2025-07-17, 03:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zamarcand
Får detta meddelande när jag laddar ned första avsnittet av The Terror, och det går extremt långsamt.

Verkar gå bättre nu, körde fix.bat en gång till.

Meddelandet kvarstår dock.

Citat:
You are using cryptography on a 32-bit Python on a 64-bit Windows Operating System. Cryptography will be significantly faster if you switch to using a 64-bit Python.
Citera
2025-07-17, 10:17
Medlem
Tog ned alla åtta avsnitt av Graven med-All-ep. Gick visserligen bra men det tog fyra timmar.

All-ep är ganska återhållsam med meddelanden till skillnad från Uman som spottar ur sig sådana, så man får ingen indikation om vad som kan tänkas vara fel.
Citera
2025-07-17, 17:14
Medlem
BrumunDs avatar
Citat:
Får detta meddelande när jag laddar ned första avsnittet av The Terror, och det går extremt långsamt.
Får samma meddelande som dig på just det programmet. Använder jag all-ep så kommer meddelandet endast på första avsnittet som laddas ned sen flyter de övriga på normalt.

Som du kanske känner till är uwtd ett program som underlättar användandet av programmen yt-dlp.exe och svtplay-dl.exe. På SVTPlay använder sig uwtd av svtplay-dl.

Tar jag ned The Terror med svtplay-dl.exe så kommer inget felmeddelande. Avsnitten nedtagna med all-ep, uwtd och svtplay-dl.exe blir identiska.

Verkar vara något som strular med Umans program alltså. Lite konstigt att det bara dyker upp på The Terror vad jag sett.

Ang. din hastighet så förmodar jag att du kör någon form av wifi. Vad säger
https://www.bredbandskollen.se/ när det går trögt?

Ang. svtplay-dl finns det att läsa om här: https://svtplay-dl.se/
Citera
2025-07-17, 18:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BrumunD
Får samma meddelande som dig på just det programmet. Använder jag all-ep så kommer meddelandet endast på första avsnittet som laddas ned sen flyter de övriga på normalt.

Som du kanske känner till är uwtd ett program som underlättar användandet av programmen yt-dlp.exe och svtplay-dl.exe. På SVTPlay använder sig uwtd av svtplay-dl.

Tar jag ned The Terror med svtplay-dl.exe så kommer inget felmeddelande. Avsnitten nedtagna med all-ep, uwtd och svtplay-dl.exe blir identiska.

Verkar vara något som strular med Umans program alltså. Lite konstigt att det bara dyker upp på The Terror vad jag sett.

Ang. din hastighet så förmodar jag att du kör någon form av wifi. Vad säger
https://www.bredbandskollen.se/ när det går trögt?

Ang. svtplay-dl finns det att läsa om här: https://svtplay-dl.se/

Har inte Wi-Fi.

Nedladdning 311 Mbit/sek Uppladning 307 Mbit/sek Svarstid 1.73 ms (Gamla Datorn)

Nedladdning 255 Mbit/sek Uppladning 194 Mbit/sek Svarstid 2.19 ms (Nya Datorn)

Som synes är Nya Datorn långsammare än Gamla Datorn. Vet inte vad det beror på men de körs båda på samma router.

The Terror saknade avsnitt 7, vet inte om det var fel på SVT-Play, kanske är åtgärdat nu.

Har testat Privatkopiera och får lite annorlunda filstorlekar jämfört med Uman men får återkomma till det.

Var kan man ladda ned rs-dl?
Citera
2025-07-17, 20:00
Medlem
BrumunDs avatar
Citat:
Har inte Wi-Fi.

Nedladdning 311 Mbit/sek Uppladning 307 Mbit/sek Svarstid 1.73 ms (Gamla Datorn)

Nedladdning 255 Mbit/sek Uppladning 194 Mbit/sek Svarstid 2.19 ms (Nya Datorn)

Som synes är Nya Datorn långsammare än Gamla Datorn. Vet inte vad det beror på men de körs båda på samma router.

The Terror saknade avsnitt 7, vet inte om det var fel på SVT-Play, kanske är åtgärdat nu.

Har testat Privatkopiera och får lite annorlunda filstorlekar jämfört med Uman men får återkomma till det.

Var kan man ladda ned rs-dl?
Inget fel på de värdena. Tyvärr kan jag inte svara på vad som ställer till det för dig.

