2025-07-10, 22:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av okok1
Chatgpt:

Kanske runt 100-200k i skadestånd som han måste betala också? Eller kan det bli mer?

Du skall se att det säkert visar sig att han är 17 år och kommer få skadestånd när han sedan suttit häktad för länge. Allt är möjligt i absuristan.
Citera
2025-07-10, 22:36
Medlem
OneTaps avatar
fy fan va fittigt. de e röva. hur lyckas man ens köra upp på en trottoar ja har kört närmre 130 på skogs vägar o inte kraschat :P ja tror han gjorde de med flit :P
Citera
2025-07-10, 22:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dagdrommaren
Man kan ändå planera att man ska vara vårdslös.

Klassiskt fall av total brist på impulskontroll och konsekvenstänk i den bristfälliga genpoolen hos stora delar av de importerade pensionsräddarna.
Citera
2025-07-10, 22:41
Medlem
tjobrushans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Weicon
Fick uppgifter nu som säger att mannen är sunnimuslim och palestinier.
Inga uppgifter på att offren skulle vara judar, uppgifterna där säger nordiskt utseende

Har du namn på gm? Finns det mer information?

Jag tvivlar inte på att det är en musse. Det är Malmö och en red flag är att kalla denna händelse för ”olycka” vilket får mig att tro att det är just mussar som ljuger för att skydda andra mussar.

Det här är absolut inte en olycka. Att köra så förbannat snabbt och sedan göra en sväng är något nästan bara inavlade religiösa gör.

Det är medvetetet och den religiösa riskerade andras liv för att leka tuff. Låg intelligens gör att man tror på skräpreligioner, lyssnar på gangsterrap och har noll konsekvenstänk.

Men samtidigt så skulle jag inte vara förvånad att en Iranier gjorde detta.

Jag fick tyvärr ingen information från kompisen då han inte var nära :/
Senast redigerad av tjobrushan 2025-07-10 kl. 22:47.
Citera
2025-07-10, 22:41
Medlem
SugaredThoughtss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OneTap
fy fan va fittigt. de e röva. hur lyckas man ens köra upp på en trottoar ja har kört närmre 130 på skogs vägar o inte kraschat :P ja tror han gjorde de med flit :P

Om de vittnesmål som kommit fram i media är något att gå på så verkar vi ha att göra med en kille som avsiktligt kört någon slags racing mitt i stan bland en massa folk, så man kan ju säga att det är Darwin award och att göra sig till ett avskräde till människa, men såvida han inte kan se runt hörn är det nog inte fråga om en terrorattack, utan bara grov vårdslöshet, och avsaknad av respekt för människoliv. Ett integrationsmisslyckande kanske.
Citera
2025-07-10, 22:46
Medlem
Han kommer säker sova gott i natt. Vet inte hur dom kan vara helt utan empati och skuldkänslor
Citera
2025-07-10, 22:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mercede
Finns ju vittnen som sett allt.

Vittnet Ulf tex som körde bakom bilföraren säger att plötsligt började bilen framför gasa.

https://www.expressen.se/kvallsposten/ogonvittnet-ulf-65-flog-en-barnvagn-i-luften/

Det pekar på att personen här i tråden som hade en vän som såg allt och berättade att bilen ökade farten till långt över 100 stämmer.

Vittnet Ulf ställde sin bil framför förarens så han ej kunde fly.
Det du skriver betyder absolut ingenting för alla till vänster, om nu GA är MENA. De ser de vita barnen som skyldiga. Jag anser att Ulf borde belönas, om artikeln stämmer.
Citat:
Ursprungligen postat av Dagdrommaren
Men om man är vårdslös så bryr man sig inte om sin omgivning. Man får faktiskt inte vara en idiot och köra ihjäl folk och sen säga att det inte var meningen.
Helt rätt. Jag skulle önska värsta tänkbara straff är en svensk tonåring, men som vanligt är det inte så.
Citat:
Ursprungligen postat av KamratBlue
Kör man i över 100 km/h i centrum på en 40 km/h-väg så är det en medveten handling.
Ja men för GA är andras liv oväsentligt. Om han dödar 10 barn så är det inte hans fel.
Citat:
Ursprungligen postat av Dinbrud
Ja finns många som har rätt, allt respekt till dem som gräver i det djupt. Men tråkigt att många redan dömer direkt. Det för inga intressanta diskussioner och istället massa hat.

Jag håller med dig om allt annars även de sista att han måste ha varit påverkad eftersom han försökte skicka eller så är det paniken eller något. Men om jag fick spekulera så tror jag mer på påverkad.
Han behöver inte alls ha varit påverkad. Det är så enkelt att han är MENA, och därmed är vita offer oväsentliga.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrsGossip
Nä nä, på Flashback ska polisen direkt ha klart för sig eventuellt motiv annars mörkar dom 🙄
Nu är det ju polisen själv som direkt gått ut med att det är en olyckshändelse, inte något att lasta Flashback för.

Det är ingen slump att Polisen gör så, detsamma gäller offrens skador. Det följer en uppgjord plan och något du känner igen återkommande vid liknande händelser. Ska skapa lugn och trygghet i befolkningen samtidigt som ansvarsfrågan skyfflas undan.
Citera
Medlem
Just another sandneger som naturligtvis inte klarar övergången från dromedar till
BMW
Citera
Medlem
SugaredThoughtss avatar
Lite ironiskt att man i tidningarna bara för några dagar sedan ville göra gällande att erfarna förare är ett större hot i trafiken än nybörjare

https://www.aftonbladet.se/debatt/a/4BaPoR/trafiklararen-erfarna-forare-storre-hot-i-trafiken-an-nyborjare

Malmö kankse är ett undantag.
Citera
2025-07-10, 22:53
Medlem
Media kommer släääääta över det här, de bryr sig inte om oskyldiga drabbas.
Media bryr sig bara om invandrare. Malmöpolisen
har redan bestämt sig för att det var en olycka.
Senast redigerad av Dagdrommaren 2025-07-10 kl. 22:55.
Citera
2025-07-10, 22:56
Medlem
Varför gör han motstånd mot polisen på filmen från expressen. Är nog han som innan beskrivits , modern står på bilen
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in