2025-07-14, 16:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av onopono
Nja, min frågar riktar sig till er som försöker förlöjliga de som vill veta exakt VAD alla dessa miljontals människor världen dog av och lägger upp de vanligaste ungefärliga officiella siffrorna som underlag till en förhoppningsvis seriös diskussion av frågan.

Dvs, om vi nu köper att ca 7 miljoner individer verkligen dog av Covid och inte bara med Covid (PCR), så har vi fortfarande ca 13 miljoner individer (still counting) vars död fortfarande väntar på en förklaring.
- Covid-vaccinerna?

- Bannlysandet av antivirala mediciner som t.ex. ivermektin?

- Bannlysandet av all form av tidig behandling?

- Nya 'mediciner' som t.ex. Antony Fauci's remdesivir?

- Överanvändning av ventilator?

- Lockdowns med alla kända möjliga dödliga konsekvenser?

- De facto eutanasi?

- Fattigdom (den exempellösa kapitalförflyttningen på över 5 trillion dollars - still counting - från arbetarklass/medelklass till ett litet fåtal multimiljardärer bara i USA)

- Missat något?
Här har du ungefärliga siffror som visar att andelen av de som dog och dör av just covid-vacciner endast var och är, marginell?

Inga "drivor" här inte?

Jag var nere i stan idag, var inga drivor med lik på gatorna, alltså var denna tråd, så klart, bullshit.
Citera
2025-07-14, 17:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av starkZenap
Jag var nere i stan idag, var inga drivor med lik på gatorna, alltså var denna tråd, så klart, bullshit.
Oj, då? Då missförstod jag helt trådrubriken? Jag tog för givet att "drivor" = bildligt uttryck av en mycket stor mängd avlidna?

Du menar att TR ska förstås bokstavligt? Att de avlidna ska ha blåsts/sköljts upp i verkliga drivor?

Allvar?
Citera
2025-07-14, 18:09
Medlem
Citat:
Nja, min frågar riktar sig till er som försöker förlöjliga de som vill veta exakt VAD alla dessa miljontals människor världen dog av och lägger upp de vanligaste ungefärliga officiella siffrorna som underlag till en förhoppningsvis seriös diskussion av frågan.

Dvs, om vi nu köper att ca 7 miljoner individer verkligen dog av Covid och inte bara med Covid (PCR), så har vi fortfarande ca 13 miljoner individer (still counting) vars död fortfarande väntar på en förklaring.
- Covid-vaccinerna?

- Bannlysandet av antivirala mediciner som t.ex. ivermektin?

- Bannlysandet av all form av tidig behandling?

- Nya 'mediciner' som t.ex. Antony Fauci's remdesivir?

- Överanvändning av ventilator?

- Lockdowns med alla kända möjliga dödliga konsekvenser?

- De facto eutanasi?

- Fattigdom (den exempellösa kapitalförflyttningen på över 5 trillion dollars - still counting - från arbetarklass/medelklass till ett litet fåtal multimiljardärer bara i USA)

- Missat något?
Här har du ungefärliga siffror som visar att andelen av de som dog och dör av just covid-vacciner endast var och är, marginell?

Inga "drivor" här inte?

Ca 7 miljoner människor, officiellt, döda av covid.
https://www.worldometers.info/coronavirus/coronavirus-death-toll/
Citat:
7,010,681 people have died so far from the coronavirus COVID-19 outbreak as of April 13, 2024, 01:00 GMT.
There are currently 704,753,890 confirmed cases in 229 countries and territories . The fatality rate is still being assessed.

Hur många fler, har dött av covid-19? Men där regeringar och andra, försöker dölja siffrorna. Och istället säger att de dött av andra orsaker.
Citera
2025-07-14, 19:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Piii...

Hur många fler, har dött av covid-19? Men där regeringar och andra, försöker dölja siffrorna. Och istället säger att de dött av andra orsaker.
Bra, då är vi överens om att den 'officiella' siffran av antalet döda av Covid ligger runt 7 miljoner världen över.

Är vi också överens om att den 'officiella' siffran på överdödligheten världen över under samma period ligger runt 20 miljoner?
Citera
2025-07-14, 20:30
Medlem
korrektamund0s avatar
Citat:

Siffran över antal döda i pandemin pendlar på mellan 21 och 24 miljoner, framför allt beroende på i många avseenden total avsaknad på statistik från tredje världen. Bara i Indien uppskattar man att mellan 3.3 och 6.5 miljoner människor avled i COVID-19, något som skall ses i relation till den officiella dödssiffran på 481,000 (som alla vet är helt fel).

https://www.ncid.sg/News-Events/News/Pages/21-million-deaths---Over-7m-Covid-19-fatalities-recorded,-but-actual-number-may-be-3-times-higher-WH O.aspx

https://www.bbc.co.uk/news/world-asia-india-60981318

https://www.voanews.com/a/delhi-vs-who-what-is-india-true-covid-death-toll/6560637.html
Citera
2025-07-14, 22:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av korrektamund0
Siffran över antal döda i pandemin pendlar på mellan 21 och 24 miljoner, framför allt beroende på i många avseenden total avsaknad på statistik från tredje världen. Bara i Indien uppskattar man att mellan 3.3 och 6.5 miljoner människor avled i COVID-19, något som skall ses i relation till den officiella dödssiffran på 481,000 (som alla vet är helt fel).

https://www.ncid.sg/News-Events/News/Pages/21-million-deaths---Over-7m-Covid-19-fatalities-recorded,-but-actual-number-may-be-3-times-higher-WH O.aspx

https://www.bbc.co.uk/news/world-asia-india-60981318

https://www.voanews.com/a/delhi-vs-who-what-is-india-true-covid-death-toll/6560637.html
Exakt, det finns de som undviker de riktiga dödssiffrorna för covid-19.
Varför är inte konspirationsteoretikerna intresserade av dessa?
Citera
2025-07-14, 22:25
Medlem
korrektamund0s avatar
Citat:
Tja, det ligger lite i sakens natur, kan man säga. Konspirationsteoretiker är inte intresserade av rimlighet och fakta utan är av naturen dåliga på kritiskt tänkande.

