2025-07-03, 12:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TeamSnickan
"Enligt uppgift till NSD är det turbulent på företaget med ett flertal anställda som valt att sluta, men vd dementerar att man befinner sig i en kris."

”enligt uppgift till nsd….”

är alltså egentligen =

”nsd har läst på flashback att……”
Citera
2025-07-03, 13:45
Medlem
snowbells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spliff75
Ångest? Kanske att han lossas visa någon form av påklistrad ånger.
Isf är det en påklistrad känsla..
Han anser förmodligen själv att han inte gjort något fel och straffas hårt och orättvist.
Han själv har inte gjort något som i hans värld är felaktigt - övertygad om det!
Det tycker förmodligen inte hans fru heller.

Dock, villan på Bergnäset står fortfarande tom, ingen har varit hemma där sedan händelsen.
Idag sågs hela familjen (K, fru och barn) på på Sveavägen i Stockholm, de har lägenhet där.
Citera
2025-07-03, 19:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av snowbell
Dock, villan på Bergnäset står fortfarande tom, ingen har varit hemma där sedan händelsen.
Idag sågs hela familjen (K, fru och barn) på på Sveavägen i Stockholm, de har lägenhet där.

Yepps!
Citera
2025-07-03, 21:12
Medlem
Letrangeres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snowbell
Skicka den där syltryggen till fyllbult tillbaks till lapphelvetet. Vad fan har han i Stockholm eller någon annan stad i södra Sverige att göra? Han brukar tydligen raljera hur alla skåningar är svartskallar, göteborgarna är fjolliga sillstrypare och Stockholmare med övriga Svear är snobbiga finansvalpar.
Sparka upp skitskallen till Luleå där han hör hemma.
Citera
2025-07-03, 23:10
Medlem
fredag 13/6
K*m Ni*mi är inte längre engagerad i NIEMI BIL AB som Styrelseledamot.
Citera
2025-07-03, 23:33
Medlem
Bananfobis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av doxycontin
https://www.facebook.com/k*m.jauhiainen.7

Mongots facebook. Frugan har varit konstant otrogen mot honom genom åren, numera har dem öppet förhållande.

Jag skulle också vara konstant otrogen om jag var brud och gift med den där fule. När jag läste toppchef i Luleå kom tankarna på nån lite svettig backslick i peak performance kanske med prilla under läppen. Inte en efterbliven köttbulle. Men norrländska brudar kanske står ut med vad som helst om det finns lite cash men killen är fan bland det fulaste jag sett. Att nån brud ens går på fest hos han är ett jävla under.
Citera
2025-07-03, 23:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Letrangere
Skicka den där syltryggen till fyllbult tillbaks till lapphelvetet. Vad fan har han i Stockholm eller någon annan stad i södra Sverige att göra?

luleå ligger inte i lappland
Citera
2025-07-04, 00:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Betonggalge
”enligt uppgift till nsd….”

är alltså egentligen =

”nsd har läst på flashback att……”

Behöver det ju inte vara.
VD har ju anledning att ned-tona. Men helt säkert har han ju rätt också att branschen i stort har hög personalomsättning.
Citera
2025-07-04, 08:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Betonggalge
luleå ligger inte i lappland

Nä, men nu var det "Lapphelvetet"

Enligt uppgift ska dock största ansamlingen av lappar (aka samer) finnas i Stockholm, och som skåning tycker jag att även Stockholm hör till "Lapphelvetet".
Citera
2025-07-05, 00:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jagarbara
Behöver det ju inte vara.
VD har ju anledning att ned-tona. Men helt säkert har han ju rätt också att branschen i stort har hög personalomsättning.

Förstår inte det där öht.,
Att det Finns/Fanns anställda som inte sitter hemma och kniper käft efter en sån här händelse är väl knappast svårt att förstå.
Dvs - NSD/Kuriren behöver absolut inte sitta här inne och läsa på där 99 av 100 inlägg är folk som gissar, tror eller antar en massa skit - här för att få fram den otroliga infon om att folk sagt upp sig efter detta.
En stor ägare på av bolaget de jobbar på ger sig på en ung kvinna - som dessutom är deras kollega - sexullt..
Det är väl rätt mänskligt och inget konstigt alls, det vore ju faktiskt mer konstigt om ingen reagerade öht..

Är ju dessutom inte ens konstigt - vem vill bidra till att en våldtäktsman ska öka sina tillgångar liksom..

Men klart att E.W svarar det han måste som VD, dock förstår ju varenda en att han inte är ärlig när han påstår att det är ”normalt”..
Citera
2025-07-05, 08:51
Medlem
Jag fick själv min anställning avbruten samma dag som händelsen hände, tror att beslutet togs på festen för en av mina chefer var på plats.
Är ärligt talat glad att det vart så för hade inte jobbat kvar en sekund till speciellt efter det som har hänt. Ångrar starkt att jag ens började där.
Citera
2025-07-05, 11:18
Medlem
Det är ju mer än en som genom åren har slutat med orden "det går inte att jobba där" mer än en har också gått tillbaka av någon anledning..

Det konstiga är att man genom åren alltid lyckats hålla upp fasaden utåt, så vanligt folk tror verkligen att detta är ett sunt företag som verkligen är trevliga
Om ni bara visste
Hur många leverantörer har man inte skrämt bort? Och hur många har man inte utnyttjat..
Sånt kommer aldrig fram
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in