2025-07-14, 18:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Landshoevding
För att jag tror det. Att polisernas utsago är att han inte blivit knuffad. Därmed inget brott.
Mer än så finner jag inte att tolka in i budskapet att ingen delgivits misstanke.

Eventuell vårdslöshet i trafik kan utredas utan delgiven misstänkt, och görs sannolikt redan. Det var ju inte för att bättra på stadsbilden som man målade asfalten.

Inget lutar åt att polisen har gjort ett enda fel.
Citera
2025-07-14, 19:28
Medlem
JoeDoughs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av R.Adermark
Alla poliser som börjar där får graden kriminalinspektör med rejäl löneförhöjning det hjälper dock inte när de utreder sina egna. Såklart inget polisen skyltar med jag känner en som arbetar där ALLA är poliser med graden kriminalinspektör.
Där har du fel. Igen...! Utredarna får titeln kommissarie.
Citera
2025-07-14, 20:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av R.Adermark
Dom var ju inte ens poliser enligt dig?

Utredare är inget som sitter i patrullen ditt jävla offer.
Oberoende utredare har inget med polisen att göra.
Säkert poliser i grunden men opartiska när det gäller utredningen.
Citera
2025-07-14, 21:13
Medlem
ImNotGuiltys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av exoticspice
Jag menar att de (polisen) körde utan sirener.

Ambulansen mitt fall körde i 100km/h.

Du med flera framstår som idioter, hur fan kan inte folk hört om ”tyst utryckning”?
Det är ju inget nytt påhitt, man behöver alltså inte skylta med att man kör fort av någon anledning, däremot har man såklart ett jävligt stort ansvar även då som förare, men det betyder inte att fyllhundar har rätt att springa runt på gator utan koll och att det då skulle vara någon annans fel att man blir påkörd, ALLA har ett ansvar, lägg ner ert patetiska polishat, jävla pack.
Senast redigerad av ImNotGuilty 2025-07-14 kl. 21:26.
Citera
2025-07-14, 21:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bruntruntmunnen
Inget lutar åt att polisen har gjort ett enda fel.
Jag håller med dig där. Men jag tycker polisbilen stod i en märklig position och vinkel. Särskilt om han gått österut. Tycker inte du? Har du kollat vinkeln?
Citera
2025-07-14, 21:40
Medlem
Och Polisen borde se han med om dom har ljuset på.
Är ändå bilisten som ska anpassa hastigheten under rådande förhållande.

Citat:
Ursprungligen postat av Roffepoffe69
Många som blivit tagna av polisen här i tråden 🤣

Kliver man ut framför en bil på en sån stor väg på väg hem från krogen i mörker och regn så får nog räkna med att bli påkörd.
Tror nog att utredningen kommer att visa det också.
Det är ju trots allt minst 150 m sikt till rondellen så han lär ju ha sett polisbilen i god tid.
Citera
2025-07-14, 21:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mirre-36
Och Polisen borde se han med om dom har ljuset på.
Är ändå bilisten som ska anpassa hastigheten under rådande förhållande.

Polisen har ingen möjlighet att se han. Mörkt, regn, mörka kläder och så stapplar någon direkt ut i vägbanan. Idiot
Citera
2025-07-14, 21:49
Medlem
exoticspices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ImNotGuilty
Du med flera framstår som en idioter, hur fan kan inte folk hört om ”tyst utryckning”?
Det är ju inget nytt påhitt, man behöver alltså inte skylta med att man kör fort av någon anledning, däremot har man såklart ett jävligt stort ansvar även då som förare, men det betyder inte att fyllhundar har rätt att springa runt på gator utan koll och att det då skulle vara någon annans fel att man blir påkörd, ALLA har ett ansvar, lägg ner ert patetiska polishat, jävla pack.
Här är en bild på övergångsstället med en refug i mitten jag kom för att gå över (Lidingövägen) så är det lättare att förstå händelsen.

Jag går över det första övergångsstället till höger när det är grönt men hinner inte över båda då det slår om till rött och jag stannar vid refugen och står där och väntar tills det ska bli grönt igen.

Precis när det slår om till grönt och jag ska ta första steget kommer ambulansen farande uppifrån Valhallavägen och precis när den kommer framför näsan sätter den på sirenerna.

Att jag inte tittade åt höger innan jag gick över om det kommer en bil är så klart inget jag tänkte på eftersom jag hade grönt och trafiken rött.

Om de har glömt att sätta på sirenerna eller körde utan kan jag inte uttala mig om. Men att komma i en hastighet i nära 100 km/h när det finns flera bevakade övergångsställen på sträckan är vårdslöst och oansvarigt.

https://www.bing.com/maps?q=Liding%C3%B6v%C3%A4gen+24&FORM=HDRSC6&cp=59 .348675%7E18.093026&lvl=15.4&pi=-5.1&style=x&dir=236.6
Senast redigerad av exoticspice 2025-07-14 kl. 21:51.
Citera
2025-07-14, 21:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av exoticspice
Här är en bild på övergångsstället med en refug i mitten jag kom för att gå över (Lidingövägen) så är det lättare att förstå händelsen.

Jag går över det första övergångsstället till höger när det är grönt men hinner inte över båda då det slår om till rött och jag stannar vid refugen och står där och väntar tills det ska bli grönt igen.

Precis när det slår om till grönt och jag ska ta första steget kommer ambulansen farande uppifrån Valhallavägen och precis när den kommer framför näsan sätter den på sirenerna.

Att jag inte tittade åt höger innan jag gick över om det kommer en bil är så klart inget jag tänkte på eftersom jag hade grönt och trafiken rött.

Om de har glömt att sätta på sirenerna eller körde utan kan jag inte uttala mig om. Men att komma i en hastighet i nära 100 km/h när det finns flera bevakade övergångsställen på sträckan är vårdslöst och oansvarigt.

https://www.bing.com/maps?q=Liding%C3%B6v%C3%A4gen+24&FORM=HDRSC6&cp=59 .348675%7E18.093026&lvl=15.4&pi=-5.1&style=x&dir=236.6

Dom körde lagligt och gubben klev ut mitt i vägen där det inte finns övergångsställe. Mörk, regn, mörka kläder och säkert lite mycket sprit. Så hans fel och inte polisen. Tragiskt men sant.
Citera
2025-07-14, 22:02
Medlem
Skulle säga att det är synd om alla partner. Men som förare av bil är det ändå ansvarig för din körning. Och en polisbil har bra ljus på bilen med. Sedan har dom extraljus med. Vi pratar inte om en bil med H4 lampor.

Citat:
Exakt! Det är hans egna fel. Mörkt, regn, ingen belysning och ingen övergång för gångtrafikanter.

Sorgligt oavsett. Synd om föraren som körde polisbilen
Citera
2025-07-14, 22:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mirre-36
Skulle säga att det är synd om alla partner. Men som förare av bil är det ändå ansvarig för din körning. Och en polisbil har bra ljus på bilen med. Sedan har dom extraljus med. Vi pratar inte om en bil med H4 lampor.

Det är inte polisens fel. Det är tyvärr gubbens fel som inte kunde tänka längre än vad han såg tydligen.
Citera
2025-07-14, 22:29
Medlem
Citat:
Polisen har ingen möjlighet att se han. Mörkt, regn, mörka kläder och så stapplar någon direkt ut i vägbanan. Idiot
Var du där eller gissar du? Han kanske hade reflexväst, och försökte påkalla polisens uppmärksamhet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in