2025-07-28, 23:59
Medlem
Turbulentxxxs avatar
Det va väl inte så jävla otippat att det vad ensamstående kriminella babbar som har mest bidrag.
Sockärringen i Jönköping som har hand om integrationsfrågor dansar som katten runt varm mjölk, hon får i reportaget verkligen bita sig i tungan för att inte säga att det är lösdrivande babbeungar det handlar om.
I Sverige har vi en kultur där man jobbar för sitt uppehälle, dessa lakritstomtar har inte samma kultur utan har fått lära sig att bidrag är bättre.
Citera
2025-07-28, 23:59
Medlem
triptykens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sasha08
Det är ju knappast SVENSKA ensamstående män som får bidrag

Det du säger har ju redan bevisats att vara falskt. Sluta vara en sån NPC och tänk själv!
Citera
2025-07-29, 00:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NZT1337
Räknas (ensamstående)babbe män även som ensamstående män? Där har du ditt svar isf.

jaha? Har du några källor? Och vad har du förklaring till att ensamstående kvinnor inte tycks bidragsparasitera lika mycket som män?
Citera
2025-07-29, 00:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tobbex73
Snacka skit! Jag har 1250 i barnbidrag och 1250 i studiebidrag för mina 2 pojkar. Inget mer. Jag har min lön utöver detta. Vi klarar oss bra. Ensamstående pappa här.

Du pallade inte läsa mer än första ordet i rubriken va?
Citera
2025-07-29, 00:03
Medlem
Sasha08s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av triptyken
Det du säger har ju redan bevisats att vara falskt. Sluta vara en sån NPC och tänk själv!
Bevisats ? Var?
Citera
2025-07-29, 00:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MuppetMinnieMe
Räknas ensamstående whitetrashincels som ensamstående män? Där har du ditt svar isf.

Nej dom räknas som sånna som dig sist jag kolla?
Citera
2025-07-29, 00:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EttTillKonto2
jaha? Har du några källor? Och vad har du förklaring till att ensamstående kvinnor inte tycks bidragsparasitera lika mycket som män?
Kan det vara att det inte invandrat lika många kvinnor?
Citera
2025-07-29, 00:10
Medlem
Är inte det en följd av att en stor del av massinvandringen var ensamstående "barn" som nu väl har vuxit upp och blivit ensamstående män?

De kom i så stort antal att antalet män i många årskullar överstiger antalet kvinnor.

Antalet familjer är inte på långa vägar lika många så därför blir statistiken som den blir.

Därmed inte sagt att det inte finns etniska svenska män som är ensamma och utan barn som ligger i soffan, jag kan tänka mig att många lever väldigt isolerat, kanske som en följd av ohämmat spelande sedan barnsben framför dator istället för att fokusera på skola, kompisar, tjejer, jobb, villa, bil, barn.

Kanske dessa inte orkade med den stora massinvandringen och allt stök som blev i skolan. Vem vet vad som hände?
Citera
2025-07-29, 00:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EttTillKonto2
Du pallade inte läsa mer än första ordet i rubriken va?
Poängen var att jag aldrig haft bidrag som singel, men även som ensamstående klarar jag av det. Med ökade kostnader. Så om jag, med 2 barn, klarar det, vad fan ör det för fel på singlar?
Citera
2025-07-29, 00:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MuppetMinnieMe
Så du är en ensamsanstående man utan barn? 🤦‍♂️🤣
För du lästa väl inte TS lite slarvigt, eller?
Menade att jag har mer kostnader och klarar mig, vilket tydligen inte inceln gör.
Citera
2025-07-29, 00:15
Medlem
Fast ensamstående män är även alkolister och narkomaner dessa får bidrag.
Men till skillnad från invandrar familjer är dom 1. Inte så ofta ett impoterat problem. 2. Inte möjliga att få i arbete utan annan hjälp invandrarfamiljer skulle ju komam hit och lösa alla sveriges finansiella problem sa politikerna.
Citera
2025-07-29, 00:20
Medlem
bithaxs avatar
Jag vet inte hur du får det till att ensamstående män skulle exkludera invandrare.

Det är inte direkt förvånande om diverse afganhannar är överrepresenterade bland bidragstagare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in