2025-07-08, 10:18
Avstängd
Pellefant775s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lamento
Som jag har sagt för mer än ett år sedan: underhållningsvärdet varje gång någon naiv stackare snubblar in och fastnar i ditt nät är helt enastående.

Jag har inte fastnat i hans nät din byfåne. Jag har uppmanat honom att erkänna att han inte kan se skillnaden, först då förklarar jag gärna mig. Men när någon försöker tramsa om barnsligheter så spelar jag samma kort tillbaka.

Så det är väl bara för honom att erkänna att han inte kan se skillnaden på mellanstadieuträkningarna så förklarar jag sedan min enkla poäng.

Men han vill inte erkänna för han vill tjafsa. Vad är vitsen med att förklara något som han redan förstår? Exakt. Antingen medger han att han inte kan se skillnad på två olika matteuträkningar som är på mellanstadienivå eller så blir det inget. Icke-medgivande tolkar jag som att han förstår men tramsar.

Så jag behöver ha ett medgivande om att han inte förstår.

Du har ingenting att anmärka på.

Jag har haft rätt hela tiden. Hade det funnits något att anmärka på så hade det gjorts.
Senast redigerad av Pellefant775 2025-07-08 kl. 10:42.
Citera
2025-07-08, 10:26
Avstängd
Pellefant775s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dick-Jerker
Ni som är så duktiga på grafer... vad kan man utläsa ur denna grafen?

Grafen:
https://vaersanalysis.info/wp-content/uploads/2025/04/image6_03282025.png

Var den är hämtad ifrån:
https://vaersanalysis.info/2025/04/08/vaers-summary-for-covid-19-vaccines-through-3-28-2025/

Aaah, en graf med basinfo. En förbättring ifrån Rocky:s fasoner men inget märkvärdigt.

Grafen säger inte särskilt mycket. Om man ska tro grafen så är det fler rapporterade dödsfall vi talar om här per covid-19 vaccinering (enligt grafen). Jaha, och? Vad är det slagkraftiga i detta?

Mina tidigare kommentarer återstår förutom en liten grej kan nu tas bort:
Citat:
Ursprungligen postat av Pellefant775
Angående VAERS-databasen:

1) Det var mycket mer omständligt att rapportera in till VAERS-databasen förr i tiden på 1990-talet jämfört med hur det är nu. Detta är något som givetvis har potential att influera hur statistiken ser ut. Förr i tiden gjordes det med hjälp av handskrivna pappersblanketter, mejl och fax. Idag görs det enkelt online.

2) VAERS-databasen består rimligen av en massa post hoc ergo propter hoc rapporter. Bara för att X skedde före Y, så innebär inte det att X orsakade Y. Ibland är det ren slump att saker och ting händer efter varandra i en viss tidsföljd.

Om en person COVID-19 vaccinerar sig och sedan börjar må dåligt efteråt så är det lätt att man känner sig upprörd. Man får sig en tankeställare: ''Kan det vara vaccinet som har bidragit till hur jag mår''? Kort därefter sitter man och söker efter en massa information på nätet och pga. digitaliseringen så hittar man all möjlig information, även s.k. desinformation. Eftersom man är känslomässigt påverkad och mår dåligt så är det lätt att tänka negativt och inte kunna tänka klart. Detta förstärks i synnerhet av att gemene man inte har träning i att resonera kring statistik och vetenskap. Desinformationen är känslomässigt tilltalande och övertalar en att rapportera till VAERS.

3) Att jämföra COVID-19 vaccinerna med andra vacciner genom att kolla i VAERS databasen är också ett logiskt magplask som vissa sysslar med i tråden. Det är inte en relevant eller giltig jämförelse för fem öre. COVID-19 vaccinerna ska sättas i relation till COVID-19. Att börja sitta och jämföra COVID-19 vaccinerna med en massa andra vacciner är inte en lämplig jämförelse och faktiskt inte relevant heller.

Låt oss säga att vi leker med tanken (hypotetiskt) att covid-19 vaccinerna gav något mer biverkningar än andra vacciner. Innebär detta att vi kan dra slutsatsen att det var ett dumt val att administrera covid-19 vaccinerna? Inte direkt. Om administrering av covid-19 vaccinerna var ett betydligt bättre alternativ än att låta covid-19 härja runt fritt så hade det fortfarande varit motiverat med administrering även om covid-19 vaccinerna gav något mer biverkningar än andra vacciner.

