Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2025-07-21, 22:10
Medlem
EAGLEofGOLDs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Urre01
Skrev han har lett Allsången. Så nu sjunger inte Pernilla Wahlgren bra heller 🤔 Smaken är, som.........

Jag tycker både Måns och Pernilla sjunger bra.

Ja det kan jag verkligen hålla med om, tycker man att Mums och Pernilla W är välsjungande artister vad ska vi då säga om t ex Sanna Nielsen (håller oss till Allsången). Mums och Pernilla är inte bra sångare, folkkära är en helt annan sak, Mums var det, Pernilla är det.
Citera
2025-07-21, 22:17
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av sykkelpump
Ja Otto svamlar generellt, det var inte till dig jag skrev det.

Hände det något som är relevant 16/7, eller måste jag be någon annan att berätta, skaffa Instagram själv, eller hände det inget som med fog kan tyckas vara förtal?
Jag tänker att du har två val. Antingen kan du be någon annan berätta. Eller så skaffar du instagram och börjar följa din egen avtar själv. Det var på stories (som försvinner (fast jag har sparat)) men kommer nog ändå inte dröja länge till nästa gång det är dags.
Citera
2025-07-21, 22:18
Medlem
ziggarillens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Du ältar om något förtal som inte existerar samtidigt som du vräker ur dig oräkneliga hatinlägg om Ciara. Den som har gått ut mest med offentligt förtal är du själv. Du vill rikta om fokuset från MånsPetters kriminella och omoraliska beteende genom att förtala Ciara sida upp och sidan ner.
Det kanske är någon slags självterapi som utövas? Ju fler ggr hen skriver samma sak desto friskare känner hen sig? Mig lurar hen inte i alla fall då Ciara verkar vara otroligt genuin.
Citera
2025-07-21, 22:22
Medlem
EAGLEofGOLDs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lazydell
Det finns olika sätt att mäta om man kan sjunga. Kalla det en sorts gyllene triangel av musik, om du vill. Måns Zelmerlöw är en av dem som definitivt kan.
Man kan säga att han sjunger ungefär lika bra som du ljuger dåligt.

Givetvis tycker ni att Mums är en skönsjungande artist lika Peter Jöback, men försvarar man knark, otrohet, transknull, våldsamheter av/hos honom så självklart är han en grym sångare oxå! Ni är fan helt obetalbara hela bunten.
Citera
2025-07-21, 22:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EAGLEofGOLD
Den avgörande faktorn som fick Ciara att ta sin Mats ur skolan var utan den minsta tvekan Mums våldsamheter dvs hans stora aggressionproblematik.
Att Mums Knullade allt som kom i hans väg (t.o.m transa) var av sekunda värde för henne, det har hon redan förlåtit honom för ggn på ggn, men nuninsåg hon att kombinationen av små barn med en okontrollbar aggressiv pappa blev för mkt.

Vem menar du när du skriver Mats?
Citera
2025-07-21, 23:11
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av ziggarillen
Det roliga var att kärringen var chockad över att den sändes på nätet. Jag har bara sett MånsPetter på TV dom gångerna han var med i mello. Ingen favorit varken sång eller utseendemässigt. Om han försvinner helt är inget jag skulle märka av.
Har du inga fakta att komma med övht? Bara nedvärderande epitet?
Du kallar Måns mamma för "kärringen" och jag undrar verkligen vilket av dina behov som tillfredställs av det?
Har också svårt att tro att du inte skulle märka om han försvann helt. Vad skulle du då lägga din tid på?
Citera
2025-07-21, 23:16
Medlem
Citat:
Vad tror du anledningen var att MZ innan rättegången gick ut och erkände att han använt kokain?

Han gör allt han kan för att försöka framstå som en ärlig och ansvarstagande person,, för att desperat (men förgäves) försöka behålla sin popularitet. Han kan vara en strateg ibland, när han måste, (han visste naturligtvis att det skulle komma ut förr eller senare) men DET är något HELT annat än att ha "hjärtat på rätta stället". Vilket han uppenbarligen inte har.

Han har inte erkänt att han har ett missbruk. Vilket alla förstår att han har - av både det ena och det andra och det tredje. Istället kastar han skit på sitt ex och hennes son/hans bonus-son (m.fl.) Han vill bara vinna. Inte framstå som svag, eller en dålig person, vill inte förlora i prestige.

Resultat: han framstår som en ynklig narcissist som inte ens bryr sig om sina barn eller deras mor, som han lovat älska men bedragit. En som bara ser till sig och sitt. Och som sedan tar på sig offerkoftan i media så fort han får chansen.

