fel med det?
Citera
2025-08-03, 09:53
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av husky30
Ja och i det satt väll hans flickvän bredvid, men nu skickade Banal massa grejer så förstår vart misstankarna kommer ifrån nu. Han körde ju uppenbarligen bilen senare på dagen igen.

Ja så var det och det som jag reagerar på är att han sa innan att han behöver dricka öl för att han var nervös inför talet och då är det lätt att ta för givet att det var alkohol i ölen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in