4) VAERS statistiken kan innehålla dubbletter. Även om vi tog hänsyn till hur många som har vaccinerats för de olika vaccinerna så möjliggör inte det för en rättvis jämförelse eftersom det finns så mycket andra saker som skiljer åt.

5) Tidigare erfarenhet av vacciner, genetiska faktorer, kön, sjukdomsstatus och ålder är ju också faktorer som kan bidra till att VAERS statistiken ser ut som den gör. Att COVID-19 vaccinerade enligt VAERS statistiken utgör en stor andel av totalen innebär inte att det inte finns skillnader mellan COVID-19 vaccinerade och de som var icke-COVID-19 vaccinerade när det gäller demografisk profil. Balans av demografisk profil är oerhört viktigt att beakta för att göra solida jämförelser. Detta är A och O när man exempelvis genomför randomiserade kontrollstudier.

6) Enligt open vaers källan så är mörkertalet på hela 99 %. Ska vi låtsas som att detta inte är ett problem? Så fort vi har att göra med ett stort mörkertal så ökar risken för att vi feluppskattar populationsparametern.

Det är som att genomföra en enkätstudie med 1000 deltagare men endast 40/1000 = 4 % svarade. Hur kan man tro att detta inte är problematiskt?

Skillnader mellan de som rapporterar och de som inte rapporterar in till VAERS kan ha bidragit till statistikens fördelning.

7) VAERS statistiken skyddar inte mot konkurrerande händelser vilket också kallas för competing events. Detta är ett problem.

8) VAERS statistiken ger ingen möjlighet för kausal bedömning eftersom vi inte har rätt exponeringskontrast, vi behöver en oexponerad grupp för att göra en korrekt kausal statistisk inferens.

Hur mycket mer ska behövas tas upp innan folk inser problemet med VAERS statistiken?

Det finns ett bra ordspråk som passar in här: ''You can't make good wine from bad grapes''.

Det börjar faktiskt bli tramsigt. Att beakta andra källor är A och O för att sätta ljus på VAERS statistiken. Anti-vaxxarna gör precis tvärtom. De avfärdar bra data och sedan zoomar de in på brusdata. Det går verkligen inte ihop logiskt.

Fortsätter man hylla VAERS statistiken till skyarna efter detta så är man fan intellektuellt oärlig.
Senast redigerad av Pellefant775 2025-07-08 kl. 10:55.
Citera
2025-07-08, 11:20
Medlem
En intressant detalj är den massiva skillnaden mellan influensavaccin och covid-"vaccin".

Trots att covid-"vaccin" i ännu större utsträckning än influensavaccin gavs till unga och friska och inte bara till gamla, sköra och riskgrupper, just eftersom t.ex anställda och studenter ville behålla sina jobb pga vaccinationskrav ... gällde även resor, evenemang, restauranger mm...
Trots att det i mångt och mkt var en frisk population som tog covidvaxx så är ju rapporterade dödsfall per miljon doser SKYHÖGT!! jämfört med t.ex. influensavaccin som man tycker fler borde dö av pga äldre och svagare målgrupp.

Stapeldiagrammet:

Var det är hämtad ifrån:
https://vaersanalysis.info/2025/04/08/vaers-summary-for-covid-19-vaccines-through-3-28-2025/
Citera
2025-07-08, 12:07
Medlem
korrektamund0s avatar
Citat:
En intressant detalj är den massiva skillnaden mellan influensavaccin och covid-"vaccin".

Trots att covid-"vaccin" i ännu större utsträckning än influensavaccin gavs till unga och friska och inte bara till gamla, sköra och riskgrupper, just eftersom t.ex anställda och studenter ville behålla sina jobb pga vaccinationskrav ... gällde även resor, evenemang, restauranger mm...
Trots att det i mångt och mkt var en frisk population som tog covidvaxx så är ju rapporterade dödsfall per miljon doser SKYHÖGT!! jämfört med t.ex. influensavaccin som man tycker fler borde dö av pga äldre och svagare målgrupp.

Stapeldiagrammet:

Var det är hämtad ifrån:
Ja, det är inte klokt det där att det blev en skillnad i antal mellan ett vaccin där det är LAG på att gå igenom den komplicerade proceduren för att rapportera ett dödsfall som skedde upp till ett år efter en vaccinering med ett visst vaccin och ett annat där det var helt frivilligt. Inte klokt, som sagt.

