2025-07-15, 17:55
Medlem
Har tappat bort alla nycklar till min lägenhet och nu undrar jag vad det kostar för att lösa problemet. Nyckeln går också till tvättstuga och porten in till lägenheten.
Citera
2025-07-15, 18:00
Avstängd
ReklamApaNegers avatar
Kontakta hyresvärden, eller har du tappat bort telefonnumret också?
Citera
2025-07-15, 18:00
Avstängd
Svårt att veta, är det hyresrätt eller bostadsrätt!
Citera
2025-07-15, 18:01
Medlem
Passifloras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av inphobiuz
Har tappat bort alla nycklar till min lägenhet och nu undrar jag vad det kostar för att lösa problemet. Nyckeln går också till tvättstuga och porten in till lägenheten.

Bostadsrätt eller hyr du? Det kanske kan spela roll, vet inte riktigt.

När jag tappade bort mina nycklar så sa nån från BRF att alla lås i trapphuset skulle bytas ut isf.
Jag förstod inte riktigt varför. Kanske för att nån kan komma in genom porten...

Fick dock aldrig reda på priset för nycklarna hittades. Men det kan bli riktigt dyrt om varje lås måste bytas...
Citera
2025-07-15, 18:02
Medlem
Citat:

Det beror nog lite på hur bråttom du har också. Det kostar nog en rejäl slant att få en låssmed att rycka ut en lördagnatt, billigare ifall vicevärden kan fixa det dagtid.

Kan nämna att du troligen skitit lite i det blå skåpet. Gissningsvis har inte hyresvärden någon extranyckel och då blir det ju till att byta låskolv. Hade det bara varit enstaka nycklar du hade försnillat så hade man kunnat kopiera den du har kvar (men ja förr eller senare skall du ju flytta och då vill nog hyresvärden att du pyntar för ny låskolv ändå).
Citera
2025-07-15, 18:03
Medlem
BaronAfTrosas avatar
Kan bli dyrt, då dom knappast vill ha massa nycklar på vift om du skulle flytta. Låskolv med låssmed, kanske 3000-5000.

Kostade för 15år sen minst 500kr att ens få dörren upplåst efter kontorstid.

Citat:
Ursprungligen postat av FallerIfallerA
Svårt att veta, är det hyresrätt eller bostadsrätt!

Citat:
Ursprungligen postat av Passiflora
Bostadsrätt eller hyr du? Det kanske kan spela roll, vet inte riktigt.

När jag tappade bort mina nycklar så sa nån från BRF att alla lås i trapphuset skulle bytas ut isf.
Jag förstod inte riktigt varför. Kanske för att nån kan komma in genom porten...

Fick dock aldrig reda på priset för nycklarna hittades. Men det kan bli riktigt dyrt om varje lås måste bytas...

Vad i rubriken hyresrätt missade ni?
Senast redigerad av BaronAfTrosa 2025-07-15 kl. 18:06.
Citera
2025-07-15, 18:08
Medlem
Citat:

Är det en digital nyckel? Är det den sista du hade, för normalt sett får man 3-4 kopior av sina nycklar till sin lägenhet, lite beroende på storlek.

Din värd måste ha någon jour kring låsöppning. Det är bara att ringa den för att komma in.
Kan dock krävas att du har ett ID. En gång så tappade jag bort mina nycklar MEN blev insläppt ändå, mot en kostnad på 600 kr i mitt fall, men var tvungen att visa upp ett ID direkt när jag kommit in och jag hade som tur var mitt nationella ID kort hemma så jag kunde identifiera mig.
Citera
2025-07-15, 18:20
Medlem
Vit-Brandbils avatar
Hur fan lyckas man slarva bort alla nycklar till en lägenhet på en och samma gång?
De kommer minst vilja byta ditt lås, tvättstugan, ytterdörren men eftersom alla hyresgäster har nyklar i samma serie så blir de nog tvungna att byta allas lås, räkna med drygt 2000-3000kr per lås om inte mer då det gäller lås i serie.
Citera
2025-07-15, 18:22
Medlem
Det står väl i ditt kontrakt?
Citera
2025-07-15, 18:29
Medlem
HemligaKaptenens avatar
Citat:
Runt 3-4000kr kostar det dig
Citera
2025-07-15, 18:36
Medlem
Masingas avatar
Hur många nycklar har du tappat? Antar att du tappat de vid olika tillfällen för inte har du väl alla nycklar till lägenheten på samma knippa?
Citera
2025-07-15, 18:47
Medlem
Hyresvärd och servicepersonal har nycklar.
Beroende på vilken sorts nycklar det är så kostar dom lite olika att återställa.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in