2025-07-11, 21:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ottoplommon
Ja och den som vann fick den hermetiska vårdnaden om barnen.
Det betyder inte att de inte kan ha delad vårdnad.
Men det ställer till med problem för MZ.
Mycket krångel.
Hermetisk vårdnad?
Citera
2025-07-11, 21:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Hermetisk vårdnad?
Där barnet har sin hemvist och är skriven.
EDIT: Det hette så när jag skildes 1988 men används inte som juridisk term längre.
Sa AI när jag googlade det.
Senast redigerad av ottoplommon 2025-07-11 kl. 21:53.
Citera
2025-07-11, 21:53
Medlem
ziggarillens avatar
Citat:
Ja och den som vann fick den hermetiska vårdnaden om barnen.
Det betyder inte att de inte kan ha delad vårdnad.
Men det ställer till med problem för MZ.
Mycket krångel.
MånsPetter har ju tjänat 76 miljoner på sitt rödvin så ett eget flygplan borde kunna lösa problemet. Han har haft flyglektioner dessutom.
Senast redigerad av ziggarillen 2025-07-11 kl. 21:58.
Citera
2025-07-11, 21:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ziggarillen
MånsPetter har ju tjänat 76 miljoner på sitt rödtjut så ett eget flygplan borde kunna lösa problemet. Han har ju gått flyglektioner dessutom.
Det finns nog andra hinder, både emotionella samt praktiska problem.
Det är inte transportproblem det gäller. Måste ju ha någonstans att bo med barnen också.
Citera
2025-07-11, 21:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Hermetisk vårdnad?

Jadu, hermetisk betyder ju typ lufttät...Så kunskapen är stor bland alla MZ-fans här, som sagt var...(Ironi)
Citera
2025-07-11, 21:59
Medlem
ziggarillens avatar
Citat:
Det finns nog andra hinder, både emotionella samt praktiska problem.
Det är inte transportproblem det gäller. Måste ju ha någonstans att bo med barnen också.
Har man 74 miljoner på kontot borde han kunna köpa sig en lägenhet var som helst i närheten. Eller träffa barnen på det finaste hotellet i England? Eller är han så djävla snål så han stannar hemma istället?
Citera
2025-07-11, 22:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vinter-natt7
Jadu, hermetisk betyder ju typ lufttät...Så kunskapen är stor bland alla MZ-fans här, som sagt var...(Ironi)
Jag skrev att det var ett begrepp som användes 1988 när jag skilde mig.
Men när jag googlade det framkom det, att det inte används som juridisk term längre.
Citera
2025-07-11, 22:02
Medlem
Citat:
Har man 74 miljoner på kontot borde han kunna köpa sig en lägenhet var som helst i närheten. Eller träffa barnen på det finaste hotellet i England? Eller är han så djävla snål så han stannar hemma istället?
Det är lätt att döma utifrån vad man antar och tror. Det är andra problem som tagits upp i tråden nyligen.
Att MZ tog in på ett typ vilohem en vecka, kanske säger dig något om hur han mått.
Tror du inte det varit en väldigt känslomässigt påfrestande tid för MZ?
Tror du man bara skakar av sig den emotionella stressen med barnen hux, flux och kör på som vanligt?
Som om inget hänt?
Senast redigerad av ottoplommon 2025-07-11 kl. 22:09.
Citera
2025-07-11, 22:02
Avstängd
Citat:

Hur vet du hur mycket Måns har på sitt konto? Angår ingen av oss.
Citera
2025-07-11, 22:04
Medlem
ziggarillens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Urre01
Hur vet du hur mycket Måns har på sitt konto? Angår ingen av oss.
Det är ju du som har skrivit att han har 74 miljoner. Eller blandar jag ihop dig med nån annan stolle? Finns det nån Urre02 också?

Gick tillbaka i tråden och såg att det är ju du som är självutnämnd ekonom och den som avskyr skvaller. Har du redan glömt att du läst om och skrivit in i tråden om dom 74 miljonerna? Du är en av dom värsta skvallerbyttorna i tråden men påstår att skvaller är något du aldrig skulle kunna pyssla med. Har du sökt för dina minnesluckor?
Senast redigerad av ziggarillen 2025-07-11 kl. 22:12.
Citera
2025-07-11, 22:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ibastet
Jag skulle också önska mig precision, jag kunde inte läsa det någonstans, inte heller i den senaste intervjun med honom... Så du har inte heller läst det någonstans?
Nej, jag har inte läst det. Tyckte det lät bisarrt (men eventuellt bakom en betalvägg?) och eftersom ingen svarar så antar jag att det bara är ytterligare en trådsanning. Och/eller ett hittepå från någon som lämnat.
Citera
2025-07-11, 22:10
Avstängd
Citat:
Det är ju du som har skrivit att han har 74 miljoner. Eller blandar jag ihop dig med nån annan stolle?

Vad? Var har du fått det ifrån? Du blandar och ger....

Jag skrev omsättning av vin 2024 som jag sett på nätet idag. 76 miljoner kronor. Det innebär inte 74 miljoner i fickan. Diskutera vad du vill här men inte ekonomi.

Jag bryr mig inte om Måns ekonomi och det borde du inte göra heller.

Kanske ska använda den feminina versionen av stolle......
Senast redigerad av Urre01 2025-07-11 kl. 22:13.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in