Skönt i alla fall att ingen skulle erkänna att hen var så kapitalt ointelligent att få för sig att jämföra de där två.

Herregud, tar det aldrig slut någon gång...
Senast redigerad av korrektamund0 2025-07-08 kl. 12:25.
Citera
2025-07-08, 12:16
Medlem
korrektamund0s avatar
I diskussionen runt VAERS skall sägas att CDC efter antivaxxar-patraskens intåg på marknaden, med ständiga okynnesrapporter och bedrägerier som resultat, har tvingats införa ett privat VAERS dit endast sjukvårdspersonal och professionell personal har tillgång.

Anledningen är att sabotaget från dessa antivaxxin-grupper nu är så stort att det redan står klart att de undergräver systemets integritet och användbarhet genom att smutsa ned datat med enorma mängder påhitt. Dessa ljugande avskräden till antivaxxar-patrask gör alltså allt de kan för att riskera människors liv.

Sanslöst.
Citera
2025-07-08, 12:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av korrektamund0
Ja, det är inte klokt det där att det blev en skillnad i antal mellan ett vaccin där det är LAG på att gå igenom den komplicerade proceduren för att rapportera ett dödsfall som skedde upp till ett år efter en vaccinering med att visst vaccin och ett annat där det är frivilligt. Inte klokt, som sagt.

Skönt i alla fall att ingen skulle erkänna att hen var så kapitalt ointelligent att få för sig att jämföra de där två.

Herregud, tar det aldrig slut någon gång...
En LAG som inte följdes... det vet alla som har följt debatten.

Nu orkar jag inte kolla upp om man måste rapportera biverkningar av Covid-"vaccin" i Sverige men du har ju själv vittnat om att dina egna biverkningar av mRNA-"vaccin" inte har rapporterats... de tog sig ju inte ens till journalen. Och det stämmer väl överens med mina vänners och kollegors biverkningar som inte heller rapporterades.
Citera
2025-07-08, 12:54
Avstängd
Pellefant775s avatar
Citat:

Nu orkar jag inte kolla upp om man måste rapportera biverkningar av Covid-"vaccin" i Sverige men du har ju själv vittnat om att dina egna biverkningar av mRNA-"vaccin" inte har rapporterats... de tog sig ju inte ens till journalen. Och det stämmer väl överens med mina vänners och kollegors biverkningar som inte heller rapporterades.

Du och andra argumenterar som att VAERS kan förse oss med bevis. Det är rent skitsnack. Ni resonerar onyktert.

Om VAERS visar en ''signal'' så kan det motivera att genomföra riktiga studier för att utreda saken.

Detta betyder att VAERS datat alltid kommer under välutförda studier. Om vi då har bra statistik och studier som till stor del slår hål på den känslomässiga oro som kan dyka upp kring VAERS statistiken, varför fortsätter man då dunka huvudet i väggen och fokusera på VAERS? Det är ju helt befängt.

Då sitter man ju och bara lurar sig själva genom att kolla på en massa brusdata.

Om ni börjar babbla om att man ska utreda VAERS datat ja men då visar det ju på en ganska felaktig bild av hur det hela fungerar. Utreda för signaler, absolut. Men för att slå fast hur det ligger till? Då behöver vi riktiga studier. Riktiga studier har gjorts.

Vad är det här för jävla trams?

Det finns ingen logik här. Ni värderar alltså sämre data än bättre data. Förstår du hur dumt detta är?

All typ av data är inte likvärdig.
Senast redigerad av Pellefant775 2025-07-08 kl. 12:57.
Citera
2025-07-08, 12:58
Medlem
korrektamund0s avatar
Citat:

Jag har aldrig haft några biverkningar som inte rapporterats, men det fattar inte du eftersom du är en liten ljugande skitsnackare och ett ointelligent antivaxxar-pack.

VAERS är ett nationellt system i USA dit man rapporterar medicinska händelser som sker i tidsmässig relation till vaccin som godkänts av FDA. I USA. Amerika. Förstår lilla dumhuvudet? Du kanske inte kände till det, men Sverige är ett helt annat land, det tillhör inte USA.

ALLA dödsfall som skedde i samband med vaccination av vacciner som användes under EUA anmäldes till VAERS. ALLA. Förstår lilla dumhuvudet?

https://vaers.hhs.gov/

Att läsa de rapporter som gjorts under 2024 är minst sagt komiskt med tanke på det stora antal doser som administrerats.