Det är vidrigt osympatiskt.
Senast redigerad av vinter-natt7 2025-07-21 kl. 23:25.
Citera
2025-07-21, 23:22
Medlem
ziggarillens avatar
Citat:
Har du inga fakta att komma med övht? Bara nedvärderande epitet?
Du kallar Måns mamma för "kärringen" och jag undrar verkligen vilket av dina behov som tillfredställs av det?
Har också svårt att tro att du inte skulle märka om han försvann helt. Vad skulle du då lägga din tid på?
Det hon hasplade ur sig på rättegången gör henne till en riktig satkärring. Med att försvinna menades ur etern och inget annat. Jag lägger inte ner en bråkdel i tid på MånsPetter mot vad du själv gör.
Senast redigerad av ziggarillen 2025-07-21 kl. 23:40.
Citera
2025-07-21, 23:26
Medlem
ziggarillens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vinter-natt7
Han gör allt han kan för att försöka framstå som en ärlig och ansvarstagande person,, för att desperat (men förgäves) försöka behålla sin popularitet. Han kan vara en strateg ibland, när han måste, (han visste naturligtvis att det skulle komma ut) men DET är något HELT annat än att ha "hjärtat på rätta stället". Vilket han uppenbarligen inte har.

Han har inte erkänt att han har ett missbruk. Vilket alla förstår att han har - av både det ena och det andra och det tredje. Istället kastar han skit på sitt ex och hennes son/hans bonus-son (m.fl.) Han vill bara vinna. Inte framstå som svag, eller en dålig person, vill inte förlora i prestige.

Resultat: han framstår som en ynklig narcissist som inte ens bryr sig om sina barn eller deras mor, som han lovat älska men bedragit. En som bara ser till sig och sitt. Och som sedan tar på sig offerkoftan i media så fort han får chansen.

På rättegången var det jag vill, jag tycker, jag vill bo här, jag, jag, jag..........Det var så vidrigt att lyssna på honom och rösten likaså. Hård och kall...
Citera
2025-07-21, 23:35
Medlem
EAGLEofGOLDs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vinter-natt7
Han gör allt han kan för att försöka framstå som en ärlig och ansvarstagande person,, för att desperat (men förgäves) försöka behålla sin popularitet. Han kan vara en strateg ibland, när han måste, (han visste naturligtvis att det skulle komma ut förr eller senare) men DET är något HELT annat än att ha "hjärtat på rätta stället". Vilket han uppenbarligen inte har.

Ett nyanserat inlägg, svårt att ha en enda invändning mot det du skriver (om man nu inte är ett fanatiskt fan av Narcissisten Mums förstås).

Det jag inte fattar är:
Varför erkänner inte Mums bara sina missbruk, ber alla om ursäkt och menar då på riktigt, lägger in sej på ett behandlingshem, sen startar han om på nytt.
Citera
2025-07-21, 23:43
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av HappySnowman

En förälder kan inte kräva ett drogtest av en annan förälder. Rätten till kroppslig integritet är väldigt stark. MEN - en förälder som ska lämna ifrån sig barn för umgänge har en långtgående skyldighet att vara säker på att umgängesföräldern är lämplig där och då. Känner man minsta tveksamhet inför detta så är man helt enkelt skyldig att bromsa.

I det här fallet är det sannolikt inte alls boendeföräldern som stipulerar några krav, utan socialtjänsten.

Och jag menar att det hittills inte har funnits möjlighet för dem heller att tvinga en förälder till drogtester i en liknande situation som den här. MEN - även socialtjänsten har givetvis ett långtgående ansvar att skydda barnen och kommer därför att säga nej till umgänge, om man bedömer att det kan finnas risk för ett missbruk och föräldern inte vill gå med på drogtester.
Är inte riktigt säker på vad du menar men det stämmer att varken den ena föräldern, eller socialtjänsten, kan kräva drogtester av den andra föräldern. Men om socialen känner att ett omedelbart ingripande iaf är nödvändigt har de dock all rätt att utföra det. Men det skall isf alltid omedelbart åtföljas av en domares beslut att beslutet och tillvägagångssättet var korrekt utfört.
Här var dock allt frivilligt och inga kända domstolsbeslut finns i frågan.
Senast redigerad av Lazydell 2025-07-21 kl. 23:52.
Citera
2025-07-21, 23:43
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Urre01
Kan inte sjunga? Vann Eurovision 2015, 197 miljoner tittare. Sjungit i musikaler, lett Allsången på Skansen mm. Hans låt borde vunnit före Bastuskämtet i år.

Felet är att du inte är musikalisk. Man kan höra någon sjunger bra men man behöver inte uppskatta musiken.

Det verkar som ni som skriver all dynga över Måns tror att ni representerar Sveriges befolkning och då syftar jag inte på "Ingegerd 87".

Hur många är ni? 8 max 10 🤔

Och vi nöjer oss så.

Du är väl för dum för att förstå att i Sverige finns en liten ankdamm där kändisar som egentligen inte är tillräckligt bra sångare får roller för att locka kommersiell publik.
Hade Måns inte varit kändis och redan haft kontaktnät och varit en liten Idol-graduate när det begav sig för 20 år sen så hade han aldrig fått en roll i en musikal genom audition med den obefintliga sångrösten.

Du ser ju själv hur det gick i England, han kunde inte slå igenom där eftersom han inte kunde använda sitt svenska kändisskap.
På rena meriter, ren talang och röst gick det ju inte.
Tommy Körberg, där har du en man som kan sjunga och passar för musikaler.
Magisk röst.
Pernilla Wahlgren är inte heller någon Sissel Kjyrkebo, hon är ett exempel på nån som genom att redan vara känd får vara med överallt i Sverige.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in