Privatkopiera använder lite annan teknik för att ta ned filerna. Därav filstorleken.

Avsnitt 7 av Terror fick jag då ner.

rs_dl hittar du i detta inlägg: (FB) Tråden om att rippa från Webb-TV, tips, frågor (Mod)

Hade en del problem att få ned det i Chrome då det varnade för virus. Tog ner det med Firefox.

Om du skall använda rs_dl så läs lathunden som följer med. Du behöver eventuellt installera lite andra filer innan det funkar som det är tänkt.
Senast redigerad av BrumunD 2025-07-17 kl. 20:04.
Citera
2025-07-18, 00:04
Medlem
uman231s avatar
Citat:

Det som händer är att UWTD är byggd för 32 bit system för att fler skall kunna använda det. Det är få som kör 32-bit men det finns ändå en del. 64-bits system kan köra 32-bits filer men inte tvärtom. Varningen kommer av python som känner att ni har 64-bits system men att filerna är byggda för 32-bit. Skillnaden i tid det tar att hämta kommer inte att skifta. Skulle det dock vara mer avancerade krypteringsberäkningar eller något mer resurskrävande som uwtd skulle ta sig för skulle det skilja.

Det som nu sätter gränserna är hur snabb uppkoppling man har mot SVT som exempel. Tjänsterna har egentligen inget krav på att vara jätte snabba så under vissa delar av dygnet så är det mer tungt att hämta just för att pressen på tjänsterna är tyngre.
Senast redigerad av uman231 2025-07-18 kl. 00:06.
Citera
2025-07-23, 20:49
Medlem
Citat:
Inget fel på de värdena. Tyvärr kan jag inte svara på vad som ställer till det för dig.
Avsnitt 7 av Terror fick jag då ner.

Jag har oftast VPN med svensk IP-adress påslagen. När jag stängde av den fick jag ned avsnitt 7 också.

Varför just avsnitt 7 krävde en äkta svensk IP-adress är mer än vad jag förstår. Det gick inte ens att titta på detta avsnitt med VPN, än mindre ladda ned det.
Citera
2025-07-24, 02:20
Medlem
BrumunDs avatar
Citat:
Jag har oftast VPN med svensk IP-adress påslagen. När jag stängde av den fick jag ned avsnitt 7 också.

Varför just avsnitt 7 krävde en äkta svensk IP-adress är mer än vad jag förstår. Det gick inte ens att titta på detta avsnitt med VPN, än mindre ladda ned det.
Nyfiken som man är provade jag att ta ned avsnitt 7 med VPN påslagen och fick samma problem som dig. Använder aldrig VPN när jag tar ned från SVT Play i normala fall.
Provade att ta ned ett annat avsnitt och det tog 9 min att få ned. Utan VPN påslagen tog det 45 sec.

Kör du med VPN när du får dessa långa nedladdningstider?

Ang. Privatkopiera och filstorleken så skiljer den lite från uwtd pga att den bakar ju in subben i den färdiga filen. Sen använder den en annan codec om man inte väljer rätt bland de alternativ man har. Uwtd använder AVC på SVT Play och Privatkopiera tar ned med AVC eller HEVC beroende på vilket alternativ man väljer. Så jämför man med att ta ned ett program utan separata subbar och väljer AVC så blir storleken i stort sätt lika som med uwtd. Det verkar vara så iallafall efter mina enkla tester jag gjort.
Senast redigerad av BrumunD 2025-07-24 kl. 02:58.
Citera
2025-07-24, 21:37
Medlem
Citat:
Nyfiken som man är provade jag att ta ned avsnitt 7 med VPN påslagen och fick samma problem som dig. Använder aldrig VPN när jag tar ned från SVT Play i normala fall.
Provade att ta ned ett annat avsnitt och det tog 9 min att få ned. Utan VPN påslagen tog det 45 sec.

Kör du med VPN när du får dessa långa nedladdningstider?

Ang. Privatkopiera och filstorleken så skiljer den lite från uwtd pga att den bakar ju in subben i den färdiga filen. Sen använder den en annan codec om man inte väljer rätt bland de alternativ man har. Uwtd använder AVC på SVT Play och Privatkopiera tar ned med AVC eller HEVC beroende på vilket alternativ man väljer. Så jämför man med att ta ned ett program utan separata subbar och väljer AVC så blir storleken i stort sätt lika som med uwtd. Det verkar vara så iallafall efter mina enkla tester jag gjort.