Citat:
Research shows that our thinking style can be predictive of susceptibility to conspiracy theories. The dual processing theory of cognitive style suggests that we have two routes which we can use to process information.

One route is the fast, intuitive route which leans more on personal experiences and gut feelings. The other route is a slower, more analytical route which instead relies on elaborative and detailed processing of information.

What you tend to see is that people who are not necessarily smarter but who favour the more effortful, analytical thinking style are more resistant to conspiracy beliefs. For example, a British 2014 study found that those who scored highly for questions such as “I enjoy problems that require hard thinking” were less likely to accept conspiracy beliefs. It also found those who were less likely to engage in effortful thinking styles and more likely to use intuitive thinking showed a higher belief in conspiracy theories.

Similarly, a 2022 study across 45 countries used a cognitive reflection test, which measured engagement in analytical thinking in three questions. It found that participants who engaged in the labour intensive thinking style were less likely to endorse COVID 19 conspiracy theories.

Critical thinking is a valuable skill, particularly within education, and has been shown to buffer susceptibility to conspiracy beliefs. This is probably because this more arduous thinking style allows people time to identify inconsistencies in theories and look to additional resources to verify information.
https://theconversation.com/intelligence-doesnt-make-you-immune-to-conspiracy-theories-its-more-about-thinking-style-220978#:~:t ext=It%20also%20found%20those%20who,analytical%20t hinking%20in%20three%20questions.

Det här går som du ser stick i stäv med vad dessa galenpannor själva tror, och inte sällan läser man - inte minst här - hur konspirationsteoretiker skrävlande menar att "vi antivaxxare kan det här med kritiskt tänkande".

Problemet är att "kritiskt tänkande" inte är tillnärmelsevis samma sak som "jag går på vad som helst så länge det innehåller kritik, oaktat den är befogad eller ej".

Men det är som sagt inte så märkligt att forskare är fascinerade av dessa personer och hur de (inte) tänker. De klarar som sagt inte att ta in fakta. Oerhört fascinerande.
Senast redigerad av korrektamund0 2025-07-14 kl. 22:31.
Citera
2025-07-16, 01:27
Medlem
Citat:
Igen, är vi överens om att 'konsensus' brukar ligga på:
1. Ca 7 miljoner döda av Covid?

2. Ca 20 miljoner i överdödlighet under samma period?
Ja, eller nej?
Citera
2025-07-16, 01:50
Medlem
Citat:
Igen, är vi överens om att 'konsensus' brukar ligga på:
1. Ca 7 miljoner döda av Covid?

2. Ca 20 miljoner i överdödlighet under samma period?
Ja, eller nej?
2. Ca 20 miljoner i överdödlighet, dvs döda av Covid-19, som inte har registrerats som döda av Covid-19.
Om du menar det, då, ja.
Citera
2025-07-16, 01:54
Medlem
Citat:
2. Ca 20 miljoner i överdödlighet, dvs döda av Covid-19, som inte har registrerats som döda av Covid-19.
Om du menar det, då, ja.
Nej, jag menar precis vad jag skriver.

Du menar således att den officiella ungefärliga siffran på antalet döda i Covid ligger på ca 20 miljoner världen över?

Har du källa på det?

Skrev du inte nyss att du höll med om att den ligger runt, 7 miljoner?
Citera
2025-07-16, 02:38
Medlem
Citat:
Om du menar det, då, ja.

Citat:
Nej, jag menar precis vad jag skriver.

Du menar således att den officiella ungefärliga siffran på antalet döda i Covid ligger på ca 20 miljoner världen över?

Har du källa på det?

Skrev du inte nyss att du höll med om att den ligger runt, 7 miljoner?
Jag har fetmarkerat, så att du lättare ser vad jag menar.
De officiella siffrorna, de är ca 7 miljoner.
Men sedan är det de som antingen försöker dölja, eller rent av har skippat att räkna de som dog av covid-19.
Citera
2025-07-16, 11:25
Medlem
Citat:
Jag har fetmarkerat, så att du lättare ser vad jag menar.
De officiella siffrorna, de är ca 7 miljoner.
Bra, då håller du med om att de officiella siffrorna verkar ligga runt 7 miljoner döda av Covid.

Citat:
Men sedan är det de som antingen försöker dölja, eller rent av har skippat att räkna de som dog av covid-19.
Igen, jag frågar INTE om du håller med om att siffrorna i fråga stämmer med verkligheten. Jag frågar dig om du håller med om att "7 miljoner och 20 miljoner" är de vanligaste officiella siffrorna.

Igen, håller du med om att de officiella siffrorna avseende världens överdödlighet under samma period verkar ligga runt 20 miljoner?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in