Citat:
Ursprungligen postat av
Lagopussy
Jag tycker inte det är märkvärdigt att bo i USA, jag gifte mig med en amerikan. Däremot är det relevant då jag har förstahandsinfo till skillnad från alla tangentbordsryttare som mansplainar saker de har noll koll på. Läs mina länkar om du inte du tror jag hittar på, du påpekar att du läst alla mina inlägg så...?
Jag var i Thailand senast i februari, inte i Phuket. Andelen ryssar och indier var påtagligt fler bara sen i december, vilket påverkar min upplevelse i Thailand negativt om jag vistas i turistområden. Men turismens nedgång beror på en annan stor faktor där, som jag inte gick in på då topic är USA. Men jag är snäll och förklarar för dig tydligt här:kineserna som var Thailands största turistgrupp har minskat med 34%. Samtliga andra utländska grupper har ökat.
Åh, vad snällt att du är tydlig, jag är nämligen väldigt trögfattad.
Jag har också mycket erfarenhet ifrån att både bo och jobba i USA och har ganska mycket förstahandsinformation från mina vänner där, så att du kallar mig för tangentbordsryttare (brukar kallas krigare, men låt gå) är aningen förutfattat.
Du behöver inte förklara för mig någonting alls för jag har också besökt Thailand några månader i år, och flertalet gånger förra året. Det är en tydlig uppdelning och rotation av turisterna, indierna håller till i vissa områden under vissa tider under året medans kineser och japaner är på andra ställen. Att turismen dalat för Thailand sedan Covid är inte direkt någonting hemligt heller, men att påstå att det bara är ryssar där ger en ganska skev bild av verkligheten bara för att du såg några när du besökte sovande buddha och Thompson house i Februari.. Det är ju inte utan anledning man infört DTV-visum för att marknadsföra landet och öka turismen.
Med det sagt så består Thailands turism mer av besökare utifrån medans USA:s turism till stor del är amerikanerna själva som reser runt, men det visste du säkert redan också, du är ju uppenbarligen huvudpersonen i detta universum.