2025-07-30, 09:16
Avstängd
https://www.youtube.com/watch?v=Cv4fX3nADE8

"Russian Summer Offensive Has Begun | Analysis of New Russian Tactics & 3 Phases of The Offensive"

Enligt denna utuber så har sommaroffensiven startat. Mer i videon.
Citera
2025-07-30, 09:18
Moderator
Chantres avatar
Citat:
I slutet av juli låg det mobila bredbandet varje dag nere under ett antal timmar i 73 av Rysslands 83 regioner
Citat:
– Kreml har beordrat de regionala myndigheterna att försvara sig mot ukrainska drönare – och det finns inget annat de kan göra än att stänga av internet, säger han till New York Times.
https://www.dn.se/varlden/ryssland-blockerar-internet-ska-stoppa-ukrainska-dronare/

Inga pengar till att köpa in luftförsvar?
Citera
2025-07-30, 09:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aztlan
Ja speciellt så länge hivryzzen är där och våldtar samt rövknullar varandra. Vidriga varelser som bör utrotas

Nej problemet har varit stort redan innan .. Alltså er nivå på inlägg är i lågstadiebarn. Skärp er!
Citera
2025-07-30, 09:20
Medlem
knarkhitlers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Menea
De tror jag nog om dom var i Ukriana då problemet är utbrett där och troligen också nu kommer bli värre… men nu handlar inte tråden om Svenskar i krig.
Det tror inte jag. Man blir inte sprutnarkoman och bög av att bestrida Ukrainsk mark.
Det är något ryssarna plockat med hemifrån.

Sprutmissbruk är nog extremt sällsynt i den svenska militären, och eventuellt bögande leder inte till smitta eftersom vi inte har HIV-positiva i militären. På sin höjd nån gammal tjackis som har med egna verktyg.
Citera
2025-07-30, 09:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av knarkhitler
Det tror inte jag. Man blir inte sprutnarkoman och bög av att bestrida Ukrainsk mark.
Det är något ryssarna plockat med hemifrån.

Sprutmissbruk är nog extremt sällsynt i den svenska militären, och eventuellt bögande leder inte till smitta eftersom vi inte har HIV-positiva i militären. På sin höjd nån gammal tjackis som har med egna verktyg.

Svenskar har aldrig varit i den situationen… självklart påverkas soldater i krig. Droger håller igång och får dom att kunna koppla av. Sexköp är samma sak. Prostitution är vanligt i Ukraina och utbrett och varit även innan kriget.
Citera
2025-07-30, 09:26
Medlem
Hoppas tsunamin slår in med våldsam kraft i Ryssland och utraderar massa bögryssar.
Citera
2025-07-30, 09:26
Medlem
GustavAnders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av St0ny

"Russian Summer Offensive Has Begun | Analysis of New Russian Tactics & 3 Phases of The Offensive"

Enligt denna utuber så har sommaroffensiven startat. Mer i videon.
Men lilla du, er sommaroffensov har redan gått i stå.
Citera
2025-07-30, 09:27
Medlem
Jag tror inte att det är så mycket sex mellan soldaterna. Visst det förekommer, men alla är inte bögar. Däremot så tror jag det är betydligt vanligare med missbruk. Livet på slagfältet är hårt och tär enormt på psyket. Det är väldigt lätt att missbruk av droger sprider sig och då tror jag att det är den vägen som flera sjukdomar sprider sig, via sprutor som används gemensamt.

Sedan sprids även andra sjukdomar lättare när man inte kan sköta sig hygien och så vidare. I alla krig så har man att kämpa emot det här. När det ligger lik överallt och råttorna och andra smådjur ränner runt sprids också vissa sjukdomar lättare.

Jag såg också (mest i början av kriget när det var rörligare) och många ryssar var ovana, att det skräpades ner något otroligt på den ryska sidan. Det såg ut som en soptipp när ukrainarna erövrade någon position. De ryska soldaterna bokstavligen låg och levde i skräphögar. Detta var Ukraina snabba med att göra propaganda av och visade sina egna försvarsställningar där soldaterna städade upp efter sig och tog hand om skräpet, att det var ordning och reda på den ukrainska sidan.

Men så tänker ju ukrainarna på samma sätt som vi gör här i Europa, medan ryssarna tänker på ett annat sätt och inte brydde sig.

Hur det är nu vet jag inte. Har inte sett färska videos på hur det ser ut i de ryska försvarsställningarna, men när man läser hur sjukdomar ökar kraftigt så känns det inte som att ryssarna har lärt sig sin läxa?
Citera
2025-07-30, 09:29
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av GustavAnder

Ja, vad är väst rädda för egentligen, det är frågan.
Citera
2025-07-30, 09:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GustavAnder

Ja, man startar inte en sommaroffensiv i slutet på juli. Den har pågått hela sommaren, men inte gått så bra. Däremot kan man väl tänka sig att den fortsätter.

Intressant video ändå för den visar hur mycket moskoviterna har kvar att erövra innan de säger sig vara nöjda. Var större områden än jag trodde som återstår att erövra och enormt mycket mer än vad de har lyckats att erövra de senaste åren.

Citera
2025-07-30, 09:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SecretGarden352
Ja, man startar inte en sommaroffensiv i slutet på juli. Den har pågått hela sommaren, men inte gått så bra. Däremot kan man väl tänka sig att den fortsätter.

Intressant video ändå för den visar hur mycket moskoviterna har kvar att erövra innan de säger sig vara nöjda. Var större områden än jag trodde som återstår att erövra och enormt mycket mer än vad de har lyckats att erövra de senaste åren.

Erövringen görs vid förhandlingsbordet. Ukraina/EU har inget annat än land att betala för freden med.
Citera
2025-07-30, 09:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Himmalajja
Erövringen görs vid förhandlingsbordet. Ukraina/EU har inget annat än land att betala för freden med.

Ja, men motståndaren vinner inte vid förhandlingsbordet när alla ser hur motståndarens militär krymper till ingenting.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in