2025-08-02, 12:43
Medlem
Rejss avatar
Nybörjare, om jag kör A ut som master och vill lyssna på B i hörlurarna. Hur? Får det inte att funka.

https://i.postimg.cc/mrxYbLVs/20250802-123716.jpg
Citera
2025-08-02, 12:57
Medlem
Kabeltattarens avatar
Du trycker på "Cue" på den kanalen du vill lyssna på. Hörlurarna måste såklart vara anslutna till controllern och inte till datorn eller eventuell förstärkare.
Citera
2025-08-02, 14:12
Medlem
Rejss avatar
Gör så. Hör inget alls hur B hur jag än vrider. CUE/MASTER RATT tänkte jag det kunde vara men löser inet
Citera
2025-08-02, 16:16
Medlem
OneTaps avatar
gå in i settings i ditt dj program o välj dj mixern som ljud enhet :P
Citera
2025-08-02, 16:38
Medlem
HBTKuks avatar
Separat volymkontroll/glappkontakt i lurar?
Citera
2025-08-02, 17:11
Medlem
Rejss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HBTKuk
Separat volymkontroll/glappkontakt i lurar?

Var nog lite otydlig som vanligt 😀 Spelar kan från A och och reglaget på A så hör jag i hörlurana. Så inte fel så.
Citera
2025-08-02, 17:20
Medlem
Ser ut som du har 2st kontakter där i slutet av kabeln på hörlurarna ?

Borde var 1st 3,5mm uttag bara vet inte varför du har en splitt där det kan vara problemet på något vis.
testa med andra hörlurar med en enkel 3,5 mm kontakt.

Annars ska Mixing ratten vara på Cue och då kan du trycka på cue knappen ovanför den kanal du vill ska höras i hörlurarna men kan ske inte hörs ut på mastern.
Crossfadern kan du lämna i mitten och arbeta bara med volymen upp och ned på kanalerna
Citera
2025-08-02, 18:08
Medlem
Rejss avatar
Det är för det är hörlurar med mic. Borde inte vara problem?

Ska testa lite med det över och ratten sen.

Citat:
Ursprungligen postat av Raina
Ser ut som du har 2st kontakter där i slutet av kabeln på hörlurarna ?

Borde var 1st 3,5mm uttag bara vet inte varför du har en splitt där det kan vara problemet på något vis.
testa med andra hörlurar med en enkel 3,5 mm kontakt.

Annars ska Mixing ratten vara på Cue och då kan du trycka på cue knappen ovanför den kanal du vill ska höras i hörlurarna men kan ske inte hörs ut på mastern.
Crossfadern kan du lämna i mitten och arbeta bara med volymen upp och ned på kanalerna
Citera
2025-08-02, 22:45
Medlem
Kabeltattarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Raina
Annars ska Mixing ratten vara på Cue och då kan du trycka på cue knappen ovanför den kanal du vill ska höras i hörlurarna

Ja exakt så här ska du göra TS.

Lite svårt att se på din bild hur du har reglagen vridna eftersom den är så suddig. Men det finns även en inställning för detta i Serato under settings nånstans, där borde du kunna se om det ändras där när du vrider på ratten på controllern, annars får du ställa in det manuellt i Serato istället. På min controller så finns det inget fysiskt reglage för detta så skulle jag vilja ändra det så måste jag göra det i Serato.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in