2025-07-11, 21:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av billigost
Du påstår att gravitationen är bevisad fakta och du vet inte ens vad gravitoner är?

Nå, förtydliga nu denna "bevisade fakta" genom att berätta när man upptäckte gravitonerna och hur gravitationen uppstår? Vad är problemet?
Problemet är att du hängt upp dig på gravitoner, något som inte är fastställt.
Citera
2025-07-11, 21:33
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Tobbex73
Eh, det ÄR en jorden runt resa över polerna, vad är det du inte förstår?

Jag klickar inte på dina skitiga länkar, berätta istället när det skedde, vilka som färdades och var videoklippet från resan går att ses.
Citera
2025-07-11, 21:34
Avslutad
Citat:
Problemet är att du hängt upp dig på gravitoner, något som inte är fastställt.

Hypotesen om gravitationen inkluderar gravitoner. Är inte gravitoner upptäckta så är inte hypotesen bekräftad fakta, det borde du väl begripa?

Men du svarade inte på frågan hur gravitationen uppstår?
Citera
2025-07-11, 21:36
Avslutad
Citat:
Empirisk fakta är att solen går ner över horisonten med samma storlek den haft hela dagen. Du är minuter från att bevittna det nu. Är det ok med dig att förstå jordens form?

Har du varit och mätt solen nu också? Imponerande.

Solens bana utifrån vår begränsade observation kan ha mängder med olika förklaringar.
Citera
2025-07-11, 21:55
Medlem
Mr.KlockRingares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ConquerOrDie
Du får svara själv på din korkade fråga. Hade det något med glob att göra tror du? Isåfall får du tro det du, jag kunde ej bry mig mindre.
Men snälla lilla du. Hur ska jag kunna veta hur DU orienterar dig när du befinner dig i okända trakter?
Personligen använder jag mig av papperskartor eller GPS när jag inte känner till trakten jag befinner mig i. Båda dessa baseras på en sfärisk jord och är till stor hjälp.

Berätta nu vilka hjälpmedel du använder dig av, eftersom du inte kan läsa en karta eller använda GPS.
Det är av stor vikt att veta hur navigation går till på en platt jord.
Citera
2025-07-11, 22:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Västkustskt
Ja, det märks att de dragit ner på psykvården.

"Psykvården" er vel mycket misbrukat av...."dom där uppe" för att plocka bort vissa som ställer frågor til makten.
Eller bara för att tjena stora penger via staten, t ex tilfället Felix Prince som någon möjligen har hört talas om senaste par åren. Han är mishandlat och hållit mot precis allas vilja och pengarna styr uppenbart (ref. Newsvoice artiklar).

Varför måste alla yrkesdebunkers psykiatri-förklara alla dom inte gillar?
I alla teman dyker detta upp....."psykiatri/psykvård", tydligen ochså flat jord....
Citera
2025-07-11, 22:02
Avslutad
Många av er är rädda och reagerar instinktivt när någon påstår att jorden är platt. Eran världsbild rubbas och det betyder att ni har fel i eran världsbild.

Det är en stark reaktion när någon påstår att jorden är platt. Detta triggar många givetvis och det beror på att jorden med rymden inte är det som det sägs vara givetvis.

Ingen rök utan eld.

Kan se det framför mig när totala idioter flippar ur när fake ufon landar i washington eller Vatikanen.

Vi vet inget om rymden etc, det vi vet är att rymden och jorden inte är vad dom säger att den är.

Alla forskare är köpta, NASA etc. Ni kommer få reda på det framöver. Just nu är ni bara fullständiga ignoranta materialistiska idioter så det kan ta ett tag.
Senast redigerad av DevilsDen 2025-07-11 kl. 22:06.
Citera
2025-07-11, 22:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av billigost
Har du varit och mätt solen nu också? Imponerande.

Solens bana utifrån vår begränsade observation kan ha mängder med olika förklaringar.
Nope. Solen har en storlek, samma storlek går över kurvaturen, eller rättare sagt, jorden vrider sig. Down she goes over the horizon. Bortflrklaringar incomeing?
Citera
2025-07-11, 22:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Baheera
Kan notera att vi nu börjar nå nivån på FE-folket med killen som tog med sig ett vattenpass på ett flygplan för att "bevisa" att jorden var platt....

Han var så in i h-e blåst att han trodde bubblan skulle börja flytta sig efterhand flygplanet följer kurvaturen, och kunde stolt påvisa att så inte var fallet, och mängder med idioter applåderade hans "bevis" på att jorden var platt....

Får se om rikspuckona här kan lista varför experimentet är ännu mer korkat än att hälla vatten på en boll

Spänningen är olidlig!

Var det han som kollade med vattenpass under hela flygturen rundt jorden....
Citera
2025-07-11, 22:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av no-more-scam
"Psykvården" er vel mycket misbrukat av...."dom där uppe" för att plocka bort vissa som ställer frågor til makten.
Eller bara för att tjena stora penger via staten, t ex tilfället Felix Prince som någon möjligen har hört talas om senaste par åren. Han är mishandlat och hållit mot precis allas vilja och pengarna styr uppenbart (ref. Newsvoice artiklar).

Varför måste alla yrkesdebunkers psykiatri-förklara alla dom inte gillar?
I alla teman dyker detta upp....."psykiatri/psykvård", tydligen ochså flat jord....
Ni har ju inte alla hästar hemma, ni förstår inte fakta
Citera
2025-07-11, 22:27
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av DevilsDen
Många av er är rädda och reagerar instinktivt när någon påstår att jorden är platt. Eran världsbild rubbas och det betyder att ni har fel i eran världsbild.

Det är en stark reaktion när någon påstår att jorden är platt. Detta triggar många givetvis och det beror på att jorden med rymden inte är det som det sägs vara givetvis.

Ingen rök utan eld.

Kan se det framför mig när totala idioter flippar ur när fake ufon landar i washington eller Vatikanen.

Vi vet inget om rymden etc, det vi vet är att rymden och jorden inte är vad dom säger att den är.

Alla forskare är köpta, NASA etc. Ni kommer få reda på det framöver. Just nu är ni bara fullständiga ignoranta materialistiska idioter så det kan ta ett tag.

Exakt, "vetenskapen" är inte fri, den är hårt kontrollerad och uteslutande baserad på kontrollerade "mätningar" utifrån påhittade samband, i de flesta fall går det inte att kontrollera överhuvudtaget eftersom det bara är påståenden/lögner.

Vi kan ta Antarktis som exempel där ytterst få utvalda får besöka kontinenten, och de få som blir insläppta får endast röra sig inom ett extremt litet område som är hårt kontrollerat.
Man säger att man bla vill skydda pingviner på kontinenten, vilket är en extremt bisarrt förklaring.

Richard Byrd flög över Antarktis på 50-talet och upptäckte nytt land och spår av andra civilisationer, några år senare dog han och Antarktis blev i samma stund hårt kontrollerat. En slump? Nej.

Och det är ju då lämpligt att påstå att Jorden är sfärformad för då finns det ju ingen anledning att utforska Jorden på ett vidare plan.
Citera
2025-07-11, 22:29
Avslutad
Citat:
Ni har ju inte alla hästar hemma, ni förstår inte fakta

Men där är ju tok-tobbe igen, hur var det nu med "bevisad fakta" angående gravitationen? När upptäcktes gravitonerna och hur uppstår gravitationen?

Och när flög man Jorden runt över bägge polerna, vilka färdades och var är videoklippet som bevisar att det ens skett?

Det kan väl inte vara så svårt att framföra denna "bevisade fakta"?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in