Kod:
ID: 2743418
DEATH; This solicited report received from a patient via Agency concerned a patient of unspecified age and sex. 
The patient's weight, height, and medical history were not reported. 
No past medical history or concurrent conditions were reported. 
The patient received vaccination with covid-19 vaccine ad26.cov2.s
(suspension for injection, intramuscular, batch number was not reported) 
dose, start therapy date were not reported for covid-19 prophylaxis. 
The batch number was not reported. 
The Company is unable to perform follow-up to request batch/lot numbers. 
No concomitant medications were reported. 
On an unspecified date, the patient experienced death (Dose number in series 1). 
The cause of death was not reported. 
It was unknown if an autopsy was performed.
The reporter provided no causality assessment.
Company causality between covid-19 vaccine ad26.cov2.s, and death was not related. This report was serious (Death).; Sender's Comments: V0: Death. The event(s) has an unknown/unclear temporal relationship, is unlabeled, and has unknown scientific plausibility. There are other factors more likely to be associated with the event(s) than the drug. Specifically: NATURE OF EVENT. Therefore, this event(s) is considered not related.; Reported Cause(s) of Death: UNKNOWN CAUSE OF DEATH
Någon har alltså rapporterat att någon dött.
Man har inte talat om VEM som har dött.
Man har inte talat om NÄR denna har dött.
Man har inte givit någon information om patientens status.
Man har inte givit information om batchen.
Man har inte talat om ORSAKEN till dödsfallet.
Det står UTTRYCKLIGEN att man själv förklarar att det finns en annan förklaring till dödsfallet och att man inte anser att det finns en koppling till vaccinet. Men då man MÅSTE rapportera dödsfall...

Notera att detta är en rapport som alltså inte sorterats bort direkt som en falsk rapport. Det enda antivaxxar-patrasken säger är "Någon har dött, det måste vara vaxxets fel". Haha....

Herregud....
Senast redigerad av korrektamund0 2025-07-08 kl. 13:03.
Citera
2025-07-08, 13:22
Medlem
Citat:
Jag har aldrig haft några biverkningar som inte rapporterats, men det fattar inte du eftersom du är en liten ljugande skitsnackare och ett ointelligent antivaxxar-pack.

Herregud....

Så här skrev du ju...

Citat:
Fick Pfizer för ett par veckor sedan och drabbades av en anafylaktisk chock. Efter ett par minuter kände jag att något var galet och gick tillbaka in till sköterskan och förklarade att något var fel. Jag började skaka och svettas samtidigt som hjärtat flippade ur ordentligt. Jag spydde också ner hela mottagningen. Jag vet fortfarande inte om jag kommer få den andra dosen. Det står inte heller något om det i journalen. Jävligt läskigt.

Din andra biverkning du har berättat om då... turbo-mensen... är den rapporterad?

Citat:
Värken kom tre timmar innan som blixt från klar himmel och var så kraftig att jag låg i fosterställning hela dagen. Kunde inte gå upprätt. Höll i sig typ 24 timmar innan det började släppa och successivt blev som vanligt (jag har vanligtvis bara lite känningar av värk dagen innan). Men en annan sak som jag kan säga (och ursäkta till er män som möjligen tycker detta låter obehagligt) är själva mensen som vanligtvis har lite inslag av "klumpar" och lite småbrun till färgen för mig (i synnerhet första dagen). Men under den här menstruationen upplevde jag att allt var färskt blod. I enorma mängder. Och inga klumpar. Ja, du fattar.
Citat:
Jag tror också att det är kopplat till inflammatoriska reaktioner. Då jag är autoimmun (RA) har jag en tendens att reagera ganska kraftigt och skapa inflammationer så jag är ganska inne på att det var en inflammation som provocerade fram reaktionen. Svårt för en kille att sätta sig in i känslan men man vet och känner när något är fel eller inte är som vanligt. Den här gången var det ordentligt mycket fel och jag är 100% säker på att det orsakades av vaccinet.
Senast redigerad av Dick-Jerker 2025-07-08 kl. 13:55.
Citera
2025-07-08, 14:20
Medlem
korrektamund0s avatar
Citat:
Så här skrev du ju...
Citat:
Den bedömdes inte vara relaterad till vaccinet, nej.
Citat:
Den bedömdes inte vara någon anafylaktisk chock orsakad av vaccinet, nej. Förstår du?