Jag har alltid VPN igång med undantag för de tillfällen då jag stöter på patrull och misstänker att VPN är boven. Får vara uppmärksam på detta när jag ska ladda ned fortsättningsvis.

Privatkopiera har en drop-down meny där man verkar kunna välja ström. När jag tittar på den ser jag bara AC/AAC alternativ. Var finns HECV?
Citera
2025-07-24, 22:05
Medlem
BrumunDs avatar
Citat:
Jag har alltid VPN igång med undantag för de tillfällen då jag stöter på patrull och misstänker att VPN är boven. Får vara uppmärksam på detta när jag ska ladda ned fortsättningsvis.

Privatkopiera har en drop-down meny där man verkar kunna välja ström. När jag tittar på den ser jag bara AC/AAC alternativ. Var finns HECV?
De har samma namn i dropdown menyn. Du får välja en och se i kommandofönstret vilken som är vilken.
HEVC ser ut så här i början av detta exempel:
Kod:
ffmpeg -i "https://svt-vod-4c.akamaized.net/d0/world/20250706/4cb740c7-8514-45f6-9b62-4eea8ea23728/cmaf-video-hevc-1920x1080p25-3094
AVC ser ut så här:
Kod:
ffmpeg -i "https://svt-vod-4c.akamaized.net/d0/world/20250706/4cb740c7-8514-45f6-9b62-4eea8ea23728/cmaf-video-avc-1920x1080p25-3086
Citera
2025-07-24, 22:15
Medlem
Martin24s avatar
Citat:

Du blandar ihop AVC med AC/AAC.

AVC=Video
AC/AAC=Ljud

Det finns två 1920x1080 i listan i Privatkopiera.
Den med högre bitrate = AVC
Den med lägre bitrate = HEVC

Det betyder inte att HEVC har sämre bild. HEVC är mer effektiv, därför är en lägre bitrate i HEVC nästan alltid lika bra eller bättre jämfört med en högre bitrate i AVC. Nackdelen med HEVC är att alla enheter inte är kompatibla med det. AVC är mer "säkert" att det fungerar att spela upp överallt.
Citera
2025-07-27, 07:21
Medlem
Varje gång jag försöker ladda ner från Svt/tv4play så får jag

Citat:
Gul Text i början
Thread message queue blocking; consider raising the thread_queue_size option (current value: 8)
Thread message queue blocking; consider raising the thread_queue_size option (current value: 8)

Röd Text

HTTP error 404 Not Found10:59.15 [crypto @ 00000197aa7393c0] Unable to open resource: https://svt-vod-10d.akamaized.net/d0/crypt/20250723/ca2dd784-1625-42b3-8525-72b524aa3563/cmaf-enc-hls-video-avc-640x360p50-799/cmaf-enc-hls-video-avc-640x360p50-799-104.mp4
[hls @ 00000197aa683500] Failed to open segment 103 of playlist 0
[hls @ 00000197aa683500] Segment 103 of playlist 0 failed too many times, skipping

Failed to open segment 1713 of playlist 0
[hls @ 00000197aabdfac0] Segment 1713 of playlist 0 failed too many times, skipping
[hls @ 00000197aabdfac0] Opening 'crypto+https://svt-vod-10d.akamaized.net/d0/crypt/20250723/ca2dd784-1625-42b3-8525-72b524aa3563/cmaf-enc-hls-audio-sv-lc-aac-2ch-125/cmaf-enc-hls-audio-sv-lc-aac-2ch-125-1715.mp4' for reading
[tcp @ 00000197ab1e0400] Connection to tcp://svt-vod-10d.akamaized.net:443 failed: Error number -138 occurred
[crypto @ 00000197aa71b000] Unable to open resource: https://svt-vod-10d.akamaized.net/d0/crypt/20250723/ca2dd784-1625-42b3-8525-72b524aa3563/cmaf-enc-hls-audio-sv-lc-aac-2ch-125/cmaf-enc-hls-audio-sv-lc-aac-2ch-125-1715.mp4

Händer som sagt varje gång numera när jag ska ladda ner från svt/tv4 play med ff-prompt.bat som ligger i uwtd mappen har aldrig haft problem tidigare men nu händer det varje gång

Det funkar utan några som helst problem att ladda ner med all-ep.exe som ligger i uwtd mappen
Senast redigerad av allanmadsen 2025-07-27 kl. 07:24.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in