Citat:
Din andra biverkning du har berättat om då... turbo-mensen... är den rapporterad?
Ja, din sjukliga passion för min menstruation, den har du givit exempel på tidigare...*fniss*

Med tanke på din fortsatt sjukliga fascination över mina vaginala blödningar (undrar om det finns ett namn på den typen av beteende?) blir jag inte speciellt förvånad över att du fortsätter att älta saken. En bedömning att du antagligen skulle klassas i enlighet med vad det nu kallas när män inte kan sluta prata om kvinnors mens. En gissning är att du frekventerar de websidor där kvinnor säljer begagnade trosor med intorkad mens till män med samma mentala störning som din.

Nej, jag är ganska övertygad om att läkare klarar av klassificera två tillfällen med förskjuten menstruation korrekt. Det har de dessutom redan gjort. En försenad menstruation ingenting som klassas som GROVA BIVERKNINGAR annat än av intelligensbefriade töntar med mentala störningar som yttrar sig i en sjuklig fascination vid mens. Bland annat.

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC9683843/

Så du kan vara lugn, min menstruation är alldeles normal, trots att den var försenad ett par dagar vid två tillfällen.

"Grova biverkningar.....!" Haha....

Herregud...
Citera
2025-07-08, 14:25
Medlem
Citat:
Ja, din sjukliga passion för min menstruation, den har du givit exempel på tidigare...*fniss*

Med tanke på din fortsatt sjukliga fascination över mina vaginala blödningar (undrar om det finns ett namn på den typen av beteende?) blir jag inte speciellt förvånad över att du fortsätter att älta saken. En bedömning att du antagligen skulle klassas i enlighet med vad det nu kallas när män inte kan sluta prata om kvinnors mens. En gissning är att du frekventerar de websidor där kvinnor säljer begagnade trosor med intorkad mens till män med samma mentala störning som din.

Nej, jag är ganska övertygad om att läkare klarar av klassificera två tillfällen med förskjuten menstruation korrekt. Det har de dessutom redan gjort. En försenad menstruation ingenting som klassas som GROVA BIVERKNINGAR annat än av intelligensbefriade töntar med mentala störningar som yttrar sig i en sjuklig fascination vid mens. Bland annat.

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC9683843/

Så du kan vara lugn, min menstruation är alldeles normal, trots att den var försenad ett par dagar vid två tillfällen.

"Grova biverkningar.....!" Haha....

Herregud...
Vem skrev "Grova biverkningar.....!"? Inte jag iallafall.
Däremot skrev du att du var "100% säker på att det orsakades av vaccinet."
Citera
2025-07-08, 14:30
Medlem
Då ska vi se, en ny studie i BMC Medicine om ökad frekvens av cancer under pandemin som inte kan förklaras av minskad screening. De är inte först med att påpeka det. Det har även påpekats i USA efter en studie och ingen här har hittills sagt emot mig i min genomgång av Socialstyrelsens siffror för Sverige. 1 juli 2025.

De nämner att Islands cancerfrekvens ökade i slutet av 2020, vilket i så fall gör att vaccinet kan uteslutas där, men det är inget problem för mig eftersom jag är "emot" både viruset och vaccinet:
The COVID-19 pandemic increased the incidence of newly diagnosed cancers: evidence from a large cohort study in Southern Italy

(...) The major finding of our study is the increase in cancer diagnoses, which persisted over the course of the COVID-19 pandemic. Our results demonstrate an alarming and progressive surge of new cancer diagnoses during the 3 years of the COVID-19 pandemic compared with the 3 years preceding the pandemic. This finding is in contrast with prior studies that reported lower-than-expected rates of cancer diagnoses, both in the USA [14, 19,20,21,22,23] and in Europe [15, 24, 25] in 2020, usually ascribed to disruptions of cancer screening [26,27,28] caused by the pandemic. In fact, the number of diagnoses increased in several countries in 2021, because COVID-19 restrictions differed substantially across EU countries, hence their impact on cancer detection across countries could likewise differ [15, 29, 30]. We did detect a decrease at the beginning of the pandemic, but then the trend was immediately reversed. Intriguingly, a study in North European countries [31] revealed a higher-than-expected increase in cancer diagnoses in Iceland at the end of 2020. https://bmcmedicine.biomedcentral.com/articles/10.1186/s12916-025-04237-1
BMC har Impact Factor 9.3 vilket naturligtvis är väldigt lågt jämfört med exempelvis korrektamund0, som ju själv har Impact Factor 842 bara i Sverige.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in